Nyt omkring Mac Pro

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Re: Nyt omkring Mac Pro

Indlæg af keen »

In addition to the new iMac Pro, Apple is working on a completely redesigned, next-generation Mac Pro architected for pro customers who need the highest-end, high-throughput system in a modular design, as well as a new high-end pro display.
https://www.apple.com/newsroom/2017/06/ ... -december/
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

gs-dk skrev:Kører Sierra helt og aldeles uproblematisk.
Kører Windows 10 helt og aldeles uproblematisk

....og til den halve pris af en Apple maskine. Tilgengæld får jeg mere ydelse for pengene.

Har kørt uproblematisk med Windows siden Win7

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Som Hippo skrev, tråden behøver ikke drejes over i Mac Vs Windows religionskrig.. :)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Christoffer I. N. skrev:Som Hippo skrev, tråden behøver ikke drejes over i Mac Vs Windows religionskrig.. :)
Nej, tak :) .. Lige nu er det heldigvis bare erfarings-deling; at begge platforme er en option. At Apple tager sig godt betalt for deres hardware tror jeg heller ikke der er den store uenighed omkring ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg udtaler mig ikke om PC-ydelse eller pris, men går mere på at man kan bruge meget tid og mange penge på et systemskifte - derfor synes jeg man, bør undersøge alle muligheder inden et skifte.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Religionen gider jeg ikke kommentere på, men som pro(ducer)-bruger må det være en frustrerende oplevelse at være Apple-bruger. Priserne for en ægte pro-maskine er out of this world og det ser ikke ud til at blive bedre, samtidig med at udvalget bliver mindre.

Jeg er naturligvis også selv i pro-segmentet, men fordi jeg primært laver mastering og mixing (og ikke produktion), så har jeg rigeligt power i en 2012-model Mac Mini, som snildt klarer 200+ kanaler med flere plug-ins end jeg nogensinde får brug for at åbne i en session.

Hvis alternativet hedder en iMac, så bliver min næste studiecomputer nok en MacMini PC-efterligning og jeg skifter til Cubase eller måske StudioOne. Forhåbentlig bliver det ikke så grelt eller der kommer til at gå mange år før det bliver aktuelt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hippo skrev:
Christoffer I. N. skrev:Som Hippo skrev, tråden behøver ikke drejes over i Mac Vs Windows religionskrig.. :)
Nej, tak :) .. Lige nu er det heldigvis bare erfarings-deling; at begge platforme er en option. At Apple tager sig godt betalt for deres hardware tror jeg heller ikke der er den store uenighed omkring ..
Ganske overordentligt meget godt betalt ,... nej det er jo ligesom ikke en hemmelighed :-)
/Dub

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. mit (forhåbentligt) objektive take på den nye iMac Pro er at den overordnet sætter sig lidt mellem to stole, og på andre punkter rammer langt forbi mål.

Jeg ser den egentlig mest af alt målrettet de semi-professionelle video-folk. Hurtig nok disk i/o til at kunne rykke et par streams af ukomprimeret video fra den interne disk (hvis man ellers kan/vil betale for pladsen), og et grafikkort der er kraftig nok til at håndtere colorgrading og andre gpu workloads komfortabelt. At skærmen er P3-native, og at farvestyring er virkelig godt håndteret i OSX er et kæmpe plus, og noget som windows har svært ved at matche eller gøre lige så elegant.

I forhold til pro-audio er ser jeg et par udfordringer. F.eks. i forhold til PCIe lydkort / DSP (ProTools HD, RME kort med mange kanaler, ect) - samt at man sidder med maskinen - og dermed blæserne til køling - lige foran sig. Hvordan de blæsere opfører sig under load fra en typisk audio-session vil tiden vise, men muligheden for at få den lidt af vejen er i hvert fald stærkt begrænset - og de færreste er specielt kreative siddende foran en støvsuger. Det kunne også være et problem hvis man ikke har sine eksterne lydkort siddende foran sig; så kommer kabel-længden på thunderbolt i spil.

Men prisen .. den er fandme vild! Hvad var det MacPro'er kostede i gamle dage? Omkring 20k? Det er lidt her filmen knækker for mig ..

Jeg møder ofte annoncer for opgraderede klassiske tower-macpro'er; hører om folk som kigger efter gamle modeller af MacBooks. Selv tror jeg min næste iPhone bliver en 6S i stedet for en 7'er, ect. Det synes jeg fortæller en historie om hvordan der bliver prioriteret hos Apple pt, men det er selvfølgelig interessant at se hvordan hele eventyret omkring Mac Pro ender.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

gs-dk skrev:Det virker på mig som om, at de satser på IMac Pro som den nye MacPro......øv.
Ahh - de meldte jo tidligere ud, at der kom en iMac Pro i år og Mac Pro i 2018.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Rosenfeldt skrev:Det er som om at gassen er ved at gå af ballonen, for Apples vedkommende. Den nye iMac Pro ser spændende ud, men som flere af jer er inde på, så er prisen i overkanten - for den almene kunde.

Det samme gælder deres Macbook serie. Der er skruet lidt op for ingredienserne - men intet revolutionerende. :)
Hver eneste gang Apple lancerer en ny model, så klages der altid over prisen.

Dette gjaldt også den seneste Macbook Pro ... for dyr, for få features ... bl.a. bl.a. og alligevel sælger den langt over selv Apples forventning.

Men jo - Apple har undervejs af og til skudt forbi ... og har nok også gjort det med Thrash-can modellerne.

Men for det første er der kommer nye iMacs og der er næppe nogen "almene kunder" der har brug for iMac Pro og for dem, der har behov for mere, så må de vente til næste år eller hoppe på en windows boks.

Og der kommer næppe "revolutionerende" ting indenfor desktops og laptops mere - fra nogen producent.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

garcia skrev:
Kan de godt køre det nyeste styresystem når de er så gamle? Min macbook pro kan ikke :(
Hvilken årgang er den? Typisk er der 7-8 års levetid før Apple "sætter dem af".

Min 2010 MBP kører Sierra. Den iMac 2009 jeg for nyligt solgte gør også og selvfølgelig min Mac Mini 2012.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Synes apples såkaldte "pro" produkter bliver mindre og mindre pro. Det er som om de ikke kender pro segmentet både mht. produktdesign men også mht. hvordan de kommunikerer. https://www.apple.com/imac-pro/ Især paragraffen omkring de nye højttalere er jo latterlig. "Make some noise." "rich bass, and more volume." Hvilke professionelle animatorer, filmklippede musikere er i overhovedet interesserede i de indbyggede højttalere? Ligemeget hvad vil de jo aldrig kunne levere god lyd. Synes Apple falder mere og mere af på den. Håber virkeligt at den kommende Mac Pro giver mening og bliver til at betale. Jeg gav ca 18k for min Mac pro tilbage i 2009 - den store model kostede 24k. Tvivler dog på at vi kommer der ned af.

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

Kommer der overhovedet en Mac Pro?
Jeg synes, det ser ud til at iMac Pro skal erstatte Mac Pro, men det er ikke helt let at gennemskue.
Har nogen sikre (nyere) rapporter om en kommende Mac Pro?
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

Heine skrev:Kommer der overhovedet en Mac Pro?
Jeg synes, det ser ud til at iMac Pro skal erstatte Mac Pro, men det er ikke helt let at gennemskue.
Har nogen sikre (nyere) rapporter om en kommende Mac Pro?
Se mit indlæg fra i går kl. 14:34.
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Hippo skrev:
Christoffer I. N. skrev:Som Hippo skrev, tråden behøver ikke drejes over i Mac Vs Windows religionskrig.. :)
Nej, tak :) .. Lige nu er det heldigvis bare erfarings-deling; at begge platforme er en option. At Apple tager sig godt betalt for deres hardware tror jeg heller ikke der er den store uenighed omkring ..
Det var skam ikke for at starte en religionskrig, men når GS-DK nu skriver at han kører helt problemfrit, så er vi tilbage til det gamle argument om at man køber og betaler mere for et mere stabilt system, og det argument gælder ikke rigtig mere.

At man køber Apple fordi man er vant til det, pga Logic, pga design og så videre er jo cool nok, men hvis man siger det er pga staibilitet, så er det lidt fjollet :-)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

bredal187 skrev:
Det var skam ikke for at starte en religionskrig, men når GS-DK nu skriver at han kører helt problemfrit, så er vi tilbage til det gamle argument om at man køber og betaler mere for et mere stabilt system, og det argument gælder ikke rigtig mere.

At man køber Apple fordi man er vant til det, pga Logic, pga design og så videre er jo cool nok, men hvis man siger det er pga staibilitet, så er det lidt fjollet :-)
Du har nok ikke læst hele tråden, men mit indlæg tog sit udspring i Garcias tråd om at skifte evt. at skifte platform - og det kommenterede jeg på - i flere omgange og deraf kommentaren om stabilitet. Det er ikke pro eller kontra Mac/PC, men et opklarende udsagn fra min side.

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Måske vi alle bare skulle mødes til en kæmpe fight og få det afgjort een gang for alle.

Jeg kan filme og råbe "worldstaaaar".

Derudover er der flere posts i denne tråd, der efterspørger mindre mac vs pc krig, end der er folk, der prædiker det ene eller andet . Nu er det jo oplagt at sammenligne de 2 - både når vi snakker specs og pris - faktisk er det nok de 2 platforme, der er nemmest at sammenligne for os nørder.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

MrBacon skrev:... både når vi snakker specs og pris - faktisk er det nok de 2 platforme, der er nemmest at sammenligne for os nørder.
Ja hvis vi snakker PC vs PC og Mac vs Mac.. Jeg tror ikke helt på at sammenligne cross-platform. Dog tror jeg på at en evt. hackingtosh på PC-hardware vil kunne flytte sig ganske meget på selv ældre hardware.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Telstar
Forum Donator
Indlæg: 354

Indlæg af Telstar »

Har haft en iMac i 8 år. Naturligvis har den kostet mere end en Windows box gjorde dengang. Til gengæld tvivler jeg på at en Windows box havde holdt ligeså længe (hvilket der med garanti er nogen der står parat til at modbevise).
Så har jeg Mac hjemme og på arbejdet, så det virker bedre for mig at det hele passer sammen.
Og personligt, så har jeg intet til overs for Windows som styresystem.

Ofte når folk beklager sig over prisen på Apple hardware, så er der en ting de glemmer: Apples forretningsmodel har alle dage været at knytte deres hardware tæt til deres software. Som i, man kan ikke få deres styresystem uden også at købe deres hardware. Så jeg syntes ikke man kan sammenligne Mac og Windows en-til-en. Jo, en Mac er dyrere. Men til gengæld får man Mac OS, som jeg personligt syntes er langt overlegent.
Derudover oplever jeg også at deres maskiner kører optimalt, da de har styr på alle komponenter i kæden (hardware/software).
For år tilbage blev Macbook Pro'en kåret som den bedste (hurtigeste) computer at køre Windows på. Ved ikke om det stadig forholder sig sådan.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Telstar skrev:Til gengæld tvivler jeg på at en Windows box havde holdt ligeså længe
*
Og personligt, så har jeg intet til overs for Windows som styresystem.
*
Jo, en Mac er dyrere. Men til gengæld får man Mac OS, som jeg personligt syntes er langt overlegent.
Det begynder da at læne sig op ad religion... :shock:
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
keen
Medlem
Indlæg: 1577
Sted: Aarhus, næsten.

Indlæg af keen »

We want to be transparent and communicate openly with our pro community so we want them to know that the Mac Pro is a 2019 product. It’s not something for this year.
https://9to5mac.com/2018/04/06/2019-mac-pro/
Microsoft Certified og Apple fanboy!

Nyt svar