Nyt lydkort til tracking - med eller uden DSP?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
adgangfolmer
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Aalborg

Re: Nyt lydkort til tracking - med eller uden DSP?

Indlæg Skrevet: 30. apr 2017, 22:58

Ja, jeg har også selv været ret forelsket i deres interfaces. Virkelig brugbare features, men jeg blev ret skræmt af al snakken om dårlige drivere.
Stille og uroligt
Brugeravatar
Nikolajs
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Helsingør

Indlæg Skrevet: 4. maj 2017, 09:31

Så er der nyt herfra:

Efter at have researchet og researchet og researchet og næsten anskaffet mig et Apollo Twin Quad og seriøst overvejet både Antelope Zen Tour og forskellige RME kort opdagede jeg, at Steinberg / Yamaha faktisk laver et lydkort, som tilsyneladende vil passe mig perfekt, med stabile drivere og rigtig gode reviews, til en ganske overkommelig pris, nemlig deres topmodel UR824:

https://www.steinberg.net/en/products/audio_interfaces/ur_series/models/ur824.html

Der er både indbygget DSP, som jeg nu engang gerne vil bruge til at tracke med (eq, comp, reverb, og lidt ligegyldig amp sim) samt nok ind-og udgange til at dække både nuværende og fremtidige behov.

Nu står det klart til at blive sat i swing i studiet - jeg melder tilbage, når jeg har fået lidt real life erfaring med det.

Endnu engang 1000 tak for at have delt jeres erfaringer med mig. 8-)
Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.

- Nikolaj.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 4. maj 2017, 10:28

Spændende - Det er faktisk et lydkort, der også trækker lidt i mig :)

Tilbage til "Computer & Software"