Windows 10 update og Padshop issues

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Windows 10 update og Padshop issues

Indlæg af danstanley »

Hej,
Har lige fået opdateret min ellers velfungerende DAW pc med nyeste Windows 10 update og har bl.a fået flg. issues.
1. Den genistallerede og aktiverede mange af de features jeg havde fjernet. Fandt jeg så først ud af efter et stykke tid:-(
2. Steinberg Padshop Pro crasher i Cockos Reaper, hvor jeg aldrig har haft issues. Nogen gange skal jeg blot skifte patch og så crasher den.
3. Nogen gange kan jeg ikke loade Padshop i Ableton Live 9.7.1 og nogen gange crasher den.

Har genistalleret Padshop, men den crasher stadigvæk.

Nogen der har erfaringer med dette og evt. en idé til en løsning.?
Og nej jeg køber IKKE en Mac:-)

/Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Prøv at hente denne og kør en scan, se om ikke det virker for dig: http://www.iobit.com/en/index.php?AFF=44600&__c=1

Det er vigtigt at du ikke køre en Registry defrag, uncheck den box
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Jeg bruger faktisk iobit, men har dog altid brugt Registry defrag:-) Jeg prøver.

Vh. Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

danstanley skrev:Hej,
Har lige fået opdateret min ellers velfungerende DAW pc med nyeste Windows 10 update og har bl.a fået flg. issues.
1. Den genistallerede og aktiverede mange af de features jeg havde fjernet. Fandt jeg så først ud af efter et stykke tid:-(
2. Steinberg Padshop Pro crasher i Cockos Reaper, hvor jeg aldrig har haft issues. Nogen gange skal jeg blot skifte patch og så crasher den.
3. Nogen gange kan jeg ikke loade Padshop i Ableton Live 9.7.1 og nogen gange crasher den.

Har genistalleret Padshop, men den crasher stadigvæk.

Nogen der har erfaringer med dette og evt. en idé til en løsning.?
Og nej jeg køber IKKE en Mac:-)

/Dan
Hvis du ikke har haft problemer før, så er det nærliggende at tror det er en windows fejl / konfigurations fejl. Men tjek også op på, om din Reaper el. Ableton profil kunne være blevet korrupt i forbindelse med Windows opdateringen. Jeg ville lave en backup af din Reaper & Ableton profil data, og så prøvet at initialisere profilerne. Så skal alle plugins osv. ganske vist genindlæses (+ du sikkert mister andre settings), men i nogle tilfælde kan det løse problemerne. Hvis du tager en backup af dine profildata, kan du jo nemt vende tilbage til udgangspunktet.

Hvis Reaper og Ableton gemmer en logfil når programmer crasher, så kunne du måske også kikke lidt i dem, el. Reaper & ableton support kunne måske, og finde frem til hvor det går galt.

Husk også, at hente / re-install nyeste opdateringer af Padshop, reaper, ableton osv. Hvis du bruger elicenser i forbindelse med Padshop, så re-installer også eLicenser softwaren.

Men må prøve sig lidt frem, selvom det er noget kedeligt at fejlfinde.

SLL

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Takker for løsningsmuligheder, hvoraf alle er afprøvet. Padshop er ikke blevet opdateret i lang tid og reelt ikke mange gange ialt. Tror faktisk at nogle af dets børnesygedomme ikke er blevet lusset ud. F.eks kan jeg ikke droppe et sample fra live browser på padshop uden at det crasher og det er vist en gammel bug.
Kører btw. 64 bit.
Når jeg tjekker egenskaber for padshop.dll bliver der oplyst at det er et vst3 plugin?? Men er det ikke, da Live jo ikke læser vst3.
Alle andre plugins funker som normalt.
Nogen gange når Padshop crasher i Live og jeg så prøver at genindlæse padshop på et nyt spor, får jeg at vide at pluginet ikke er kompatibelt med Live og alligevel lykkedes det efter et par forsøg at loade det alligevel.
Det er såvidt jeg har observeret også kun ved preset skifte at det crasher, både i live og reaper.
Det er det første plugin jeg har haft der totalt crasher Reaper, dvs. det lukker ned med det samme. Jeg har meget meget sjældent problemer med crash i reaper pga. plugins.

Tror faktisk at det er seneste W10 update der har lavet ged, selvom jeg har prøvet at rydde op. Desværre så kan jeg ikke gå tilbage til tidligere version af en eller anden grund.
Nå det går nok, jeg må blot passe på med at skifte preset for ofte og huske backup/save:-)

/Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Nyt svar