Superior Drummer 3

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Superior Drummer 3

Indlæg af bryla »

Kommer 12. september. Synes selv det ser meget interessant ud, men tror desværre ikke jeg får brug for det
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det mindede mg om, at jeg har v2 - og aldrig brugt det:). Sjovt og sørgeligt - vælg selv!

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Netop! Tror jeg har brugt v2 maks 5 gange de 6 år jeg har haft den. Det er langt det bedste, jeg har men må konstatere, min musik ikke gør så meget brug af trommer.
skriver noder

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Eller i det mindste ikke den slags trommer:)

Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2986
Sted: Fyn

Indlæg af Mr. Soundman »

Spændende

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

I am intrigued! Har brugt SD2 en del, både som helt sæt og til dub/ layering af indspillede trommer. Er dog gået mere og mere væk fra det fordi det ender med at lyde ret ens, det jeg laver med det. Og der er nogle klare begrænsninger - særligt cymbals er ret statiske og svære at få til at lyde levende. Derudover er der et crashbækken, der bare brøler: "SUPERIOR DRUMMER!!!" hver gang man rammer det (mener det er det, der ligger på C#2). Men mon ikke de adresserer det i en ny version også? Er fan af tanken om flere sæt i grundpakken samt udviddet rods/ whiskers. Er for nærig til at købe expansion-pakker (med mindre jeg VED at det vil ændre min verden). Håber de lægger ud med en god upgradepris, for det ligner et stykke software, som jeg bliver nødt til at erhverve mig før eller siden :-D

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

skriver noder

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

bryla skrev:€180 for upgrade fra SD2

https://www.toontrack.com/superior-drum ... ouncement/
Av ja, man skal bare lige kigge ordentligt efter. Tak

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Uhh spændende!!

Jeg bruger det konstant til mine gear demoer og er svært godt tilfreds...
Tror bestemt jeg vil opgradere!

Hvis I har tid og lyst kan I smutte forbi min youtubekanal og tjekke sagerne ud...

https://www.youtube.com/channel/UCNLRfm ... HKUxAkUZEg

Mvh. Martin
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Madelaire skrev:
bryla skrev:€180 for upgrade fra SD2

https://www.toontrack.com/superior-drum ... ouncement/
Av ja, man skal bare lige kigge ordentligt efter. Tak
haha :) Det er skam helt i orden!
skriver noder

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Jeg bruger rigtig meget SD2 plus lidt expansions. Jeg må erkende, at det er rigeligt til mig. Har ikke i sinde at opgradere med det samme. Jeg gør det nok på et tidspunkt, men der kan sagtens gå lang tid. Jeg har også lidt udfordringer med hihat, visse bækkener og tildels lilletromme, men det gør sig gældende i de fleste programmer efter min mening. Jeg synes dog trods alt, at det lyder så godt, at det gør brugen af alm. trommeslager mindre vigtigt. Hos mig i hvert fald. Der er det mere tanken om, at det ikke er en rigtig trommeslager, der fylder. Jeg klarer mig med SD2 og er godt tilfreds. Jeg vil se stor forbedring i lyden af hihat og bækkener. Ellers venter jeg med at opgradere til, at jeg kan spare lidt penge. Nye sæt som standard er unødvendigt da jeg har expansions. Lyden skal være markant bedre ellers giver det ikke mening for mig. Trigger-delen....tja....hvis jeg brugte en trommeslager, så jo. Men det gør jeg pt ikke. Surround i alverdens afskygninger....hvad skal jeg bruge det til? Er pt lidt skuffet over SD3, da jeg nok havde forventet noget andet. Ved dog ikke helt hvad, men jeg synes, at det er en fesen omgang.

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Fesen og fesen... Jeg synes nu det virker som en ret solid opdatering!

Men hvis behovet ikke er tilstede, så giver det selvfølgelig ikke mening, at bruge så mange penge på det...
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Hoved-opdateringerne er:

1) Flere kits
2) Trigger converter
3) Nyt look
4) EZD2's rytme-genkendelse til at finde en nærliggende rytme, man trykker ind.
5) Surround m.m.

Er der noget jeg har overset? Jeg synes hellere, de skulle bruge energi på "lyd". Hos mig er det ikke det vilde. Det ville være meget mere brugbart med fokus på realisme i stedet for mængde af ting. Man kunne klare sig med mindre mængde kits, hvis blot et enkelt var virkelig godt. Men man skal heller ikke dømme det på forhånd, selvfølgelig. Og hånden på hjertet så kan jeg godt lide at have det nyeste og ender da sikkert med en opdatering hurtigere end beregnet. Synes bare at jeg er skuffet pt, da jeg havde håbet på noget andet/mere.

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Den skandinaviske distributør Luthman mener, at opgraderingen skal koste 1.099 kr. inkl. moms.
Jeg er ved at tjekke op på om det er korrekt, eller om det er en fejl.
De nævnte 179 EUR oversætter jeg til ca. 1.333 kr.
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Jeg læste 1.500 kr for en opdatering fra SD2. Måske jeg tager fejl.

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Luthman har lige bekræftet prisen, øjensynligt er Toontracks hjemside altid lidt dyrere (?).
Så har jeg en positiv nyhed til mit næste email-nyhedsbrev.
Opgraderingen fra SD2 koster altså vejledende hos danske forhandlere 1099 kr.
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

I så fald kommer det på overvejelseslisten.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Briannielsen79 skrev:...Er der noget jeg har overset? Jeg synes hellere, de skulle bruge energi på "lyd". Hos mig er det ikke det vilde. Det ville være meget mere brugbart med fokus på realisme i stedet for mængde af ting. Man kunne klare sig med mindre mængde kits, hvis blot et enkelt var virkelig godt...
Men ligger det ikke lidt implicit i at de har taget x antal trommesæt og optaget/ samplet dem i et top notch studie med vanvittigt mange mikrofoner? Altså, at de har brugt ret meget energi på "lyd", that is... jeg tror ikke at man skal underkende det faktum, at det næsten er 10 år siden 2.0 udkom, og at standarden for realisme i dag som udgangspunkt er højere. Problemet med ét godt kit er, at det ikke findes. Jeg har et ret fedt gretsch sæt stående i studiet, som kan bruges på meget, bare ikke alt. Så ideen om flere mulige udgangspunkter er jeg fan af.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Enig i det! Grunden til, jeg ikke fik brugt SD2 så meget var, at det kun kunne lyde på en meget begrænset mængde måder. Jeg har tit brugt Kompletes trommer derimod, fordi de havde så mange at vælge imellem.
skriver noder

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Der er mere i dét med realistisk lyd end blot bedre og nyere optagelser. Beklager at jeg ikke fik min pointe mere konkret fremsagt. En masse af de senere expansions er jo netop nyere optagelser. Det er noget helt andet, jeg forestiller mig er det essentielle. Måden hvordan man tilgår de forskellige midi notes (de 127 samples, anslag, nuancer osv). Jeg er ikke tekniker eller IT geni, men noget i den retning.

Og med ét godt kit mente jeg ikke ét godt kit. Igen beklager jeg min manglende konkrete fremstilling af mine tanker. "Less is more" er nogle gange et godt ordsprog. Men det er klart, at hvis du udelukkende har SD2 med basispakken, som er tussegammel, så er det ikke underligt, at andre programmer kan lyde bedre qua nyere TEKNIK og nyere optagelser samt erfaring med metoden at sample trommer på denne måde.

Og jo...i SD2 ift tønderne ville ét godt kit i virkeligheden kunne manipuleres til hvad som helst (mere eller mindre). Det er mere pointen i, at jeg ikke ser flere som værende bedre i sin helhed. Ikke når svagheden ligger et andet sted.

Men jeg kunne f.eks. aldrig drømme om at bruge Reasons trommer på trods af, at Reason jævnligt udkommer med opdateringer. Det har ikke ændret trommelyd som sådan. Det er nu heller ikke dét specifikt, Reason er skabt til. Men når man ikke udfordrer teknikken bag det, så er det jo bare nye lyde basalt set. Det er selve feeling og nuancer i dynamik, der er vigtigst. Ikke nye lyde i nye lokaler med nye mikrofoner. Ikke hos undertegnede i hvert fald.

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Jeg opgraderer nok osse.
Der findes ikke et Kit der kan det hele.
Jeg bruger osse Slate, og drumkit designer i logic, samt en sjælden gang et kit fra komplete.
Men 8 ud af 10 gange er det slate, det virker simpelhen best i et mix.
SD3 ser dog lovende ud, så det glæder jeg mig til at prøve.
Med SD2, skal man hel klart købe expansions. Især Avatar kittet synes jeg lyder godt.

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Jeg tror, at folk undervurderer, hvor meget man kan ændre med eq, comp, pitch, reverb etc. Og som jeg husker Addictive Drums i starten var det netop ikke en masse kits. Det var blot en masse presets. Der var alt fra metal til pop. Så et eller andet sted så er ét jo nok, men det er ikke min pointe.

Når jeg vurderer trommesoftware har jeg en tendens til at lytte mest til lilletromme og bækkener samt hihat. Og de hos mig går ikke ind under "kits". Kits er hos mig udelukkende lyden af tønderne (lilletromme selvfølgelig osse....det er klart). Lilletromme og bækkener samt hihat skiftes jo alligevel ud efter behov. Også i virkeligheden. Et samplet trommesæt står og falder på hvor godt de ting er lavet. De fleste trommeprogrammer i dag har fine tønder.

Jeg må stadig erkende, at jeg ikke synes at det er en massiv forbedring af Toontrack. Der er i forvejen masser af nye expansions som er optaget med alt det nye og bedste gear i verden samt af de bedste i verden. Så det skal revolutionere at man mixe i surround? Er det ikke et spørgsmål om, at man bare kører sporene ud i sin DAW? Jeg ved godt, at man ikke får alle de der rum-mics med, men et trommesæt kan sagtens mixes i surround alligevel.

Jeg må erkende, at jeg måske står alene med den tanke, at det er for "letkøbt". I andre er åbenbart begejstret og har måske ikke forståelse for min tanke. Det undrer mig dog, at ingen kan se min pointe. Det må jeg så også erkende. Men man kan ikke altid vinde :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Da jeg så introvideoen tænkte jeg også, at det virkede som om, at det primære nye var, at det var optaget til 11-kanalers surround - Og så tænkte jeg, hvad i alverden, jeg skulle bruge det til.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Ja, lige det med sorround får heller ikke mig op af stolen :) Jeg har til gengæld forståelse for at de vælger at markedsføre den del. Brian jeg forstår godt hvad du mener, men jeg tror bare jeg har en lidt mere optimistisk tilgang til det end du har. Jeg risikerer til gengæld også at blive langt mere skuffet end dig hvis det viser sig "bare" at være nye expansion packs i forklædning med sorround sound på. Men når man ellers ser på hvad der er sket med sampling af instrumenter i løbet af de sidste 10 år, tror jeg ikke på at de bare forlader sig på tidligere algoritmer. Så jeg tror samtidig de reviderer deres tilgang til samplefordelingen på de 127 mulige pladser. Andet vil være halvhjertet. Men som sagt, jeg risikerer at blive skuffet. Lad os tage den igen når det er udkommet :)
Mht presets, så er der også presets i SD2.0, men de interne effekter er jeg bare ikke så stor fan af. Hvem ved, måske de får en overhaling også..? Jeg vil dog til hver en tid foretrække at processere de enkelte spor externt - altså i min daw. Lige bortset fra pitch og envelope på de enkelte trommer måske. Toontrack må med andre ord gerne bare lave trommerne, så kan waves, fabfilter og mine andre venner hjælpe mig med resten.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

bryla skrev:Kommer 12. september. Synes selv det ser meget interessant ud, men tror desværre ikke jeg får brug for det
gs-dk skrev:Det mindede mg om, at jeg har v2 - og aldrig brugt det:). Sjovt og sørgeligt - vælg selv!
Smittefar skrev:det primære nye var, at det var optaget til 11-kanalers surround - Og så tænkte jeg, hvad i alverden, jeg skulle bruge det til.

Købte på et tidspunkt SD2 bundle incl diverse kit, det er ikke blevet til meget musik siden da, og da slet ikke med dette stykke software, jeg syntes simpelthen det er så omfattende så jeg skubber det fra mig i ren tids-mæssig selvforsvar, der er ligesom nok at gøre med S1 som jeg har valgt netop for at have en DAW der er mere tilgængeligt og let end Cubase eller Reaper.

SD har skudt sig selv i foden set med mine øjne, ved at opbygge sit helt eget avancerede univers, sideløbende med folks i forvejen avancerede DAW

Det gir ligesom mere mening at programmere sine maskin-trommer direkte, eller i en plug der er mere integreret i ens grundlæggende miljø

(og hvad "rigtig" tromme-lyd angår er jeg i forvejen skeptisk over for plugs)

Hvor fedt er det f.ex. hvis man vælger 2 mixer-miljøer som man jo kan ? Og hvor meget bringer programmet egentlig på bordet i sand udvidelse af grundlæggende artikulering og udtryk ?

Ved ikke om jeg tror på konceptet, og tænker på hvor mange der rent faktisk får noget brugbart ud af det ? og i hvilken form for workflow ?

Jeg har erkendt at mine penge til SD2 har været spildt, (som en del andet), har slået bremserne i, og finder umiddelbart updaten tyndbenet, og dyr, også dyr og tyndbenet såfremt jeg havde haft et eller andet fornuftigt at bruge programmet til, lige nu, eller i den nære fremtid, ud over surround selvfølgelig, (som jeg iøvrigt tvivler på at særlig mange vil bruge det til),..

Så ingen updates her, jeg kommer antageligt aldrig til at bruge programmet, og får således HELLER ikke brug for updaten,.. :roll:
/Dub

Nyt svar