AudioThing Wave Box - waveshaper

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Faldt over den 2 sekunder i sengetid, så gad ikke glo youtube præsentationen på det tidspunkt.
Ret fedt at man kan vælge forskellige kurver til de to halvperioder. Så manglede det bare at de proppede flere forskellige distortion modes ind.
Og så er det da dejligt med LFO's og envelope follower.
Den virker god og simpel til prisen. Men der er også meget konkurrence på området. Hurtige eksempler fra min egen samling er iZotope Trash 2, D16 Devastor 2, FXPansion Maul (bedre modulation), Unfiltered Audio Dent 2 (bedre modulation), og jeg mente der var minimum en mere...

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Det da cool med den store oscillator. Host-tempo og envelope follower er også super. Bias forstår jeg som 'morph'.
Ret fedt at man kan vælge forskellige kurver til de to halvperioder. Så manglede det bare at de proppede flere forskellige distortion modes ind.
Tænker du multiband mode, som nogle af de andre wave-shapers har, incl. Ohmicide? Det kan jo være ganske rart at have.
De to symmetri-modes har jeg ikke set før.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fabian skrev:Det da cool med den store oscillator. Host-tempo og envelope follower er også super. Bias forstår jeg som 'morph'.
Ret fedt at man kan vælge forskellige kurver til de to halvperioder. Så manglede det bare at de proppede flere forskellige distortion modes ind.
Tænker du multiband mode, som nogle af de andre wave-shapers har, incl. Ohmicide? Det kan jo være ganske rart at have.
De to symmetri-modes har jeg ikke set før.
Der er rigeligt med multibånds distortions, det ville bare komplicere det her plugin. For mig virker det som om de er gået efter noget simpelt og kreativt.
Jeg er ikke superbruger i Trash 2's distortion, men den kan umiddelbart noget lidt lignende det man kan med Wave Box sat i asymetrisk mode og de to curves sat forskelligt. Ligner det er lavet meget mere ligetil i Wave Box, men igen er Trash 2 også mere et tweaker plugin.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Imens jeg skrev ovenstående post prøvede jeg lidt af med Trash 2. Du har 2 mulige distortion trin, sæt hver af dem i bipolar mode og tweak øvre del af waveformen i den ene, og nedre del i den anden. Virker fint, men som skrevet, mere omstændigt end i Wave Box.

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Tak for info, Trash2 forekommer meget alsidig.

Man har i hvert fald godt overblik med Wave Box. Går ud fra man også kan indtaste eller paste nøjagtige værdier på knapperne.
Prisen virker ok synes jeg.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

iZotope har ïhvertfald et par gange haft Trash 2 til udsalg til 20-30$. Det er helt vildt hvor meget man får for pengene. Uden at have prøvet Wave Box vil jeg nærmest godt garantere, at man kan efterligne de 6 distortion-funktioner fra Wave Box i Trash 2.

Men gider man ikke det tweakeri, så ser Wave Box fed og dejligt kreativ ud.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvordan klarer AT Wave Box sig mod Cableguys CM Waveshaper?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Hvordan klarer AT Wave Box sig mod Cableguys CM Waveshaper?
Har ikke prøvet nogen af dem. Vidste ikke at Cableguys havde lavet sådan et gratis/"magasin-plugin". Waveshaper CM er dog fra 2013. Men den kan vel stadig være fin.

iZotope Trash 2 har vist også rimelig gode muligheder for at tegne eller i det mindste forme waveshaping kurve.

Nyt svar