Salgspris af TC Konnekt 48D

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Salgspris af TC Konnekt 48D

Indlæg af Macbane »

Hej venner :)

Jeg er ved at sælge mit lydkort og jeg er i tvivl om hvad en realistisk salgspris er for det? Jeg har 2 venner der begge har solgt deres for mellem 2500-3000 inden for det seneste år. Begge over 2 år og dermed uden garanti. Jeg kan se på DBA at der har været sat nogle til salg til mellem 3500-4000, men hvad de er solgt til aner jeg ikke. Måske de er sat urealistisk højt fordi folk desværre skambyder helt vildt på DBA.dk.

Er det realistisk at gå efter en pris mellem 2500-3000?

Det er i topstand og stået i ikke ryger studie. Det er lidt over 2 år gammelt.

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Jeg tror ikke du skal regne med at få mere end 2500,- for det. Har selv lydkortet og er superglade for det, men jeg købte det for 7 år siden for 6500,- incl. remote. Det har efterhånden nogle år på bagen rent produktionsmæssigt. Desværre er brugtpriser stort set meget små i forhold til produktets egentlige værdi. DBA er fyldt m. folk der skambyder uhæmmet. Ikke et sted jeg personligt ville sætte mit lydkort til salg.
Held og lykke m. salget.

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

ja jeg tror du har ret. Nu må vi se hvad der kommer af bud.

Jeg synes bare det er er pisse fedt kort og det spiller bare i mit setup. :)

Medlemsavatar
Sjamus
Forum Donator
Indlæg: 447
Sted: Skanderborg området

Indlæg af Sjamus »

Jeg ved ikke hvorfor du vil af med det? Mit bliver siddende i rack'et til det står af. Jeg har haft mange lydkort. Dette er simpelthen det fedeste jeg har haft.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det ser ud til at driverne er opdateret til nyeste operativsystemer, så lige på nær Firewire er det godt nok meget tæt på det perfekte lydkort.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Macbane
Medlem
Indlæg: 238

Indlæg af Macbane »

Jeg vil gerne over på et UAD Twin kort.

Men jeg må sige at jeg ellers er enig. Det spiller super fedt og det er også derfor jeg har svært ved at acceptere det skal koste mellem 2-2500. Det er super fedt hele vejen igennem.

Det kan også være jeg ender med at tage det af igen og venter lidt.

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Hald skrev:Det ser ud til at driverne er opdateret til nyeste operativsystemer, så lige på nær Firewire er det godt nok meget tæt på det perfekte lydkort.
Er Firewire da dumt?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Madelaire skrev: Er Firewire da dumt?
Nej, mit eneste forbehold er at USB er nemt og universalt, men det bekendskab har heller ikke altid været problemfrit. Nyere computere har det næsten aldrig, men så længe Apple leverer adaptere til det, ser jeg ikke noget problem i det. :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Nej, det er selvfølgelig et problem at det er ved at dø lidt. Jeg troede du mente at det var for langsomt eller lign. Jeg er i hvert fald stadigvæk fint tilfreds med mit ff800. Er tc konnekt og ff800 ikke nogenlunde ligeværdige? Ff800 bliver stadig ofte solgt til ca 4000,- og opefter

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 483
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Macbane skrev:Jeg vil gerne over på et UAD Twin kort.

Men jeg må sige at jeg ellers er enig. Det spiller super fedt og det er også derfor jeg har svært ved at acceptere det skal koste mellem 2-2500. Det er super fedt hele vejen igennem.

Det kan også være jeg ender med at tage det af igen og venter lidt.
Jeg har et Uad Apollo Twin Duo mkII TB/PC . Jeg bruger et TC konnekt 24d via adat til apollo. Så har jeg extra indgange til synths. :) og det virker fortrinligt.

Så hvis du her en synth eller flere, så behold det. :)
mvh

Peter P
--------------------------------------

Nyt svar