Fra PC til MAC (hjemmestudie)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Coma Clubber
Medlem
Indlæg: 180

Fra PC til MAC (hjemmestudie)

Indlæg af Coma Clubber »

Halløjsa..
Nu er det tid til at prøve det der mac halløjsa:-) Har altid kørt PC og Pro Tools men tænker jeg vil prøve noget nyt!

Men vil gerne lige havce gode råd inden jeg kaster mig ud i MacLand
Er der nogle herinde der har erfaringer med MacBook Pro (Intel Core i5, 2,3 GHz
8 GB RAM, 128 GB SSD) og Logic Pro X. Hvordan kører de 2 sammen?!?
Ris/Ros
Computeren kommer ikke til at have andre "store" programmer liggende og skal ikke bruge andre plugs end dem der følger med Logic

Og hvilket lydkort kan I anbefale til dette evt setup.. Behovet er 2 indgange og et max beløb på ca 2000-2500 kr.
Og hvis der er andet jeg skal obs på må I meget gerne sige til:-)

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Til dit behov lyder det som et ganske fint valg.
Altså, en i7 maskine vil altid være at foretrække, men Logic vil stadig køre fint med en i5.
Med "kun" 128 GB SSD vil du nok opleve at pladsen bliver trang på et tidspunkt, men overvej evt en ekstern Thunderbolt eller USB 3 disk til dine projekter.

Standardsvaret mht til et godt og prisvenligt lydkort efterhånden altid et Focusrite Scarlett:https://www.4sound.dk/computer/lydkort/ ... t-2i2-gen2

Medlemsavatar
Coma Clubber
Medlem
Indlæg: 180

Indlæg af Coma Clubber »

benjisan skrev:Til dit behov lyder det som et ganske fint valg.
Altså, en i7 maskine vil altid være at foretrække, men Logic vil stadig køre fint med en i5.
Med "kun" 128 GB SSD vil du nok opleve at pladsen bliver trang på et tidspunkt, men overvej evt en ekstern Thunderbolt eller USB 3 disk til dine projekter.

Standardsvaret mht til et godt og prisvenligt lydkort efterhånden altid et Focusrite Scarlett:https://www.4sound.dk/computer/lydkort/ ... t-2i2-gen2
:-D Tak for hurtigt svar.
Og dejligt med lydkort-anbefalingen. Bekræfter min egen research, da jeg selv har haft den i tankerne :-)

Har du erfaringer med Macbook med touchbaren. Synes det virker spændende men ved ikke om det er det værd?!?! det er alligevel nogle tusinde ekstra man giver, så vidt jeg kan se

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Har ikke selv erfaringer med touchbaren, desværre. Og om det er det værd vil vel altid være en 100% personlig præference, i sidste ende :)

Medlemsavatar
Coma Clubber
Medlem
Indlæg: 180

Indlæg af Coma Clubber »

benjisan skrev:Har ikke selv erfaringer med touchbaren, desværre. Og om det er det værd vil vel altid være en 100% personlig præference, i sidste ende :)
Hehe.. Ja, du har nok ret.. Men er jo også lidt nysgerrig på andre folks personlige præferencer ;)
og Tak for hjælpen igen :-D

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg ville som minimum opgradere til et Focusrite 2i4 - 2i2 kan kun lave direct monitor i mono (hvis du tilslutter et stereosignal bliver det summet til mono). 2i4 kan monitorere f.eks. stereosignalet fra eks. et keyboard ordentligt. Er du sikker på, to indgange er nok, det kan være dyrt at opgradere senere - Du kan nemt få flere indgange inden for dit budget - også fra Focusrite.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Coma Clubber
Medlem
Indlæg: 180

Indlæg af Coma Clubber »

Smittefar skrev:Jeg ville som minimum opgradere til et Focusrite 2i4 - 2i2 kan kun lave direct monitor i mono (hvis du tilslutter et stereosignal bliver det summet til mono). 2i4 kan monitorere f.eks. stereosignalet fra eks. et keyboard ordentligt. Er du sikker på, to indgange er nok, det kan være dyrt at opgradere senere - Du kan nemt få flere indgange inden for dit budget - også fra Focusrite.
Tak. Ja tror jeg lander på Focusrite 6i6. Har max brug for 2 jack og 2 line herhjemme. Har et større setup i øvelokalet/studiet hvor jeg kører 16 spor.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg har et 18i8g2 til salg, hvis det skulle have interesse

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Alt efter hvor tunge projekter du skal have gang i, så bør du overveje 16 GB RAM. Især fordi du ikke uden videre kan opgradere senere hen, ikke såfremt det er den nye 13" MacBook Pro du har kig på, hvilket jeg gætter på ud fra den nævnte CPU.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Medlemsavatar
Coma Clubber
Medlem
Indlæg: 180

Indlæg af Coma Clubber »

Tak. Det tager jeg med i mine overvejelser:-)

Nyt svar