Ingen lyd i monitors. HJÆLP!!?!?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
geargirl
Medlem
Indlæg: 1
Sted: Kbh

Ingen lyd i monitors. HJÆLP!!?!?

Indlæg af geargirl »

Problem: Ingen lyd i monitors (KRK Rokit 5). Monitors er ikke defekte. Der kommer bare ikke lyd ud. Output 7-8 fra Fireface UC til XLR ind i monitors. System Preferences: Her er Fireface valgt som in og ud. Allerede her burde der komme lyd ved at afspille fra fx Youtube. Der er lyd i hørebøffer fra phone udgang på lydkortet, men ingen lyd i speakers. Så åbner jeg Logic X. Her har jeg forsøgt alle I/O kombinationer uden at der kommer lyd. I Totalmix har jeg også forsøgt alle kombinationer. Plejer at stå på out 7-8, og det har virket i over 2 år uden problemer. I dag virker ingenting. Jeg har forsøgt at tænde og slukke for computer flere gange. Hvem kan regne en løsning ud??

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Operativsystem? Kan OS evt. være blevet opdateret?

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

geargirl skrev:Output 7-8 fra Fireface UC til XLR ind i monitors.
Så vidt jeg kan se, så har et Fireface UC slet ikke nogen output 7 & 8...?

EDIT: Jo, det har den, men det er hovedtelefonudgangen.
EDIT2: Er du sikker på, at det ikke er output 1 + 2 du skal bruge til dine monitors? 8-)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

benjisan skrev: EDIT2: Er du sikker på, at det ikke er output 1 + 2 du skal bruge til dine monitors? 8-)
+1
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Test om der rent faktisk kommer lyd ud af dit lydkort. Put hovedtlf i Line out på 1-2 eller 7-8 eller hvad du nu bruger. Så ved du om det er en hardware setup ting (evt defekt) eller en software ting.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Nyt svar