Audiority Xenoverb

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Audiority Xenoverb

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har nogle interessante anderledes algoritmer. Den lyder umiddelbart fint. 40$ intropris, normalpris 50$.




http://www.audiority.com/shop/xenoverb/

Beskrivelse af algoritmerne:
ROOM
A flexible room algorithm useful to create classic environments ranging from small studios to large dancing clubs.

HALL
A classic yet versatile hall reverb ranging from small concert venues to huge canyons. The smooth reflections and soft building tail are beautiful on pianos, drums and vocals.

PLATE 1
A simplified version of a classic plate algorithm found in late ‘70s hardware processors.

PLATE 2
An extended version of a classic plate algorithm found in late ‘70s hardware processors. Very smooth, great on vocals, drums and pads.

SPRINGY
A fully algorithmic spring tank reverberator. Dirty, ringing and metallic, great on guitars and to add sparkle to synth and percussions.

GLASS (FDN)
A modern highly diffusive and transparent reverb. This versatile algorithm can be used on any source material and can range from small ambiences to outer world spaces.

FLOW
A lush, smooth, hugely diffusive creative reverb based on the ‘90s hardware processors, where a lot of allpass blocks were used to create dense late reverberation. The result is a lush, soft building reverb, great for pads, guitars, voices and creative sound design.

SHIMMER
A smooth reverb with a dual pitch shifter in a feedback loop creates an evolving harmonizing soundscape. That’s a classic effect pioneered by Eno, Lanois and U2’s The Edge.

BODE
A weird sound design oriented algorithm made by placing a frequency shifter in the reverb feedback loop. Useful to create metallic resonances and drones.

FORMANT
A creative reverb algorithm featuring a formant filter before the reverb tank.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

For dem det er relevant for, Shimmer algoritmen er +/- 2 oktaver. Det at man har mulighed for at sætte 2 toner gør at man nok kan lave noget lignende det folk kender fra ValhallaDSP Shimmer når "Dual" pitch shift mode er valgt. Derudover kan man nok lave andre spændende ting.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg har grainspace fra dem, den minder meget om den. Den lyder fint men har man Valhalla Shimmer så tror jeg ikke der er så meget at hente. Men den er billig :jam:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Meget spændende, er imponeret over Jupiter, på Shimmer-algoritmen, 3.36, piano med synth-hale, via reverb,...

Måske en ganske normal teknik, og ikke unik, men nyt for mig :-)

Tak for linket, første gang i meget lang tid jeg ser en reverb der i sandhed virker spændende
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE skrev:Tak for linket, første gang i meget lang tid jeg ser en reverb der i sandhed virker spændende
Det er så til gengæld fedt når det sker :clap:
Cubase 11 pro

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

er jeg den eneste der er ved at være sindsygt træt af shimmer-klange?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

EmilEmil skrev:er jeg den eneste der er ved at være sindsygt træt af shimmer-klange?
ja

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

:dollargrin:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

EmilEmil skrev:er jeg den eneste der er ved at være sindsygt træt af shimmer-klange?
Ja
/Dub

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37634
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

EmilEmil skrev:er jeg den eneste der er ved at være sindsygt træt af shimmer-klange?
Ja

Default avatar
EmilEmil
Medlem
Indlæg: 391
Sted: 2200

Indlæg af EmilEmil »

pis os... 2010'ernes svar på 80'ernes gated reverb imo :dollargrin:

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Så er der 80 pct off:

https://www.pluginboutique.com/product/ ... 0-XenoVerb

Alt kommer til den der venter :dollargrin:
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvilke licens-info var det du søgte i Echorec tråden? Og står det klarere hos Plugin Boutique?
Tråden:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=75680

Men de kommer virkelig med nogle gode tilbud hos Plugin Boutique, og der har for mig været styr på registreringer m.m. hos dem.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Christoffer I. N. skrev:Hvilke licens-info var det du søgte i Echorec tråden? Og står det klarere hos Plugin Boutique?
Tråden:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=75680

Men de kommer virkelig med nogle gode tilbud hos Plugin Boutique, og der har for mig været styr på registreringer m.m. hos dem.
De fik virkelig pisset mig af pga undersøgelse hvor de så alligevel ikke gav bonus, samt siden generelt, og mangel på info. Senere svarede udvikleren så selv på det med aktiveringer. (i en tråd på KVR), Der er ganske få 2 eller 3, og da jeg spurgte ind til om man så kunne flytte disse aktiveringer til andre maskiner så blev der igen "stille" :-(

Tror egentligt nok han ville svare hvis jeg spurgte pænt endu engang, og evt lavede lidt "larm" hvis svaret skulle udeblive

Men trist at man skal tigge om et svar, og kæmpe med det, jeg gad ikke spørge igen dengang

I det her tilfælde vil jeg måske tage chancen fordi prisen ikke er vanvittig høj, heller ikke hvis man skulle blive ladt i stikken når de 2/3 aktiveringer var brugt

Ved godt man bare burde boykotte ham, men nogen gange har jeg rygrad som en regnorm :-)
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Med mit nuværende tempo af formatering/OS skift, så holder 2-3 aktiveringer 10-15 år... :-D

Men fedt tip om udsalget! Jeg skal ha' gloet videoer igennem igen, selvom jeg ikke har behov for endnu en verb. Mine egne eksperimenter med vilkårligt pitch plugin ind i vilkårlig verb gør at jeg er optimistisk omkring at få noget "unikt" her til ganske billig pris.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det blev så 80 kr ,.. incl paypal-afgift ,.. det var jo en noget anden snak end deres "introtilbud" :)

Fik en AAS Session Bundle gratis med, relative cool gave at få oven i hatten:

https://www.pluginboutique.com/articles/1418



Glitchmachines foræres væk med over 90 pct rabat, også værd at bemærke,.

https://www.pluginboutique.com/deals/show?sale_id=4771
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg fik også AAS Session bundle med, da jeg snoldede for 6½ kr Glitchmachines plugin den anden dag. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

bump'er lige hvis man skal nå at gøre brug af tilbudet.

Nyt svar