Zynaptiq Wormhole ENDELIG!

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Haha - Ja - det kunne vist være et Christoffer I.N. signature plug det der.

Lyder fedt. Gad vide, hvor meget det lægger pres på CPU?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt at have budgetteret med det det sidste års tid. :-D

Jeg skal nok melde tilbage omkring CPU når jeg får det testet.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:
Jeg skal nok melde tilbage omkring CPU når jeg får det testet.
Cool. Det må gerne være inden tilbuddet løber ud, hvis du kan nå det?! :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det skal jeg nok nå! Regner selv med at gøre brug af tilbudet. Køber nok igennem JRRShop til dollar-prisen.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Iøvrigt har de opdateret en masse plugins til VST3, inklusiv Morph. Den skal jeg have testet ved lejlighed. Har undladt nu hvor ekstern sidechain ikke tidligere har været tilgængelig med den.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Den virker virkelig lovende! Kan være super super fed til lyddesign/post produktion!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

SustainerPlayer skrev:Haha - Ja - det kunne vist være et Christoffer I.N. signature plug det der.

Lyder fedt. Gad vide, hvor meget det lægger pres på CPU?
Den er rimelig mht. CPU forbrug. Bruger ikke så meget som Adaptiverb på min i7.
Jeg smed den direkte på et track og den trækker ca. 4% cpu kørende i Reaper dvs. VST3
Den feee:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8691
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Er der to forskellige wormholes ?

Jeg troede wormhole var et modulært miljø i stil med Bidule, eller noget,..
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

DUBTEMPLE skrev:Er der to forskellige wormholes ?

Jeg troede wormhole var et modulært miljø i stil med Bidule, eller noget,..
Fisk, det kender jeg ikke.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

danstanley skrev:
Den er rimelig mht. CPU forbrug. Bruger ikke så meget som Adaptiverb på min i7.
Jeg smed den direkte på et track og den trækker ca. 4% cpu kørende i Reaper dvs. VST3
Den feee:-)
Fedt. Tak for info.
Er det med et preset, der trækker på "det hele". Tænker at der vil være stor forskel på, hvor meget der er i kog af gangen?

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

SustainerPlayer skrev:
danstanley skrev:
Den er rimelig mht. CPU forbrug. Bruger ikke så meget som Adaptiverb på min i7.
Jeg smed den direkte på et track og den trækker ca. 4% cpu kørende i Reaper dvs. VST3
Den feee:-)
Fedt. Tak for info.
Er det med et preset, der trækker på "det hele". Tænker at der vil være stor forskel på, hvor meget der er i kog af gangen?

Jeg har tweaket alt for at prøve hvad ormen reelt kan:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

danstanley skrev:

Jeg har tweaket alt for at prøve hvad ormen reelt kan:-)
Nice! :thumbup:

Sonicstate snakker ormehul på Messe:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt. Jeg har læst alt på hjemmesiden og lyttet alle deres demoer, + Simon Stockhausens videoer, men dejligt at han kommer ind på lidt flere detaljer og eksempler senere i præsentationen. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kun lige haft 10-15 minutter med Wormhole udforskning.
Har indtil nu kun prøvet på en rippet youtube vokal (maya angelou - on the pulse of morning, fra Clintons indsættelse).
Spænder umiddelbart rimelig bredt, routing af effekt-rækkefølgen virker relativt vigtig. De to morph modes er markant forskellig fra hinanden, og det er da fedt. Som det er hintet af forskellige steder, så handler det nok mest om at finde sweetspots.
Fede verbs.
Fedt at shift og warp sektionerne er så fri af åbenlyse eller "normale" artifacts. De bivirkninger der er ved shift modulet lyder sjove og måske brugbare.

Der blev spurgt længere oppe til CPU forbrug. Mit asio meter i Cubase ryger op på 60-90%, men det er specifikt kun Poles parameteret der er hidsig. Undlader man den, så kommer den ikke umiddelbart over 40-50%, og ofte er den lavere. Warp tilt er næst-hidsigste parameter, når den rykkes mod de to yderpunkter. Deaktivér warp sektionen og der er max 30% cpu forbrug hos mig.

Måske værd at bemærke, at det er 32 bit VST3 udgaven jeg bruger, på en vist nok 6 år gammel computer.

Vender tilbage senere i dag med lidt flere erfaringer, og måske lidt lyd.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

En note angående CPU forbrug. De anbefaler 1024 samples buffer size i manualen, den bruger jeg allerede.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Efter frokost fik jeg prøvet nogle flere forskellige lydkilder af.
Af de forskellige sektioner er det Warp sektionen, der er mindst gearet mod melodisk materiale, som man kan høre på nogle af eksemplerne i min demo. De "ringninger" der kommer fra Warp er fastlåst til de frekvenser den nu indstilles til, og følger ikke med op og ned i pitch, ligesom shift modulet gør.
Warp modulet bliver blandt andet flittigt brugt på forskellige måder til slut i min demo på trommeloopet, dog i samspil med Shift. Der er ikke Wormhole verb på trommerne. "Gating'en" på nogle af trommerne styres med Decay Time ovre i Shift modulet.
Der er ikke brugt andet processering før eller efter Wormhole. Det er muligt at Diva patchen indeholdt en indbygget verb og chorus, men man kan jo høre de tøre signaler og selv vurdere hvad man synes Wormhole gør ved lyden.

Lidt til den halv-negative side:
Det er jo altid en fin idé at maskere sådan en effekt som pitch/frequency shift & warp med en rumklang, for at vaske lyden ud. Du kan få alt til at lyde (subjektivt) "godt" ved at proppe en fed lang verb på.

Men når dét så er sagt, så lyder det godt med de indbyggede rumklange, og med morph mulighederne. Og man kan jo altid proppe sin egen verb bagefter Wormhole, hvis det er det man vil. :)


Jeg har tagget de forskellige eksempler med dry og wet i form af kommentarer på Soundcloud, det burde dukke op her i den embeddede udgave også.

[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Wow, meget inspirerende plug-in.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fandt lige frem til en signalkæde der var delvist interessant, så lavede noget halvsmadret drone/atmo-jam-værk-noget........ Wormhole er en god del af det, men det er nu nok lavet mere for egen fornøjelse end reel demo af pluginnet..

Det er nok en smule højt.

[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så blev den shoppet, bliver fed at lære bedre at kende. Især tromme-eksperimenterne oppe i min demo har gjort mig interesseret i dens lyddesign muligheder.

Nyt svar