Sonnox Oxford Dynamic EQ

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Sonnox Oxford Dynamic EQ

Indlæg af Christoffer I. N. »

Indtil videre er der kun den her teaser, der kommer vist mere info indenfor få dage.


Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Skulle være ude 6/7.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Det var godt nok ikke meget, de vil fortælle om den. Det er spændende, hvordan den lægger sig pris- og featuremæssigt i forhold til TDR Nova (GE), Melda MDynamicEQ, Waves F6, Fabfilters etc. Sonnox plejer da vist at ligge i den dyre ende
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Ja - heldigvis er de ikke dyre, hvis man får dem brugt og de er stabile. Jeg købte limiteren fornylig og er blevet meget glad for den. Lyder godt og CPU venlig - og jeg har FabFilter også. God combo.
Jeg glæder mig til mere info om EQ'en.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det må jeg lige checke ud...
Den normale (ikke dynamiske) Oxford EQ lyder ihvertifald fremragende.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Den er allerede på sitet https://www.sonnox.com/plugin/oxford-dynamic-eq

Den koster så £200 - Det er 10x så meget som Waves F6 og 3-4 gange så meget som Meldas versioner.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kan ikke finde noget info omkring filtertypen. De er lidt inde omkring det i manualen i punkt "1.1 Multi-band dynamics vs. dynamic EQ", men skriver ikke hvad de selv bruger.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

helt friske videotuts:





Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Christoffer I. N. skrev:Kan ikke finde noget info omkring filtertypen. De er lidt inde omkring det i manualen i punkt "1.1 Multi-band dynamics vs. dynamic EQ", men skriver ikke hvad de selv bruger.
Der står det er proportional Q (men du tænker måske på minimum phase vs linear phase?)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Sådan rent featuremæssigt ser den ud til at kunne det samme som Waves F6 (der dog ikke har upwards compression)
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Smittefar skrev:(men du tænker måske på minimum phase vs linear phase?)
Yes, eller eksempelvis Fabfilters påfund Dynamic phase

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Siden det ikke allerede er nævnt explicit, vil jeg antage, det er minimum phase.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

For mig at se er det mere endnu en multiband comp. med Fabfilter GUI copy cat look...tager jeg helt fejl?
Cubase 11 pro

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

stralner skrev:For mig at se er det mere endnu en multiband comp. med Fabfilter GUI copy cat look...tager jeg helt fejl?
Jeg troede først det var Fabfilter, men ved nærmere kig var gui lidt mere grimt og klodset.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

bredal187 skrev:
stralner skrev:For mig at se er det mere endnu en multiband comp. med Fabfilter GUI copy cat look...tager jeg helt fejl?
Jeg troede først det var Fabfilter, men ved nærmere kig var gui lidt mere grimt og klodset.
Så er det ikke kun mig, gad vide om om det så ER et Fabfilter multiband compressor kopi produkt :wink: Det må testes men jeg magter ikke at læse flere manualer p.t. har rigeligt at fordøje i forvejen. Men jeg kikker på det før eller siden hvis ikke andre gør i mellem tiden!!!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

stralner skrev:Så er det ikke kun mig, gad vide om om det så ER et Fabfilter multiband compressor kopi produkt :wink: Det må testes men jeg magter ikke at læse flere manualer p.t. har rigeligt at fordøje i forvejen. Men jeg kikker på det før eller siden hvis ikke andre gør i mellem tiden!!!
Jeg kiggede manualen igennem igår, og der står ikke noget omkring hvilken type filtre der bruges. Som Smittefar så umiddelbart konkluderede, som jeg er enig i, så må det være minimum phase.

Nyt svar