Waves L2 Ultramaximizer til $29 - Skal man?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Re: RE: Re: Waves L2 Ultramaximizer til $29 - Skal man?

Indlæg af Smittefar »

Hippo skrev:
Smittefar skrev:OK, så mit lydkort spytter bare en 64 bit fp lyd ud på sine konvertere, og så håndterer konverterne det hele derfra efter bedste evne?
Dit lydkort spytter et 24bit fixed point signal ud så godt som det nu kan. Dithering giver først rigtig mening når man går fra 24 > 16 bit, da alle converteres noisefloor er langt højere end den potentielle dynamik i et 24bit signal, hvilket ikke er tilfældet i 16 bit ..
Modtaget :-)

Sendt fra min HUAWEI VNS-L31 med Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

david mondrup skrev: Modtaget.
Taxa!

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Lige omkring spørgsmålet om dithering: Hvis man går fra 24-bit ned til 16-bit, og tænder/slukker for dithering, vil de fleste nok have ganske svært ved at høre forskel, specielt hvis der i forvejen er meget diskant og/eller støj i signalet. Og man skal virkeligt skrue højt op og være et sted uden for meget larm i baggrunden.

Men hvis man i stedet konverterer helt ned til 8-bit, så bliver det pludselig meget tydeligere at høre hvad dithering gør.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, det kan være en god "leg" at foretage for at høre hvad ditheringen egentlig gør.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

For lige at skrive lidt mere overfladisk til emnet, omkring de her billige Waves tilbud.
Jeg har ikke købt noget fra Waves, og jeg undlader det også i fremtiden. Jeg nægter at skulle betale WUP for at få det næste års opdateringer. Der er så mange alternativer til de plugins Waves tilbyder, selvom de da også har nogle mere eller mindre unikke.
Det er det samme med UAD. Hvis du bare er interesseret i deres plugins (og ikke lydkort og Unison pre's), og ikke er bundet af DSP kort ellers, så find alternativer.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg er endnu ikke blevet ramt af Waves update plan - Men jeg kan da godt være lidt bekymret, for når det rammer. For jeg har en del Waves plugs, som jeg ville have meget meget svært ved at undvære i min mix proces (men jeg ville nok også godt kunne leve med, de ikke blev opdateret). CLA compressorne, Scheps 73, den nye F6 EQ og deres NLS er over det hele på mit seneste mix.

Men det er rigtigt, at man aldrig skal købe noget som helst Waves til fuld pris - Der er altid tilbud på vej.

EDIT: LIge med de plugs, jeg nævner (Scheps 73, CLA og NLS), synes jeg, det er svært at finde alternativer - Så skal man over i UAD eller Slate, og det er sgu bestemt heller ikke gratis.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar