Bedste vst synth patches?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Bedste vst synth patches?

Indlæg af stralner »

Forleden snakkede jeg med et par drenge som spurgte mig om: hvilken Vst synth som havde de bedst programerede presets og den bedste lyd!

Uha den var svær og jeg ville egentlig gerne høre jeres argumenter for jeres favorit og helst begrundet. Det skal siges at disse drenge laver EDM/ Festival så mit eget valg var ikke så svær endda. Jeg valgte uden at blinke Synapse Audio Dune 2 for til deres musik mener jeg at den bedste programering findes til denne synth både stok og fra 3 part som Rob Lee og andre. Et andet valg kunne være Spire (set med mine øjne) Men jeg bedømmer Dune 2 som værende absolut analog lydende og FED nok til at kunne slå de fleste. MEN hvad ville du have svaret?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Bedste lyd er jo en smagssag - men Spire ville nok have været mit svar pt.
Der er SÅ mange presets, og synthen indbyder til flere avancerede indstillinger.

Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Det kommer sgu an på smag og behag. Jeg synes Serum er en super fed synth, men de presets der følger med, siger af distorted åbne filtre med mere distorten og 6 km rumklang på - ikke lige min smag. Nogle synths har presets der nærmest lyder af færdige produktioner - og det kan være fint nok når man lige er gået i gang med et nyt nummer, men hvis man er 50+ tracks inde i en produktion, og kun har brug for en prut der varer 1/16, er det selvsagt overkill. Så er Synth 1 fra 1999 mere end rigeligt.
Jeg synes Serum er super, Output's "Signal" pulse-synth er lækker, og så findes der mange super fede ting - gratis - til Reaktor jeg også er fan af.
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg kan også godt lide Serum, den har ret meget at byde på både teknisk og lydmæssigt. Og jeg giver dig vældig ret i at forbruget at reverbs, delays osv. er helt vild i patches hvilket jo generelt kendetegner stort set alle synths. Jeg elsker når muligheden for at slå IFX fra gobalt er til stede og ja det burde faktisk være std. på dem alle. Jeg vælger alligevel mine egne. Serum er jo et ikon for de fleste og den er ret nem at arbejde i og er et godt bud lige som Spire også er det selvom de ikke er sammme type synth! Stok presets i Serum imponerer mig til gengæld ikke ret meget, men der findes interssante patches fra pla. plugin guru fyren som er vældig inspirerende :wink:
Cubase 11 pro

Default avatar
Dobs_Dane
Medlem
Indlæg: 12

Indlæg af Dobs_Dane »

Bare ud af nysgerrighed, har du et link til ham guru-gutten? :)

/Jonas


Default avatar
Dobs_Dane
Medlem
Indlæg: 12

Indlæg af Dobs_Dane »

Gracias :)

Nyt svar