Forslag til lille, billig control surface søges til Cubase

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
cygge
Røvballemusiker
Røvballemusiker
Sted: Horsens

Forslag til lille, billig control surface søges til Cubase

Indlæg Skrevet: 24. apr 2017, 15:09

Hey folks,

efter guderne må vide hvor mange år hvor jeg har lavet stort set al automation i mine mixes i Cubase med musen er det vist på tide at der sker noget nyt. Jeg vil have nogle knapper at skrue på – primært bare en lille håndfuld rotary controllers, da de parametre jeg oftest automatiserer er almindelige 0-127-værdier i f.eks. et VST-plugin.

Spørgsmålet er så: kan man købe sådan en dims, så den (eller måske Cubase) automatisk mapper sine knapper til det plugin jeg nu lige har åbent på skærmen? Lad os sige at jeg vil optage automation på to parametre i Bitcrusher-plugin'et – her ville det ideelle være at jeg bare fokuserer på plugin-vinduet, og så sørger den helt selv for at mine skrueknapper mappes til hver enkelt parameter. Jeg kører Cubase 7.5, og har kig på Behringer X-Touch Mini, som de blandt andet sælger på at den bruger Mackie HUI-protokollen... men hvad dét betyder aner jeg ikke.

Kort og godt: jeg vil have en måde at lave track/plugin-automation på som er så hovedpinefri som muligt. Wat do?

kærlig hilsen anders 34 år
Brugeravatar
Hald
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Vind / Holstebro

Re: Forslag til lille, billig control surface søges til Cubase

Indlæg Skrevet: 24. apr 2017, 15:28

Mackie HUI er nærmest standarten inden for automation, så hvis dit program understøtter det (det gør det!) og udstyret kan snakke med den protokol, ja så virker det ret lige ud af vejen.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 8 år med ørene i lydmaskinen -
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Hobro

Indlæg Skrevet: 24. apr 2017, 16:04

Ellers få fat i en controller der understøtter Eucon, det kan meget meget mere end HUI, men controllerne er så desværre lidt dyrere...

Personligt hat jeg aldrig været glad for HUI, det virker alt for begrænset. Kan du ikke få en controller på prøve?
Brugeravatar
cygge
Røvballemusiker
Røvballemusiker
Sted: Horsens

Indlæg Skrevet: 25. apr 2017, 11:10

amolin skrev:Ellers få fat i en controller der understøtter Eucon, det kan meget meget mere end HUI, men controllerne er så desværre lidt dyrere...

Personligt hat jeg aldrig været glad for HUI, det virker alt for begrænset. Kan du ikke få en controller på prøve?

Eucon-controllers koster desværre det blege, og det ser ud som om supporten er rimeligt begrænset i Cubase i forhold til Pro Tools. Lige nu har jeg kig på om jeg skal prøve en Nektar Panorama P1, men ellers ender det sgu' nok med den lille, dumme Behringer – simpelthen fordi den er billig. Med mit sporadiske og sjældne brugsmønster kommer det i hvert fald til at tage mindst to uger før den er gået i stykker på en eller anden vis.

Tilbage til "Computer & Software"