TC Electronic Konnekt 24D

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Indlæg: 23
Sted: Mols

TC Electronic Konnekt 24D

Indlæg af JSBecher »

Hejsa
Er ny bruger her på siden, fedt med et sted hvor man kan nørde grej og løsninger, håber nogen herinde har en viden om nedenstående.
Efter længere tids overvejelse er det nu tid til at skifte harddiscrecorderen ud med et computerstudie. Overvejer en stationær PC med Cubase, se evt. nærmere herom i tråd: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=74006.

PCen jeg har fået tilbud på, kommer med et Asus PRIME Z27O-A bundkort med USB 3, senere evt. mulighed for opgradering til Thunderbolt. Tilbudsgiveren vil ikke sætte et Firewire indstikskort kort i en PC, der findes ikke længere kort der anbefales til musikbrug.

Jeg har i forvejen et TC Electronic 24d lydkort jeg ønsker at benytte. Lydkortet er med Firewire.

Har nogen kendskab til et Firewire indstikskort til PC, der kan anbefales til musikbrug, og som fungerer sammen med Konnekt 24d?
Hvis jeg senere udvider med Thunderbolt hvis det bliver muligt, vil jeg så kunne bruge Konnekt 24d sammen med PCen via et Firewire-Thunderbolt adapterstik som jeg ved man kan få?
Fungerer Konnekt 24d på Windows 10?

Håber nogen ved noget.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg kan ikke hjælpe dig med Firewire kortet men vil lige påpege AT hvis du alligvel går på Cubase hvilket er et godt valg efter min overbevisning så ville det måske være bedre at sælge det lydkort og få et Steinberg UR serien kort, helst Ur44 + som er implementeret i Cubase. Faktisk får du jo Cubase LE + Fx pakken med og Latency-free monitoring med FX i prisen!!!
Senest rettet af stralner lør 15. jul 2017 20:08, rettet i alt 1 gang.
Cubase 11 pro

Default avatar
Jens Larsen
Medlem
Indlæg: 361

Indlæg af Jens Larsen »

Hej - Jeg kender TC kortet rigtigt godt. Det er t fint kort. Jeg bruger det på Mac, så ved ikke noget om W10 kompatibilitet. Til gengæld er min erfaring at det kører super fint på en Thunderbolt port med adapter stikket.

VhJens :-)

Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Indlæg: 23
Sted: Mols

Indlæg af JSBecher »

Hejsa, tak for svarene.
Rigtigt godt forslag med at købe et dedikeret Steinberg lydkort istedet, det virker som om det bliver noget bøvl at få firewirekortet til at fungere med en PC, og så tyder det iøvrigt på at firewire er på vej ud i kulden.
Men det fordyrer jo ligepludselig processen noget, ville en UR22 også gå an? Virker som om den ikke har latencyfri monitorering som storebroderen UR44?
I mine ører virker USB som en lidt fesen forbindelse, måske tager jeg fejl. USB 2 er da oldgammelt, det må være en USB 3 der skal forbinde lydkort og computer hvis det skal batte noget? Dvs både computer og lydkort skal have USB3.
Vh Jonas

Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Indlæg: 23
Sted: Mols

Indlæg af JSBecher »

Har fundet et UR28m lydkort på dba til 1800,- måske også en mulighed? Det er godt nok USB 2.0

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

UR28M er et super godt lydkort og det kører godt med Cubase :-) USb 2.0 er ikke et problem
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Du skal købe kortet nyt, da du så kan opgradere billigere til Cubase artist https://www.4sound.dk/computer/software ... -cubase-ai. Du kunne fx købe ur44 og så får du et lydkort og software for prisen, som softwaren koster alene.

Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Indlæg: 23
Sted: Mols

Indlæg af JSBecher »

Hey, Konnekt Firewirekortet er nu droppet, og jeg står og skal indkøbe et USB lydkort istedet, der skal fungere med Cubase.
Valget er lige nu mellem Steinbergs egen UR serie, og Focusrite Scarlett serien.
Har nogen erfaringer med om der er væsentlige fordele ved at køre med Steinbergs egne lydkort til Cubase, set i forhold til Focusrite?
Erfaringer med lyd og preamps i hhv Focusrite og Steinberg?
Hælder nok selv mest til Steinberg som udgangspunkt.
Mvh JSBecher

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg bruger Steinbergs egne og det kører som smurt. Hvis du kører focusrite kører fint på Mac men windows driveren har jeg set flere gange være fejlbehæftet. Kliks, pops og andet! Min lillebror installerede den på 4 maskiner med samme resultat, men altså ikke noget på hans Mac.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
JSBecher
Medlem
Indlæg: 23
Sted: Mols

Indlæg af JSBecher »

Det lyder godt, er umiddelbart også det der bliver skrevet rundt omkring på nettet, selvom Focusrites preamps fremhæves som bedre end Steinbergs flere steder.
Som nævnt er Steinberg UR også min favorit, men der er tilsyneladende ikke mulighed for tilslutning af ekstra inputs og outputs, så man er ligesom bundet til maksimalt at bruge det antal inputs/outputs som boksen er født med? Det gælder i øvrigt også Focusrites tilsvarende lydkort.

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Du kan godt få et Steinbergkort, som kan udvides https://www.4sound.dk/computer/lydkort/ ... berg-ur824, men det koster så også en del mere. Det fik meget gode anmeldelser i sin tid. Fordelen er jo stadigvæk, at du kan opgradere til Cubase Artist eller Cubase pro for billige penge se førnævnte link https://www.4sound.dk/computer/software ... -cubase-ai med Steinberg lydkortene. Ellers kan jeg anbefale dette lydkort https://www.thomann.de/dk/audient_id22.htm, der kan du faktisk også tilslutte dit Konnekt 24D, som jo også virker, selvom det ikke er tilsluttet en computer. Jeg har selv et Konnekt Live, som jeg har tilsluttet kortet via adat. Adat-kablet kan du faktisk købe i Harald Nyborg for 50 kroner. Du skal så sætte det op hos en, som har firewire og kan efterfølgende ikke ændre noget på opstillingerne, du kunne fx bruge dem til ekstra line-indgange (det er jo en billig måde at få ekstra indgange på, da du jo allerede har kortet).

Nyt svar