Cubase - Volume på wavefile op/ned virker ikke

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Cubase - Volume på wavefile op/ned virker ikke

Indlæg af Briannielsen79 »

Er der nogle herinde, der ved, hvad faen jeg har fået trykket på i Cubase, så jeg ikke længere kan hæve lydniveau på selve wavefilen ved at hive op og ned? Normalt har jeg kunne bruge både dette og selve mixerkanalens volume. Ret belastende :)

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Nu skriver du ikke hvilken version du sidder med...

Jeg har ind imellem i Pro 8 oplevet at jeg ikke kan ændre wave-partens fade in/out ved at trække med musen i de øverste hjørner af parten. Så kan jeg i stedet holde musen over fade-in eller -out feltet i object-status-bar (eller hvad den nu hedder...) og så dreje på scroll-hjulet for at justere fade-in/-out. Når først den har fået den første justering hér, er det som om wave-parten låser op og jeg kan nu trække i hjørnerne. Jeg er sikker på at det er en bug i programmet, men det har været der i flere versioner. Kan i hvert tilfælde ikke se at der skulle være nogen logisk grund til bevidst at lave det som en funktion...

Måske du kan gøre det samme med dit problem?
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Det er Cubase 9. Det ville da være mærkeligt, hvis en bug har været der så længe.

Medlemsavatar
BOBofthePOP
Forum Donator
Indlæg: 404
Sted: Nørrebronx

Indlæg af BOBofthePOP »

Enig! Men jeg har adskillige eksempler på bugs der har været i flere versioner uden at blive rettet, på trods af at de er indberettet til Steinberg
d(-_-)b
www.facebook.com/weknownothingdk
Producer: We Know Nothing / Klaus Schønning / Michael Barcelona and the World / StenoSaur

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. har du prøvet blot at bruge scroll-hjulet over det klip du vil ændre lydstyrke på? Det kan man i hvert fald slå til som en option. Husk på at justeringer i selve arrangementet er før inserts.

Et andet hurtigt trick til at lave fades er at bruge "range" tool'en (hotkey er 2) til at markere hvilket område der skal fades, og så blot trykke 'A'. Dette virker over flere klip - hvis man f.eks. skal fade slutningen af et klip og begyndelsen af et nyt, så ranger man bare begge dele ind. Det har helt klart speedet mit workflow lidt op ..
Briannielsen79 skrev:Det ville da være mærkeligt, hvis en bug har været der så længe.
.. men du glemmer at Steinberg er verdensmester i den disciplin :doh:
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

Har lige prøvet at bruge scroll-hjulet. Det virkede ikke. Så jeg må gå ud fra, at det er en bug.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det er vel kun en bug hvis det er i alle Cubase 9, det virker fint her med at hive i midten af waven

Default avatar
Briannielsen79
Medlem
Indlæg: 371

Indlæg af Briannielsen79 »

lakris skrev:Det er vel kun en bug hvis det er i alle Cubase 9, det virker fint her med at hive i midten af waven
Jeg ved ikke, om det pr defintion er helt korrekt. Der kan jo være forskellige plug-ins, andre ting som varierer fra pc til pc, der kan påvirke Cubase. Om man så kan definere det som Cubase's problem eller det er de andre elementers problem, skal jeg ikke kunne sige.

Medlemsavatar
Jens D
Medlem
Indlæg: 462
Sted: København

Indlæg af Jens D »

Har du prøvet at trashe preferences?

Nyt svar