Toner ændrer sig pludseligt?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Blixt
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Studie Smørum

Toner ændrer sig pludseligt?

Indlæg af Blixt »

Efter at have arbejdet i Logic Pro 9 i nogle år, indtil 2014 - har jeg ikke arbejdet i Logic siden. Dvs. jeg er ret rusten..
Jeg er nu igen startet op, og arbejder i Logic Pro X.

Alt fungerer perfekt, mine plugins osv.. - og dog.

Med fare for at lyde som en idiot, så er mit problem følgende:

Når jeg har indspillet et midi stykke - så ændrer det jeg har indspillet sig pludseligt, tonerne ændrer sig, og det bliver falsk / passer ikke med mine andre spor i tonerne mv. Nogle gange sker det mens jeg indspiller / optager.

Lyder som om der bliver skruet på modulation på mit midi keyboard eller lign. (men det gør der ikke)

Er der nogle der har et bud på om jeg skal have tjekket mine indstillinger, eller hvad det kan være? :oops:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er ikke stærk i Logic, og har ikke selv adgang til det, så andre må følge op.
Men jeg mindes at der var noget med visse controllerdata der kunne/skulle slåes fra.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Det problem havde jeg engang, da mit pitch hjul begyndte at drille. Pitchede ekstremt langsomt lidt ned til at starte med - kunne sidde med et helt nummer, og pludselig var den synth, jeg sad og rodede med lidt ude af pitch. Var ved at blive sindsyg af at jeg ikke anede hvad, det var.

Prøv at slå pitch input fra i Logic under dine midi settings for keyboardet og se, om det hjælper. (medmindre du bruger det aktivt naturligvis)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

· Pitch wheel
· Pitch automation data/hyper draw
· Fejl i sync mellem lydkort og Logic (giver mismatchende sample rate og dermed pitchændring, mest hørbar på toner)

Andet kan jeg ikke lige komme i tanke om, men check lige control interfaces, da en anden controller kan være på spil.

Medlemsavatar
Blixt
Medlem
Indlæg: 132
Sted: Studie Smørum

Indlæg af Blixt »

Tak for svar.

Prøv at slå pitch input fra i Logic under dine midi settings for keyboardet og se, om det hjælper. (medmindre du bruger det aktivt naturligvis)

HVOR finder jeg denne indstilling henne? :-)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Jeg bruger ikke Logic, så pas ... fandt denne fra en tråd fra 2008:
Midi Input Filtering !
Under midi prefs.With this you can filter out all sorts of unwanted stuff from your input device.Pitch bend is just one you can tell logic to ignore.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg ved at mit virus ti modwheel er defekt, og det har drillet mig få gange med det problem, at det er gået et hak op, så et helt spor er blevet transponeret 1 semitone op. det har kostet mig en masse arbejde at få det iorden igen.

og selvfølgelig er det altid sket, når hele musikken er næsten færdig, så har den transponeret et eller andet.
prøv at finde ud af med sikkerhed, om synth, modwheel, de fysiske ting, virker 100%

bare at slå det fra i logic løser måske problemet, men det er jo bare irriterende hvis du ikke kan spille live og bruge modwheel, uden at det laver nogel fejl. så er det vel bedst at få det repareret

Nyt svar