save channelstrip logic

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
mkrastrup
Medlem
Indlæg: 162

save channelstrip logic

Indlæg af mkrastrup »

er der et klogt hoved der kan svare på om om det er muligt at gemmen sends med, når man saver en channelstrip setting, i logic pro x?

endvidere har jeg nogle gange oplevet at logic flere gange, godt vil indsætte en given plug in rækkefølge, når jeg fx på et audiospor vælger en gemt channelstrip. men nogle gange står nogle af disse plug ins i default, og ikke med den indstilling jeg har gemt.

nogle gode bud på hvad jeg gør forkert?

/Morten

Default avatar
andøh
Medlem
Indlæg: 267

Indlæg af andøh »

Mht sends er det korrekt at Logic ikke umiddelbart gemmer sends når man vælger "Save Channel Strip Setting As..." - det gør det så bare alligevel.

Du kan gøre to ting:

(1) Brug funktionen "Copy/Paste Channel Strip Setting" i stedet for.

(2) Opret de aktuelle sends på din Channel Strip inden du vælger din Channel Strip Setting - så pastes sends-niveauer også.


Mht plugin-indstillinger, så burde de blive gemt (og pasted) uanset hvordan du gør. Så det må være en bug af en slags...

Medlemsavatar
mkrastrup
Medlem
Indlæg: 162

Indlæg af mkrastrup »

super.
så er det ikke mig der er helt galt på den...

-og godt råd med copy/paste.

tusinde tak for svar :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37674
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hvad med at save/recalle en kanal som Performance? Så får du alt, inkl. sends og tilhørende busser med. Måske ikke helt hvad du ønsker, men worth a shot?

Medlemsavatar
mkrastrup
Medlem
Indlæg: 162

Indlæg af mkrastrup »

hej holger.
det lyder som det kunne være et forsøg værd.

syntes bare ikke helt jeg lige kan hitte ud af det.
er det sådan her du tænker?

mvh morten
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2017-06-24 kl. 20.12.57.png
Skærmbillede 2017-06-24 kl. 20.12.57.png (130.93 KiB) Vist 279 gange

Default avatar
andøh
Medlem
Indlæg: 267

Indlæg af andøh »

Performance paster heller ikke sends medmindre de er oprettet på den pågældende Channel Strip i forvejen...

Nyt svar