RME ADI-2 Pro

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
hbuus
Forum Donator
Indlæg: 543
Sted: Østjylland

Re: RME ADI-2 Pro

Indlæg af hbuus »

Kan hovedtelefonforstærkeren i ADI-2 Pro måle sig med denne fra Graham Slee, som jeg bruger p.t. sammen med BF-Pro, hvis I kender den:

https://www.hifisystemcomponents.com/he ... ifier.html

Den er rigtig god mht. både klang, rumfornemmelse og detaljerigdom.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. du får nok mere end almindelig svært ved at finde folk (herinde) som har erfaring med begge enheder. Jeg kan kun sige jeg aldrig har mødt bedre headphone amps, end de to der er i ADI-2 Pro'en. Derudover er der jo også mange features du normalt ikke finder på headphone amps, hvis det er den funktion der interesserer dig mest - eq, crossfeed, mulighed for at drive hovedtelefoner balanceret (med det rette sæt hovedtelefoner og kabel) ect ..

Der er en del ovenud positive anmeldelser fra diverse hovedtelefon/hifi hjemmesider (hvis du har fidus til det folkefærd) .. det lyder som om du bare skal prøve den af, og se om den er noget.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Default avatar
hbuus
Forum Donator
Indlæg: 543
Sted: Østjylland

Indlæg af hbuus »

Hippo skrev:.. du får nok mere end almindelig svært ved at finde folk (herinde) som har erfaring med begge enheder. Jeg kan kun sige jeg aldrig har mødt bedre headphone amps, end de to der er i ADI-2 Pro'en. Derudover er der jo også mange features du normalt ikke finder på headphone amps, hvis det er den funktion der interesserer dig mest - eq, crossfeed, mulighed for at drive hovedtelefoner balanceret (med det rette sæt hovedtelefoner og kabel) ect ..

Der er en del ovenud positive anmeldelser fra diverse hovedtelefon/hifi hjemmesider (hvis du har fidus til det folkefærd) .. det lyder som om du bare skal prøve den af, og se om den er noget.
Lyder godt at det er dit indtryk af den - jeg vil ikke sige, at det er hovedtelefonforstærkeren, der interesserer mig mest, det er mere et spørgsmål om, hvorvidt jeg vil kunne skille mig af med både min BF-Pro og den eksterne hovedtlf.forstærker og så nøjes med ét apparat. Men ellers, ja den har nemlig mange gode features, som jeg sagtens kan få glæde af. Tror også bare, at jeg må få prøvet den af.

Mht. hifi-folkefærdet, så har jeg lidt et ben i begge lejre (!), idet jeg tidligere har rodet med musik på pc (dengang Logic også var til pc, så det er ved at være en del år siden!) - men samtidig er jeg interesseret i hifi. Derfor ved jeg, at man ikke skal lægge alt for meget i hifi-folkets anmeldelser :)

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Ellers må du jo beholde begge dele!! Du vil fortsat kunne have glæde af Babyfacen med TotalMix, mulighed for routing til applikationer og ekstra I/O.

Hvilke høretelefoner anvender du?
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Default avatar
hbuus
Forum Donator
Indlæg: 543
Sted: Østjylland

Indlæg af hbuus »

Fabian skrev:Ellers må du jo beholde begge dele!! Du vil fortsat kunne have glæde af Babyfacen med TotalMix, mulighed for routing til applikationer og ekstra I/O.

Hvilke høretelefoner anvender du?
Hehe! :) Du har ret, men så kommer det til at knibe med økonomien. Jeg har heller ikke brug for begge - skal blot digitalisere vinyl, lytte til musik ved pc'en, samt bruge lyd når jeg spiller skydespil (!) Det kan ADI-2 Pro fint klare uden BF-Pro, tænker jeg.

Bruger Sennheiser HD700, selvfølgelig pga. lyden, men også komforten.
Havde HD600 før...det var godt nok nogle værre kranieklemmere!

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

*kæmpe* feature update via ny firmware: :dollargrin:
https://www.forum.rme-audio.de/viewtopic.php?id=25454
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp


Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Hippo skrev:*kæmpe* feature update via ny firmware: :dollargrin:
https://www.forum.rme-audio.de/viewtopic.php?id=25454
Opdaterede for snart en uge siden. Helt kanon med de nye features og meget snedigt tænkt med de dobbelte knap- og dreje funktioner.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Hippo skrev:*kæmpe* feature update via ny firmware: :dollargrin:
Kan i øvrigt godt forstå du er glad. Især mht. full-range på alle eq bånd, samt muligheden for separate DSP-settings front/back, som du vistnok har efterlyst og foreslået :-)

Og virkelig cool at RME nu giver en nem mulighed for at teste om der er bit-perfect stream fra DAW eller andet software.
Først antog jeg det var en langhåret affære at teste, men man afspiller ganske enkelt de små test-filer, og ADI’en identificerer uden videre, at det er en test-stream med efterfølgende verificering. I like!
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. jeg ved i hvert fald at man skal gøre sig umage i forhold til Windows' audio-subsystem, for at få noget 1:1 igennem. F.eks. ved at bruge WASAPI eller ASIO i sin afspiller. Jeg opdagede lidt ved et tilfælde, at filer som peaker ved 0dbfs ikke genererer overs når de ryger igennem Directsound eller MME. Sikkert uhørligt, men min OCD rumler ved den slags fænomener ..

Jeg har et par forslag mere, som jeg lige skal have formuleret i en forum post til MC fra RME; noget som burde være ok trivielt at implementere; så er den enhed 100% perfekt for mig!
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Nyt svar