Waves Torque - Tromme tuning

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Den har jeg faktisk lige købt - mest i håb om at kunne få min lille 20#16 stortromme til at lyde som stor blød 26#16. Har lige siddet og roddet med den på et track - det blev måske lige dybt nok, men jeg kom i hvert fald tættere på den lyd jeg søgte end jeg var før.

Men altså den video er lidt fjollet synes jeg - det skal i hvert fald være nogle spor uden overhør fra andre instrumenter/trommer før det ikke ødelægger alle de andre spor man arbejder på.
På stortrommen fungerede det OK, men på en snare med en masse hi-hat bleed kommer det til at lyde lidt skørt.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

f*ck hvor fedt:)

Jeg bruger normalt en tuner for at se hvor trommen ligger henne, og så en ptichshifter for at komme derhen jeg gerne vil. Hvis jeg kan få begge dele i en er det virkeligt noget jeg kan bruge:) Det kan spare mig for mange museklik hvis det virker:)

Og ja, trommetuning er for "#¤¤%, i hvert fald hvis du spørger en trommeslager, men nole gange kan det altså gøre virkeligt meget for et nummer:)

Nyt svar