Indgange til Cubase udover Fireface-lydkortet?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mr. Soundman
Forum Donator
Indlæg: 2985
Sted: Fyn

Indgange til Cubase udover Fireface-lydkortet?

Indlæg af Mr. Soundman »

Normalt når jeg indspiller med Cubase 6, så sker det igennem mit RME Fireface UFX.
Nu er problemet, at jeg er ved at løbe tør for ledige indgange på Fireface'n.
Jeg står med et nyt apparat her, hvor lyden skulle kunne køres in på computeren via USB-kabel, men når jeg har forbundet apparatet direkte til min computer via USB-kabel (udenom Fireface), så kan jeg ikke finde dette som input i Cubase.
Hvis jeg går ind i "Devices > VST Connections > Inputs" og vælger "Add Bus", så kan jeg kun vælge indgange fra "ASIO Fireface USB".

Er det muligt vha. indstillinger at sætte Cubase op, således at den kan tage imod audio fra flere kilder end det der går gennem Fireface'n?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det foregår på operativsystem-niveau. Man kan på macOS (samleenhed/agregate device*) - men ikke på Windows (svjv).

Ellers er det at køre en enhed via ADAT ind i dit RME Fireface. Det kan man gøre uanset computer platform.



* = man får så dårligste performance/latency fra det dårligste af de to eller flere kort, man laver samleenheden med.

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Steinberg mener ikke, at det vil fungere, men jeg har fundet dette:
https://www.gearslutz.com/board/music-c ... 8-1-a.html
Der er nok også ulemper ved det, som fx. lidt dårligere latency, men du kan da teste det
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg kører en UAD Apollo Twin duo i samleenhed med en Yamaha N12 i 32 samples og oplever ikke latency eller knas, med mindre jeg begynder at smide en masse plugins på alle mulige spor, hvilket jeg så giver computeren skylden for.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar