Hvorfor virker Apollo lydkort ikke med Cubase?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Anders Carstensen
Medlem
Indlæg: 2
Sted: Kolding

Hvorfor virker Apollo lydkort ikke med Cubase?

Indlæg af Anders Carstensen »

Jeg har taget chancen og købt et lidt brugt Apollo Twin USB DUO lydkort. Da jeg havde installeret driver og startede Cubase op, skrev den at driver til lydkort ikke understøttes og der kan ikke indspilles audio. Under Initializing kunne jeg se, at Cubase alligevel arbejdede med forskellige preamps, der hed noget med UAD (Står det ikke for Universal Audio?) I Cubase kan jeg kun vælge det gamle lydkort, det nye kommer ikke frem. Nu er jeg så helt lost. Jeg kører Windows 7 64bit Service pack 1, Intel, Cubase 7 i 32bit. Maskinen har USB3. Jeg har fået at vide at det ikke er et problem at Cubase er installeret til 32 bit, så længe Windows er minimum service pack 1 og 64 bit. Kunne det gøre en forskel hvis man opgraderede Cubase? Kan det give problemer med mine igangværende projekter?
Driver er hentet her: https://www.uaudio.com/uad/downloads det er tilsyneladende den samme driver til alle deres produkter?
Hvad gør jeg herfra?

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

På 4sounds side står der kompatibel med 64 bit versioner af Windows. Det kan være det er problemet
Edit: det har du jo :-) nevermind

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg kan ikke forestille mig at en opgradering fra 32 til 64 bit vil give problemer med dine projekter, medmindre du har nogle externe plugins installeret som ikke kører korrekt i Cubase 64 bit.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. heldigvis er det muligt at have 32bit og 64bit Cubase installeret ved siden af hinanden uden konflikter, så der sker ikke noget ved at prøve. Altid en god idé at ta en kopi af %appdata%\Steinberg\Cubase_7 mappen (eller hvad ens version nu måtte være) før en sådan operation ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Nyt svar