Studio One kan ikke optage

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
Mickey Beast
Medlem
Indlæg: 4

Studio One kan ikke optage

Indlæg af Mickey Beast »

Jeg har lige installeret Studio One på min MacBook, men jeg kan ikke få den til at optage noget lyd.

Jeg har et M-Audio Fast Track Pro lydkort og min opsætning ser således ud:

Billede

Billede

Som I kan se, får jeg slet ikke noget input. Går jeg så over i Audacity, så kan jeg fint optage.

Er der en som kan hjælpe mig med, at løse dette problem?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Tryk på "add mono" så du få en kanal frem du kan route.

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Mickey Beast
Medlem
Indlæg: 4

Indlæg af Mickey Beast »

Hald skrev:Tryk på "add mono" så du få en kanal frem du kan route.

Den ligger sig bare som Input 4, under de andre. Det gør ingen forskel

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg undrer mig også over at du ikke har en oversigt over mulige inputs under lydkortet ligesom i videoen.

Måske er den ikke installeret korrekt på Mac'en eller sat korrekt op i Studio One.

Kan se at windows brugere nogle gange er inde og vælge ASIO drivere og lign.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Dine indstillinger skal måske rettes i Preference og ikke Song setup.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Default avatar
Mickey Beast
Medlem
Indlæg: 4

Indlæg af Mickey Beast »

Hald skrev:Jeg undrer mig også over at du ikke har en oversigt over mulige inputs under lydkortet ligesom i videoen.

Måske er den ikke installeret korrekt på Mac'en eller sat korrekt op i Studio One.

Kan se at windows brugere nogle gange er inde og vælge ASIO drivere og lign.
Ja, det er underligt. For jeg har dem godt nok ved Output

Billede

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Måske du kan spotte noget her som ser anderledes ud på dit setup.

Du bruger vel ikke dine inputs i et andet program samtidig?

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Mystisk, - i "song setup" skal inputs se sådan her ud, - uden at du skal foretage dig noget udover at have valgt dit M-Audio i Studio One´s preference/audio setup:
s1.jpeg
s1.jpeg (65.06 KiB) Vist 373 gange
Måske du skulle prøve at slette Studio One´s .pref.-fil. Den finde du her:bruger>bibliotek>preferences, - filen hedder: com.presonus.studioone2.plist

Det er ikke sikkert, at du umiddelbart kan se bruger-biblioteks mappen. Hvis ikke, så hold "alt" - tasten nede samtidig med at du åbner "Gå"-menuen på din mac. Så dukker Bibliotek op som valgmulighed i menuen.
Når du starter Studio One igen, laver programmet en ny .plist-fil, hvor du så kan sætte din M-Audio op igen. En del problemer i DAW´s skyldes ofte "dårlige" pref-filer, så måske er det det, der løser dit problem.
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Default avatar
Mickey Beast
Medlem
Indlæg: 4

Indlæg af Mickey Beast »

Det hjalp heller ikke at slette .plist filen, desværre. Men den opretter dog heller ikke en ny.

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1308
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Prøv så at geninstallere Studio One. Og er din driver til dit interface up to date?
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Hvad melder "Indstil lyd og MIDI" om ins og outs?

Nyt svar