Superior Drummer 3

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Re: Superior Drummer 3

Indlæg af DUBTEMPLE »

Madelaire skrev:Det er jo ren bitcoin... 1119 eller 1022, jeg synes virkelig man får valuta for pengene på denne upgrade. Jeg er ret imponeret.
Det er super du er glad for den :thumbup:

Måske ender det med jeg forærer mig selv en SD3 i julegave :)

Foreløbig har jeg snuppet ECO>BFD3 til knap 400 kr ,.. grundet overskuligheden samt ikke mindst den nævnte sample-import der er bedre end i SD3

For referancens skyld er her en kort gennemgang fra YT, ikke at alt er helt som de kunne ønskes, men man kan da arbejde med det til nød, også i layers

/Dub

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Jeg kan altså ikke forstå, hvorfor du tror sample import er nemmere i BDF. I SD3 behøves du ikke engang en improt dialog - du kan ganske enkelt drag and drop. Og du kan stacke det antal samples du har lyst til og stille dem op med forskellige velocity layers. Edit: og ændre envelope, sustain m.m.

Se den her:
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bluefonia skrev:Jeg kan altså ikke forstå, hvorfor du tror sample import er nemmere i BDF. I SD3 behøves du ikke engang en improt dialog - du kan ganske enkelt drag and drop. Og du kan stacke det antal samples du har lyst til og stille dem op med forskellige velocity layers. Edit: og ændre envelope, sustain m.m.

Se den her:
Tak for feedback, det bragte mig lidt dybere ned i emnet, jeg fangede ikke helt din mening ud fra din tube, men så fandt jeg denne:



Jeg går ud fra at det arbejde med layers er hvad der gennemgås fra ca 7.00 > 9.00 min inde hvor han bruger "velocity gate" som værktøj til layers

Der er flere fede ting ved SD3's håndtering som det vises her, og visa-versa med BFD3

Det forkommer lidt anderledes her IRL end jeg fik indtryk af da jeg pløjede manual igennem :)

Det skal selvfølgelig udforskes noget mere,

Ligeså med routing, samt binding til kits og generelt biliotek, og dermed total recall, og re-configuration for egne lyde, i enhver sammenhæng
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Drag an drop af import-samples er "smart", men liste på dialog vindue måske bedre i et fast workflow, især ved mange layers, jeg forestiller mig de færdiggøres mest muligt i en extern editor før der overhovedet importeres, og de navngives fortløbende så alle lander præcist hvor de skal i ET hug når de vælges samlet i dialog-boxen.

BFD3 vælger tilsyneladende SELV at fordele samples ud over hele velocity-range, i lige store områder, afhængig af antallet, og såvidt heg kan se uden mulighed for at ændre individuelle område, osv, hurtigt, men fastlåst måde

SD3 skal range tilsyneladene møjsommeligt defineres, hver enkelt gang, tungt der hvor det ikke havde været nødvendigt, men dybere editering, der er også andre super nyttige værktøjer som du nævner, herunder også tune og offset, som er super gode at have netop der

Jeg savner for begge to, såvidt jeg kan se, en HELT simpel mulighed for et high + low sample, hvor hele det mellem-liggende område klares via velocity-crossfade, sådan husker jeg det på min gamle Akai S950, det er en super hurtig metode til noget brugbart i mange situationer

Har tænkt på om der istedet findes software der automatisk omdanner et high og low-sample til en lang række af graduerede stack-samples klar til import ?

I såvel tromme-maskinerne, som de store programmer, har man såvidt jeg ved altid kun arbejdet med mange rå layers, og ikke velocity-crossfade, jeg mener at kunne huske det helt tilbage fra Steinbergs lille LM4
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

DUBTEMPLE skrev:
DUBTEMPLE skrev:Update blir kun aktuelt hvis der kommer en deal på mindst 50 pct off, og upgraden gir mening, ..
Nu kommer der så "trussels-mail" om at jeg er hægtet totalt af hvis jeg ikke opgraderer inden d 31 December, (og ingen rabat, normal upgrade-pris)

Altså at jeg mister enhver fremtidig opgraderings-fordel, og skal starte fra scratch hvis jeg f.eks. ønskede at springe på ved version 4

Total black-mail ,... og ikke på nogen måde OK

Jeg kan ikke komme i tanke om ET eneste af alle de firmaer hvor jeg har købt software de sidste 20-30 år der har handlet på samme måde

Nogen differentierer prisen, og det er i en vis udstrækning ok,

Men at man slet ikke giver et upgrade-mulighed på noget der er over 1 version gammelt, allerede før næste version ligger der, det er sgu en styg politik, som antageligt vil ramme dem selv
Jeg har luret lidt på softwaren og med den nye orkester pakke, men jeg er også forundret over deres upgrade politik. Det kan få mig til at sige "no go".
Senest rettet af gs-dk tirs 7. maj 2019 20:58, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Er ikke ked af, jeg hoppede på LADD
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

bryla skrev:Er ikke ked af, jeg hoppede på LADD
Er det samme instrumentarium - og hvor lå du i pris?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

LADD for $278 pt.
Patch liste: https://audiobro.com/file_area/LADD_Rel ... Manual.pdf

Toontrack Vol 1:
BD
8 Snares
4Toms
5 Timps
3 Taiko
3 Sus. Crash
5 Piatti
Tubes
Thunder Plate
Tam-tam
Gong
Spinning Moon Gong
Leaf Gong
4 Indonesian Gongs

Vol 2:
4 Congas
2 Bongos
2 Chimes
2 Wind Chimes
Bell Tree
3 Triangles
2 Wood Blocks
3 Cowbells
Temple Blocks
2 Castanets
2 Guiros
2 Sleigh Bells
3 Shells
6 Shakers
4 Cabasas

og så gav jeg op.

Toontrack har kun pauker og kalimba som tonale, men ser til gengæld ud til at være fyldt med auxillaries.
skriver noder

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

gs-dk skrev:
DUBTEMPLE skrev:
DUBTEMPLE skrev:Update blir kun aktuelt hvis der kommer en deal på mindst 50 pct off, og upgraden gir mening, ..
Nu kommer der så "trussels-mail" om at jeg er hægtet totalt af hvis jeg ikke opgraderer inden d 31 December, (og ingen rabat, normal upgrade-pris)

Altså at jeg mister enhver fremtidig opgraderings-fordel, og skal starte fra scratch hvis jeg f.eks. ønskede at springe på ved version 4

Total black-mail ,... og ikke på nogen måde OK

Jeg kan ikke komme i tanke om ET eneste af alle de firmaer hvor jeg har købt software de sidste 20-30 år der har handlet på samme måde

Nogen differentierer prisen, og det er i en vis udstrækning ok,

Men at man slet ikke giver et upgrade-mulighed på noget der er over 1 version gammelt, allerede før næste version ligger der, det er sgu en styg politik, som antageligt vil ramme dem selv
Jeg har luret lidt på softwaren og med den nye orkester pakke, men jeg er også forundret over deres upgrade politik. Det kan få mig til at sige "no go".
Ja, må med skam tilstå jeg til sidst købte en af de relativt billige upgrades 4sound havde lige før "lukketid" :-(

For at være med fremme i version, for hensynet til de biblioteker jeg allerede har, samt grundet sample-import der selv om den er halvhjertet, så dog bedst ift BFD

Men grundlæggende er jeg ikke glad længere, og ønsker dybest set at dropoe dem på sigt
/Dub

Nyt svar