Opskalere plugins logic ?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
Jesper Zar
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Aalborg

Opskalere plugins logic ?

Indlæg Skrevet: 2. maj 2017, 15:38

Jeg har opdateret logic til nyeste, og kan ikke opskalere mine plugins vinduer.. og det er godt nok blevet småt med en 4k skærm... Er den lagt et andet sted hen eller har apple droppet det ?
Kan godt opskalere logics egne, men ikke 3rd party.
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Re: Opskalere plugins logic ?

Indlæg Skrevet: 2. maj 2017, 15:46

3rd party er ofte bitmapped og ikke vektor, derfor kan det ikke skaleres uden at producenten selv laver interfacet skalerbart på den ene eller anden måde.
Brugeravatar
Jesper Zar
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 2. maj 2017, 15:47

Behøver ikke at skulle blive lækkert at se på.. bare så jeg kan læse hva der står :D
Før i tiden kunne jeg godt opskalere plugins.. de så bare ikke så godt ud.. men det er nok efter de har gået vektorvejen :(
Brugeravatar
Holger
Audio Alchemist
Audio Alchemist
Sted: Fyn

Indlæg Skrevet: 2. maj 2017, 15:53

Så i Logic kunne du bare nappe fx en Waves Renaissance Comp og så hive i hjørnet og - vupti - skalere bitmapgrafikken?

I hvilken version af Logic har du kunne dette?

Du kan zoome på skærmen (i nødstilfælde) med standardfunktionen Ctrl+mousewheel, men det sutter til samtidig redigering.

Du har kunne forstørre Logics egne plug-ins før de blev vektoriserede (i en overgangsperiode), men jeg har aldrig selv kunne eller set muligheden for at skalere tredjeparts plug-ins via alm. window resizing. Det ville samtidig kræver at UI'ets kontaktflade blev skaleret med.

Af samme årsag ser man 3rd party plug-ins benytte intern switching mellem foruddefinerede størrelser.
Brugeravatar
Jesper Zar
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 2. maj 2017, 16:32

hhmm.. sq nok mig der er blevet gammel og ikke husker så godt mere :dollargrin:

Testede lige på bærbar som jeg har kørt med og ikke er fuldt opdateret, og der kan jeg heller ikke.. så det har nok været en kombi af at jeg har kunne på logics egne hvor det ikke så godt ud når man gjorde til det nye hvor det er vektor.

Samt at man kunne i logic 9https://documentation.apple.com/en/logicpro/usermanual/index.html#chapter=10%26section=4%26tasks=true

Nå jeg må se at få lavet bordet mindre så jeg kan komme tættere på skærmen :shock: 8-) :dollargrin:
mixolydisk
Gearslæber
Gearslæber

Indlæg Skrevet: 2. maj 2017, 16:55

alternativt må du skalerer hele skærmopløsningen.

fx har jeg været nød til at scale op for at kunne se hele bx_meter på min bærbare 13" med retina. Standard skalering er nemlig hvad der svarer til ca 1280 x 800 (selvom skærmen er 2560 x 1600).

jeg forestiller mig at du så kan scale den anden vej for at gøre pluginsne større?

Screen Shot 2017-05-02 at 16.50.27.png
Screen Shot 2017-05-02 at 16.50.27.png (207.18 KiB) Vist 195 gange
Brugeravatar
Jesper Zar
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 2. maj 2017, 17:21

Ja har også sat oplæsningen ned fra 4k til 3.5k.. gør at det hele kan læses nu. Men tak for input :)

Tilbage til "Computer & Software"