Krotos Audio Reformer - god til film/foley folk

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Krotos Audio Reformer - god til film/foley folk

Indlæg Skrevet: 6. jul 2017, 00:52

Har linket til den i gratis plugins tråden, da man kan få den og et enkelt bibliotek gratis:
viewtopic.php?p=631742#p631742

Men her er endnu et praktisk eksempel:

Og jeg synes sådan et produkt her fortjener sin egen tråd. Det er ret sejt fundet på.
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Re: Krotos Audio Reformer - god til film/foley folk

Indlæg Skrevet: 6. jul 2017, 18:14

Meget overbevisende demo. Ikke et produkt jeg kan bruge til noget, men kan godt forestille mig at det er en timesaver til foley folk. Jeg kan også forestille mig at det super fedt til amatører, som bare optager med f.eks. en telefon hvor lydene er skod, men sikkert gode nok til at synce med.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 6. jul 2017, 18:18

Det åbner op for rigtig mange muligheder. Det er fedt at man kan købe sig adgang til de specifikke biblioteker man har brug for, eller købe bundles. Men man kan så også ende med at købe sig fattig i bibliotekerne. Men for de professionelle er det jo nok en vurderings-sag, om man går helt over til Reformer, og "sparer 95% standard foley væk" - min påstand med min minimale viden og ingen erfaring på området.
Brugeravatar
the19thbear
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Roskilde

Indlæg Skrevet: 6. jul 2017, 22:32

Sjovt:) kan være det skal prøves en dag

Sent from my iPhone using Tapatalk
Brugeravatar
ThomasRiem
Tekniker
Tekniker
Sted: Kjøbenhavnstrup

Indlæg Skrevet: 7. jul 2017, 07:34

Øh, undskyld, men det her, er det ikke det man får ved at tage lydsporet og smide det igennem et drum-replacement plugin - og så plus nogle foley-biblioteker..?

Jamen ideen er da sød, men det ligner da ikke det store gennembrud i mine øjne? :lol:
C'est magnifique. Mais ce n'est pas la guerre....
Brugeravatar
AvS
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Valby

Indlæg Skrevet: 9. jul 2017, 12:40

Det var også min første tanke, men når jeg kigger på demoen virker det som om at det må mere intelligent end blot drum-replacement. Det
er som om at den erstatter de originale lyde med nogle tilsvarene, så den må kunne analysere den originale lyd på en eller anden måde. F.eks. så er én af lydene en lidt længere skrabe agtig lyd (den hvide boks glider kortvarigt) og den bliver erstatter af en anden skrabende/langstrakt lyd og ikke blot en percussiv lyd.

Tilbage til "Computer & Software"