simpelt program til at afvikle lydeffekter (Mac)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
pianomartin
Medlem
Indlæg: 1

simpelt program til at afvikle lydeffekter (Mac)

Indlæg af pianomartin »

Jeg skal afvikle lydeffekter i en musical-produktion, samtidig med, at jeg er spillende kapelmester - så det skal være simpelt!

Jeg forestiller mig noget i denne retning:
Jeg har i forvejen oprettet en "playliste", hvor alle showets lydeffekter ligger i rigtig rækkefølge.
Når jeg trykker på en tast (fx spacebar, eller ENDNU bedre: fx den øverste tangent på mit MIDI-klaver) afspilles den næste lydeffekt i rækken, og pauser derefter, så programmet ikke bare spiller alle lydeffekterne efter hinanden som fx iTunes umiddelbart ville gøre....

det skal kunne køre på Mac med SIERRA os.

Nogle bud?
På forhånd tak

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Ja Mainstage er jo designet til at lave sådan noget, men i guder hvor er bruger grænsefladen noget hø indtil man får lavet sine egne interface - Men simpelt er det sgu ikke.

Men dit spørgsmål ligger jo meget tæt på funktionaliteten du har i Powerpoint ... Keynote som hører med til essentials til din Sierra kan også sættes til at lave sådan noget:



--sd

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

QLAB er det helt rigtige værktøj til den slags: https://figure53.com/qlab/

Det er på overfladen meget lige til at gå til og super simpelt, men kan også konfigureres til alverdens komplicerede ting.
Fåes i forskellige prisniveauer og kan lejes på dagsbasis, til helt ned til $4 om dagen :)

Billede

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Og anbefales VARMT herfra også.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Et eller andet freeware soundboard halløj burde kunne afvikles enten på din computer eller en tablet

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

MrBacon skrev:Et eller andet freeware soundboard halløj burde kunne afvikles enten på din computer eller en tablet
Nu er der iblandt "svarere" en tendens til at hive full blown værktøjer frem på given foranledning ... der kan måske spores en name-dropping tendens?

--sd

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Søren Dyhr skrev:Nu er der iblandt "svarere" en tendens til at hive full blown værktøjer frem på given foranledning ... der kan måske spores en name-dropping tendens?
Excuse me, WHAT?? :shock:

Der bliver spurgt ind til en løsning på et problem og jeg kommer med et forslag, da jeg selv bruger programmet til lige nøjagtigt den slags ting og kender softwaren ret godt. Ja, det er full-blown, men jeg kender ikke til andet og QLAB kan bruges meget billigt hvis man nøjes med at leje det på dagsbasis.
Så derfor skal jeg skydes i skoene at jeg "NAME-DROPPER" ??? What the actual F**K??! :evil:

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Ditto herfra - uacceptabelt indlæg.

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Keynote er måske alt der behøves, selvom $4 pr. dag da ikke er nogen formue.

https://da.wikipedia.org/wiki/Ockhams_ragekniv og derfra "Numquam ponenda est pluralitas sine necessitate "

--sd

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Søren Dyhr skrev:Keynote er måske alt der behøves, selvom $4 pr. dag da ikke er nogen formue.

https://da.wikipedia.org/wiki/Ockhams_ragekniv og derfra "Numquam ponenda est pluralitas sine necessitate "

--sd
Undskyld OT, men hvor er det morsomt, at budskabet i den wikipediaartikel er "Skær det overflødige fra", og så fortsætter den med at forklare nøjagtig det samme på fem forskellige måder inklusive tre sætninger på latin!

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Søren Dyhr skrev:Keynote er måske alt der behøves
"Måske" er nok essensen i dit budskab. Så mangler vi bare at kunne trigge Keynote via MIDI. Det kan man så bruge kræfter og tid på at undersøge og researche om muligheden rent faktisk er der, eller man kunne droppe at spilde tiden og bruge et værktøj der er udviklet til lige præcis til dette formål og komme i mål med det samme.
Eller vi kan bruge hele dagen på at "droppe" latinske citater... :roll:

Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

Indlæg af eberl42 »

+1 til Qlab: er super nemt, intuitivt og dermed tidssparende.....
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Default avatar
Erik Christoffersen
Medlem
Indlæg: 233
Sted: Valby, Copenhagen

Indlæg af Erik Christoffersen »

Qlab hele vejen. Kan præcis det du spørger efter.

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

Må også sige QLab efter min erfaring som teater/musical lydmand.
Det er suverent det bedste jeg har kunnet opstøve til de situationer.

Og det er gratis i den mindste version. ;)

Det er først når du ønsker at kunne benytte flere samtidige lydkanaler, eller avancerede video effekter/lag, at det koster.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Søren Steinmetz skrev:Og det er gratis i den mindste version. ;)

Det er først når du ønsker at kunne benytte flere samtidige lydkanaler, eller avancerede video effekter/lag, at det koster.
Uh! Det var jeg faktisk ikke engang klar over!
Så må man sige at det ligger lige til højrebenet :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Der kan man se, jeg havde heller ikke lige set at der var en free version.
Hentede den lige for at lege lidt med den, den er god til at skrive hvad man ikke kan med den gratis version når man prøver at presse funktionerne lidt, men det er jo fair nok.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Søren Steinmetz
Medlem
Indlæg: 268
Sted: Gislinge området

Indlæg af Søren Steinmetz »

Har brugt den til flere teater produktioner, hvor jeg i løbet af et enkelt stykke har skiftet mellem 2-3 forskellige lydkort til at køre effekter forskellige steder i lokalet uden at skulle rode med AUX sends fra pulten ;)

Så ja selv den gratis version er faktisk ret alsidig.

Nyt svar