Tilslutte Impact Twin lydkort

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Tilslutte Impact Twin lydkort

Indlæg af Woopex »

Hej alle!

Jeg har fået købt mig en ny computer, hvor jeg gerne vil have tisluttet mit Impact Twin lydkort til.

I den forbindelse har jeg kigget lidt rundt, og bedste svar fandt jeg på forummet her: "Kikker man specifikt på lydkortproducenten, så er det meget forskelligt, hvad de anbefaler.
TC Electronic anbefaler Ti generelt og specifikt Via VT6306 chipset."

Jeg har så fundet frem til et PCIE kort med firewire her:
https://www.conradelektronik.dk/?websal ... AkW48P8HAQ

Dog er jeg usikker på om det vil fungere, og ville være ærgerlig over, at skulle sende hardware frem og tilbage eller miste pengene, hver gang jeg køber et nyt.

Derfor følgende spørgsmål:
1) Jeg har ikke kunnet finde nogen kort fra TI, hvor det har været specificeret, at der var VT6306 chipset på. Kender I et sted det kan købes?
2) Er det eventuelt muligt, at få skidtet til at fungere ved at købe noget USB-til-firewire converter kabel?


Mvh

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg forsøger lige at klare tingene lidt op:
TC Electronic anbefaler generelt Texas Instruments/TI firewire chipsets, eller det specifikke Via chipset.

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

Ahh okay, så forstår jeg bedre! Tænker du så, at det kort jeg har linket kan udføre opgaven? :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er ikke ekspert ud i firewire chipsets, eller at få TC's lydkort til at virke optimalt. Men der står at kortet har TI chipset, så det krav er opfyldt ihvertfald.

Medlemsavatar
Woopex
Medlem
Indlæg: 467
Sted: Viborg

Indlæg af Woopex »

Alright, jeg prøver lykken!

Tak for svar :)

Nyt svar