Roland Cloud

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Re: Roland Cloud

Indlæg af SustainerPlayer »

Roland Cloud is pleased to announce the addition of the classic JX-3P synthesizer to our ever-growing catalog! Originally released in 1983, the JX-3P was one of the earliest programmable preset polyphonic synthesizers and Roland’s first MIDI-equipped machine. Now available as part of the Roland Cloud, the virtual JX-3P offers ACB-component replication of the original’s sounds. From classic strings to crushing metallic pads, this six-voice polyphonic recreation is identical to its hardware counterpart.

Want to really dig in? We’ve also included the ultra-rare and coveted PG-200 control station, allowing you to tweak textures into oblivion. Whether you’re sound-sculpting your way down a rabbit hole, or jamming out using built-in presets, it’s easy to see why the JX-3P is such a gem. Check out this awesome addition to your Roland Cloud arsenal today!
unnamed.png
Fedt - og på tide :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har lige mullet lidt rundt med de nye akustiske trommer. De lyder sgisme godt. Dem skal jeg have udforsket noget mere.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Nå - min bank har lavet en reel gang clusterfuck i forbindelse med mit ene kort, så abonnementet stoppede.

Jeg har optjent to instrumenter og har valgt D-50 og System-8. Det er dem jeg alligevel mest bruger. Så prøver jeg at holde en pause og se.

Resten har jeg brugt sporadisk bortset fra 808/909. Men trommemaskinerne kan jo erstattes af en af de 147 andre jeg har - og samples af de to er jo tilgængeligt i hobetal. Og jeg skal jo udvide min horisont. :-D

Lige nu er jeg nok lidt bop/bop med abonnementsmodellen. Det fede er jo i hvert fald, at man bare kan hoppe på igen, hvis "behovet" opstår - og ting kan jo samples :idea: :!: :wink:

Der skal nok lidt mere "på bordet", hvis jeg skal være abonnent i fremtiden. Bl.a. nogle af deres gamle og nuværende Boss/Roland effekter.

Vi må se. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så du har nu fuld adgang til D-50 og System-8, uden abb.? Har ikke sat mig ind i hvordan roland cloud virker.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Så du har nu fuld adgang til D-50 og System-8, uden abb.? Har ikke sat mig ind i hvordan roland cloud virker.
Yep.
Skærmbillede 2019-02-17 kl. 17.04.01.png
Skærmbillede 2019-02-17 kl. 17.04.01.png (51.09 KiB) Vist 312 gange
Man optjener et instrument efter et år - og så var det andet vist noget first mover/loyalitetshalløj, fordi man havde været med fra beta-starten tror jeg.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ah cool. Hvad koster det for et år? = kan det bedre betale sig at smide penge efter dem i et år, end at købe en hardware D-05 til ~3k?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Ah cool. Hvad koster det for et år? = kan det bedre betale sig at smide penge efter dem i et år, end at købe en hardware D-05 til ~3k?
Skærmbillede 2019-02-17 kl. 17.08.41.png
Skærmbillede 2019-02-17 kl. 17.08.41.png (112.06 KiB) Vist 307 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak!
Det var dog skævt, at det skal være billigere for amerikanere at købe et 1-års abb istedet for månedlig...

Nå men det er jo væsentligt billigere at købe 1 års abb end at købe hardwaren.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:Tak!
Det var dog skævt, at det skal være billigere for amerikanere at købe et 1-års abb istedet for månedlig...

Nå men det er jo væsentligt billigere at købe 1 års abb end at købe hardwaren.
Tja - ikke nødvendigvis?

I enhver TCO - Total Cost of Ownership - skal man huske at indregne restværdien i regnestykket. Efter et år er hardwaren jo ikke 0,- værd (formodenligt). Til gengæld er softwaren ikke noget værd, andet end for en selv, da den ikke kan gensælges.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Og selvfølgelig landede TB303 i skyen i dag.

https://www.rolandcloud.com/news/tb-303-now-available

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Billede


Mon den kan bruges som editor til den originale ?

https://www.rolandcloud.com/catalog/legendary/xv-5080
mvh

Peter P
--------------------------------------

Nyt svar