Superior Drummer 3

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Re: Superior Drummer 3

Indlæg af Briannielsen79 »

Madelaire>>>> Jeg håber da, at du har ret :) Har desværre nok bare ikke den store tiltro til, at de fra de forrige expansions som er kommet indenfor relativt kort tid siden til SD3 er kommet længere med optageteknik. Det kan selvfølgelig være, at de har holdt det digitale fremskridt tilbage, fordi det ikke gav mening at implementere det i SD2, hvis det kører på en anden "kerne".

DUBTEMPLE>>> Jeg er ikke enig i, at de har skudt sig selv i foden på nogen måde. Vil skyde på, at deres kundegrundlag er ret stort. Jeg synes heller ikke, at det er for avanceret. Man kan sagtens bare bruge det med basal viden uden at editere andet end småting undervejs. Og det kræver ikke meget viden at flytte fadere, ændre kits, ændre enkeltdelene osv. Jeg synes faktisk, at det er et fantastisk program og har ikke set et lignende. Personligt kunne jeg bedre lide lilletrommen fra Addictive Drums og bækkener fra Steven Slate, men overordnet set kan jeg ikke se nogle matche SD2/SD3 indtil videre. Har selvfølgelig heller ikke hørt alle. Jeg ved ikke helt, hvad det besværlige er, du hentyder til. Jeg synes, at det er ret ligetil, nemlig.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Briannielsen79 skrev:DUBTEMPLE>>> Jeg er ikke enig i, at de har skudt sig selv i foden på nogen måde. Vil skyde på, at deres kundegrundlag er ret stort. Jeg synes heller ikke, at det er for avanceret. Man kan sagtens bare bruge det med basal viden uden at editere andet end småting undervejs. Og det kræver ikke meget viden at flytte fadere, ændre kits, ændre enkeltdelene osv. Jeg synes faktisk, at det er et fantastisk program og har ikke set et lignende. Personligt kunne jeg bedre lide lilletrommen fra Addictive Drums og bækkener fra Steven Slate, men overordnet set kan jeg ikke se nogle matche SD2/SD3 indtil videre. Har selvfølgelig heller ikke hørt alle. Jeg ved ikke helt, hvad det besværlige er, du hentyder til. Jeg synes, at det er ret ligetil, nemlig.
Jeg er nok bare en gammel sur mand :)

Især måske sur på mig selv, en vigtig ting havde jeg ikke checket ud, jeg tog det simpelthen som en selvfølge, og jeg mener stadig det burde være:

MEN MAN KAN IKKE LOADE SINE EGNE SAMPLES :luny: (og det er IKKE ændret i updaten)

Simpelthen latterligt, og en kæmpe mangel, og i bagklogskabens klare lys jeg kan nu se på nettet at mange andre er enig med mig

Den almindelige consensus på diverse fora, syntes at være at grådighed er bevæggrunden til Toontracks kun tillader deres egne betalte sæt

Jeg bruger masser af egne tromme og percussion samples, og jeg ønsker at arbejde med rytme-gruppen ET sted, i ET miljø, af indlysende årsager

Grundlæggende ønsker jeg de enkelte trommer kørt ud til DAW main-mixer på linie med ethvert andet instrument, går ud fra dette kan routes

således kan mixeren i SD vael bare default være et sted lydende bliver default ledt videre til main-mixer, som jeg KUN ønsker at arbejde i

Det er også der skal automatiseres og doseres individuel send osv ,... same sted ,... og samme automatisering der er fast opsat

Så kan muligvis undgå to mixer-miljøer ,.. og i praksis arbejde samlet ,.. som jeg ønsker

Men jeg kan ikke forlige mig med at jeg ikke kan udvide "sættet" med mine egne lyde, men istedet må køre en sampler parralelt, og uden det grafiske overblik over "hele sættet ET sted", samt save, editere, og loade rytme-sektionen ET sted, det er mest det jeg mener med kompliseret

Da jeg købte havde jeg længe overvejet noget i tromme-afdelingen, jeg var fyr og flame, samt lidt for hurtig på aftrækkeren, da jeg fik et tilbud her i Sverige på SD2 incl flere af kittene til under en tudse, samt Rubadub kittet samtidig blev annonceret, deres lyd højt i kurs her,...
/Dub

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

DUBTEMPLE skrev:
Jeg er nok bare en gammel sur mand :)
Og det skal man ikke undervurderer :lol:

Jeg kan sagtens se ideen i, at det ville være cool for nogle at kunne importere egne samples egentlig. Det havde jeg aldrig selv tænkt. Jeg vil dog sige, at der sikkert er mere i det end blot økonomiske årsager ift. at det ikke kan lade sig gøre. Det er et omfattende program med så mange samples på højt teknisk plan, at egne samples ville lyde elendigt og maskin-agtigt ift. hvad, de vil have, der skal komme ud af programmet. Det er ikke sikkert, at de har lyst til at blive associeret med en lyd, som ikke er deres egen (hvis kan sige det sådan). Det kunne potentielt være skadeligt for deres brand. Folk ville tænke,"hold kæft...er det SD3, det der?" Det forestiller jeg mig, at de ønsker at undgå, når de gør så meget ud af at gøres deres lyd så dynamisk og varieret som muligt. Men selvfølgelig er der osse økonomiske årsager. Man skal ikke være naiv :-D

Jeg kan sagtens se ideen, men jeg er bare ikke sikker på, at det er det rigtige for dem at gøre. SD er ikke rettet mod denne gruppe. De bruger i forvejen andre samplere.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Det der bugger mig mest er faktisk at det fylder så meget at jeg er nødt til at købe endnu en SSD for at have plads til det. Det skal jo lægges oven i prisen. Som andre her er jeg ligeglad med surround, så måske er der en metode til at begrænse størrelsen på biblioteket.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Er det ikke muligt, at udnytte de mange surround mikrofoner til at skabe en større/bedre rumfornemmelse i stereo?
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Luny, det tror jeg der er. Det ser ud til at det samlet består af 3 downloads, hvoraf den ene udelukkende er de ekstra sorround spor. Men nå det så er sagt, Klaja, jo det lader det nemlig til. Det er jo ekstra kanaler man får optaget et andet sted i rummet, så man kan vel lege med sporene som man vil.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det smarteste vil vel umiddelbart være hvis de har lavet deres egen form for nedmixing til stereo af surround sporene.

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Nåh....har lige set i deres introduktionsvideo, at man i SD3 kan importere egne samples. Der røg min teori til jorden med et brag :-)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Briannielsen79 skrev:Nåh....har lige set i deres introduktionsvideo, at man i SD3 kan importere egne samples. Der røg min teori til jorden med et brag :-)
WHAT :shock: jeg kikkede mest på deres web-præsentation, og fandt intet, må lige se videon en gang til, den skimmede jeg kun,....

Håber manualen på den ny version bliver til download, for uden den tror jeg ikke man til fulde kan greje hvad de mener med "egne samples"
/Dub

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fandt det, ved 3.00 min, tiden må vise hvor gennemarbejdet "import sample" er,...

Skal kunne inkluderes i sæt man selv opbygger, på linie med de andre trommer, og grafisk representeret på brugerfladen som et minimum

Fint hvis der også kan editeres og bygges i velocity-layers og arbejdes med stack ,... men tvivler

Venter spændt på manualen og første udmeldinger online

GAB hvor jeg hader den sleske speech på disse videoer, min kone spurgte drillende ovre fra sofaen om det var tv-shoppen :-) :-) :-)
/Dub

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Nåh....så er det i morgen, det frigives. Nogle herindefra der skal have det i morgen? Så må I lige give en melding om, hvordan det er.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

DUBTEMPLE skrev:Fandt det, ved 3.00 min, tiden må vise hvor gennemarbejdet "import sample" er,...

Skal kunne inkluderes i sæt man selv opbygger, på linie med de andre trommer, og grafisk representeret på brugerfladen som et minimum

Fint hvis der også kan editeres og bygges i velocity-layers og arbejdes med stack ,... men tvivler

Venter spændt på manualen og første udmeldinger online

GAB hvor jeg hader den sleske speech på disse videoer, min kone spurgte drillende ovre fra sofaen om det var tv-shoppen :-) :-) :-)
Tag et kig her fra ca 6:30. Det ser da egentlig ok gennemtænkt ud. Han viser det ikke vildt omfattende, men det ser ud til at velocity kurve kan tilgås med importerede samples også.

Der går nok lige en lille måneds tid før jeg har tid til at sætte mig ind i det, så tror jeg venter med at købe og downloade. Så kan jeg forhåbentlig også se en håndfuld reviews først som ikke er lavet af eller købt og betalt af toontrack selv :)

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Så er det købt og betalt! Håber at kunne starte download i aften...
Fortsættelse følger...
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Madelaire skrev:
DUBTEMPLE skrev:Fandt det, ved 3.00 min, tiden må vise hvor gennemarbejdet "import sample" er,...

Skal kunne inkluderes i sæt man selv opbygger, på linie med de andre trommer, og grafisk representeret på brugerfladen som et minimum

Fint hvis der også kan editeres og bygges i velocity-layers og arbejdes med stack ,... men tvivler

Venter spændt på manualen og første udmeldinger online

GAB hvor jeg hader den sleske speech på disse videoer, min kone spurgte drillende ovre fra sofaen om det var tv-shoppen :-) :-) :-)
Tag et kig her fra ca 6:30. Det ser da egentlig ok gennemtænkt ud. :)
Tusind tak for update, lyder godt, krydser fingre, og tar et kik på det snarest :-)
/Dub

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Downloadning... :-)
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jeg skal helt sikkert også have den. Jeg elsker SD2 ligeså højt som jeg hader Addivtive Drums!
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Har downloaded og installeret SD3 plugin og standalone, - er ved at downloade core library.
Bare det nye GUI der kan skaleres - plus diverse andre GUI forbedringer - er for mig halvdelen af opgraderingesprisen (fra SD2) værd. Så er der selvfølgelig også diverse nye funktioner, der er rigtig fede. Er spændt på at høre de nye trommesæt uden Youtube kompression, men det varer lige en times tid endnu inden lydfilerne er downloaded.

Edit: Synes umiddelbart at de SDX Expansions jeg har, siger bedre i SD3 end de gør i SD2. Men - mon ikke det ren placebo blandet med det faktum, at jeg nu faktisk kan se, hvad der foregår med det større GUI :D.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Spændende :-) Glæder mig til at læse, hvad folket siger. Lilletrommen og hihat synes jeg er den største svaghed hos Toontrack. Eller....det passer egentlig ikke. Faktisk, hvor mærkeligt det end lyder, så er de forskellige beats indspillet af rigtige trommeslagere ofte utight. Jeg sidder næsten og korser mig nogle gange, når jeg lytter til forskellige beats. Jeg forstår ikke helt, at det lyder sådan og jeg har betalt penge for det. Har andre oplevet det samme? Måske jeg en dag skulle uploade de forskellige beats på youtube og høre om andre, har de udfordringer.

Men glæder mig til at høre, hvad dommen er.

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Så fik jeg teste programmet. Eller det vil sige, jeg har brugt det i denne video...



Jeg valgt et kit og nørdede lidt rundt imellem forskellige lilletrommer og storetrommer.

End til videre har jeg også fornemmelsen af, at det lyder bedre end SD2. jeg synes især rummeligheden kommer bedre frem. Jeg siger ikke, at det nødvendigvis skinner igennem i videoen, men når jeg sidder og lytter på de forskellige kits og deres mixer presets, så er det jeg bider mest mærke i.

Nu kan I i hvert få en fornemmelse af, hvordan det kan lyde når Toontrack ikke har været inde over...

Mvh. Martin
Senest rettet af Klaja tirs 19. sep 2017 15:18, rettet i alt 2 gange.
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kun den unikke videokode skal være inde i taggen, alt andet skal væk. :)
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=71192

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

:-)
Klaja skrev:Så fik jeg teste programmet. Eller det vil sige, jeg har brugt det i denne video...


ordan det kan lyde når Toontrack ikke har været inde over...

Mvh. Martin
/Dub

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Tak d'herre! Jeg kunne sgu ikke lige gennemskue det...
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Hvad sker der med SD2 filerne? De bliver vel slettet og frigiver noget plads?

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Nej de bliver liggende... Og dukker automatisk op i SD3
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

På demoerne lyder SD3 til at have en tykkere, rundere og mere detaljeret lyd end SD2. Jeg er enig i at lilletromme og hihats har været Toontracks svageste led, måske pga at svenskerne er meget på hård rock og metal genrene, og der skal det jo kunne trænge igennem gtrs i mixet. Men denne udgave lyder som om der er mere for pop/rock folket.

Savner stadig gode brush stirs til jazz og popjazz fra dem, men det lyder som om der er et solidt udvalg af fede lilletrommer, og at det kan fungere i blødere mainstream mixes også, hvilket jeg ofte har haft svært ved med EZX2 og SD2. Demoerne af SD3 lyder mere.. ja 3D

Gad vide om man kan beatboxe trommerne til et mix med en mic, og så få tracker til at genkende og sortere tracks? Det vil være en dejligt intuitiv måde at kunne lægge sine trommespor ind på.

Edit.. og hvem er billigst på updates world wide... 4SOUND!!

Nyt svar