Erfaringer med midi controllers

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
nulpunkt
Medlem
Indlæg: 81

Erfaringer med midi controllers

Indlæg af nulpunkt »

Hej,

Jeg leder efter en lille midi controller med keys og pads. 2 oktaver keys og ca 8 pads burde kunne gøre det. Jeg har en Akai lpd8 som egentlig er ok, men man skal slå så satans hårdt på padsne, at det er enten 0 eller 127 :)

Jeg har kigget lidt på en Arturia MiniLab MKII, men hvad kan I anbefale?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg har ikke selv pads, men har brugt det flere gange, så kan godt forstå at du er træt af det hvis de ikke reagerer som ønsket.

Jeg kan ikke anbefale nogen, men jeg lavede en søgning på Thomann på 2 okt mini controllers som har mindst 8 pads, og filtreret så det kun er dem der har fået 5 stjerner i anmeldelser der kommer med.

Og blandt dem er der den du selv har fundet, men også Novation Impulse
https://www.thomann.de/dk/novation_impulse_25.htm
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
nulpunkt
Medlem
Indlæg: 81

Indlæg af nulpunkt »

Tak for input! Jeg har også selv siddet og shoppet lidt på thomann :)

Impulsen ligner helt sikkert også noget der kunne bruges! Jeg overvejer bare at bestille et par stykker og beholde den bedste, men det er altid rart med lidt input fra folk der har levet med produktet lidt tid.

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

Korg Taktile 25? Den har 2 oktaver, 8 pads og en, efter omstændighederne, udmærket keybed. Køber man Triton Taktile får man, som navnet antyder, 512 patches fra Korgs sællert Triton med i hatten.
Jg er egentlig ret glad for min :)

Medlemsavatar
nulpunkt
Medlem
Indlæg: 81

Indlæg af nulpunkt »

K-Bee skrev:Korg Taktile 25? Den har 2 oktaver, 8 pads og en, efter omstændighederne, udmærket keybed. Køber man Triton Taktile får man, som navnet antyder, 512 patches fra Korgs sællert Triton med i hatten.
Jg er egentlig ret glad for min :)
Den får også pæne ord med på vejen på sos. Noted :)

Medlemsavatar
K-Bee
Medlem
Indlæg: 840
Sted: Kbh

Indlæg af K-Bee »

nulpunkt skrev:
K-Bee skrev:Korg Taktile 25? Den har 2 oktaver, 8 pads og en, efter omstændighederne, udmærket keybed. Køber man Triton Taktile får man, som navnet antyder, 512 patches fra Korgs sællert Triton med i hatten.
Jg er egentlig ret glad for min :)
Den får også pæne ord med på vejen på sos. Noted :)
Ja, men uvist af hvilke årsager er der aldrig rigtig nogen der nævner Taktile serien

Nyt svar