Waves Grand Rhapsody Piano

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
KimSteff
Medlem
Indlæg: 322

Waves Grand Rhapsody Piano

Indlæg af KimSteff »

Er der andre der har ladet sig friste af Waves intro tilbud på Grand Rhapsody Piano ? Og hvad er jeres reaktion.

Jeg har brugt en del timer her i weekenden til teste om sammenligne. Jeg bruger selv primært NI's Alicia Keys piano. Jeg arbejder primært med pop og "den slags" og der passer Alicia Keys meget "finpudsede" lyd mig godt.

For mig har Grand Rhapsody Piano en meget mere "live" lyd. Med det mere jeg at den lyder som hvis man selv miked et akustisk flygel op og altså hade de samme dyre mikrofoner ! :-) Og et godt rum! Så hvis man fortrækker denne mere rå lyd, nogle vil sige ærlige!, så er Grand Rhapsody Piano super.

For mig var det dog mest spændende at sammenligne de forskellige mikrofon settings man kan vælge imellem. Man kan fælge op til 3 mikrofon sættings samtidig og så solo dem for at sammenligne. Dette er meget lærerigt og en god måde at blive klogere på.

Ud over at det rent teknisk måske er smart at man kan bruge 3 mikrofon sættings samtidig er det dog også er stort problem. Man kan vælge tre "close" mikrofon sættings og lade dem være ON alle tre. Dette giver umiddelbart en flot lyd... Hvis man spiller med en finger! Problemet er at der kommer en forfærdelig masse fase problemer da de forskellige mikrofon sættings af en eller anden grund ikke er fase korrigeret. Dette er meget let at høre!
Jeg lavede derfor mit eget preset hvor jeg brugte en close sættings og en room sættings, men room sættings lavt i lydbilledet. Dette giver en pæn "autentisk" lyd. Men som sagt ikke noget jeg tror jeg vil bruge i fremtiden til mine egne ting. Men det er jo altid dejligt at have noget at vælge imellem :-)

Hvad er jeres bedømmelse ?

Medlemsavatar
Tweed
Forum Donator
Indlæg: 336
Sted: Søborg

Indlæg af Tweed »

Jeg synes også, at den har en megét god lyd, som har lidt live-feeling. For de penge er det et fund :)

Nyt svar