Live setup med UAD Quad og Rhodes

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
TueRoeh
Medlem
Indlæg: 464
Sted: Vanløse

Live setup med UAD Quad og Rhodes

Indlæg af TueRoeh »

Hej der

Håber i kan hjælpe med denne:

Jeg skal lave et live setup med UAD Apollo Twin MKII Quad, et Rhodes, og en DX7 II, som via midi kører MainStage3, til at lave div orgel og synthlyde (på MacBook Pro 15 Retina). Rhodes output skal desuden tilsluttes UAD'en og have UAD plugin eq, amp og all that good stuff behandling, med så lav latency som mulig (helst ingen:))

Et stereo output fra UAD går til FOH
Et andet går til mit baggear med mulighed for volumenjustering.

Kan det lade sig gøre?
Er UAD'en en stand alone mixer, så Rhodset stadig spiller hvis MAC'en går ned (f.eks man kommer til at røre Thunderbolt kablet i kampens hede :roll: )

Vh

Tue
MacBook Pro Retina 15" 2013 - UAD Twin+Apollo - Logic Pro X - NS10M - Genelec 8050A - Focurite 430 II - TLM103 -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Du kan sagtens lukke låget på computeren (standby) og plugins og det hele virker stadig. Du skal dog altid bruge console til at starte op og lave indstillinger. Man kan ikke lade computeren ligge derhjemme, hvis man vil bruge plugin. Muligvis kan man også slukke computeren og pluginsne virker stadig, men det er bare at prøve ad. Det er muligvis kun din midi-lyd der forsvinder.

Hvad er en FOH?

Jeg mangler stadig at knække koden ift at sende instrumentsignal individuelt ud i hver af de 4 udgange så en evt lydmand stadig føler en form for kontrol, så hvis du roder med det, må du gerne have mig i tankerne og sende en template, enten som console eller som mainstage3.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Graceville skrev:
Hvad er en FOH?
Front Of House = mixerpulten til PA mixet.

Medlemsavatar
TueRoeh
Medlem
Indlæg: 464
Sted: Vanløse

Indlæg af TueRoeh »

Super, tak for svaret Graceville. Skulle da være undeligt om man ikke kan route 4 lyde til hver deres output. Jeg vil rode med den og vende tilbage:)
MacBook Pro Retina 15" 2013 - UAD Twin+Apollo - Logic Pro X - NS10M - Genelec 8050A - Focurite 430 II - TLM103 -

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Graceville skrev: Jeg mangler stadig at knække koden ift at sende instrumentsignal individuelt ud i hver af de 4 udgange så en evt lydmand stadig føler en form for kontrol, så hvis du roder med det, må du gerne have mig i tankerne og sende en template, enten som console eller som mainstage3.
Mainstage minder ret så meget om Logic, så det er bare at route ud i mono til 4 udgange i dit lydkort, men så er du nok tvunget til at inserte UAD plugins på enten ind eller udgange og så se stort på at lydkortet kommer med sin egen omfattende routing. Mainstage skriver fornuftigt nok hvor maget latency der bliver introduceret, men da du off-loader plugins til lydkortet burde det ikke være noget videre.

Så er der det med at thunderbolt stikket der ryger ud under vejs, det har jeg været ude for fordi en med en jakke kom til at stryge tæt opad den bærbare ... i mit tilfælde var det ind i en Presonus pult, og den lavede et kort hul i "...transmissionen" før pulten fandt sig selv igen, jeg tror ikke du med dit setup kan være lige så heldig!!!!

--sd

Medlemsavatar
TueRoeh
Medlem
Indlæg: 464
Sted: Vanløse

Indlæg af TueRoeh »

Ja TB stikket er et svagt led. Når man tager det ud, spiller mit Rhodes dog videre, det er når jeg sætter det i igen at Mainstage lige skal læse Apollo kortet, og lyden forsvinder i 5 sek. Har også overvejet at bruge min analog 16 ch Mackie mixer, så der altid er hul igennem til Rhodes'et. Den fylder bare a h......:)

Jeg synes også jeg får støjproblemer fra MacBook'ens strømforsyning.
MacBook Pro Retina 15" 2013 - UAD Twin+Apollo - Logic Pro X - NS10M - Genelec 8050A - Focurite 430 II - TLM103 -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeg ved ikke helt hvordan det er med hotplug af thunderbolt kabel, men det ville jeg umiddelbart holde mig fra.

Apogee skrev eller udelod at skrive i deres manual at hotplugging var no go. Alligevel brændte jeg vistnok 2 apogees af på den måde. Måske sidder al den fine aluminium i en ny bil eller cykel nu.

Jeg ville umiddelbart holde mig fra at hive stikket ud, omend lydkortet nok er så nyt, at det bliver byttet 1:1.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar