UAD Plugins, er de virkelig så fede?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Re: UAD Plugins, er de virkelig så fede?

Indlæg af amolin »

API 2500 og Manley Massive Passive :)
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Holger skrev:Købte lige en UAD Satellite Quad (Thunderbolt) bare for at kunne køre emergency UAD plug-ins for kunder. En dyr dongle, da jeg har mere end rigeligt DSP-kraft på Mac'en :-D

Must-have mastering plug-ins til UAD (ikke EQ)?
Hvad kan MMP tilbyde specielt, hvis jeg i udgangspunktet ikke er så interesseret i flere EQs? Saturation?

API-2500 er en mulighed, men da jeg er godt dækket ind på hardware comp-delen også, så skulle jeg måske præcisere, at jeg umiddelbart er mere ude efter noget esoterisk eller eksotisk, om du vil.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

UADs Massive Passive udgave er af ældre dato. Jeg husker den ikke som havende nogen speciel farve.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger, måske kan du finde noget brugbart i tape emuleringerne.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, de eneste plug-ins der ser interessante ud for mig er Precision Maximizer og måske Ampex ATR-102. Jeg er generelt ikke så meget for emuleringer, men UAD er blandt de meget få der ofte gør det godt.

Jeg har som sagt mest købt den for at kunne tilfredsstille kunder, der har et specifikt plug-in behov. Ellers er der mange fede (mix)plug-ins, men synd med al den latency.

Medlemsavatar
amolin
Medlem
Indlæg: 1030

Indlæg af amolin »

MMP farver noget pga. det rørforstærker trin, som jo er der fordi den er passiv.
API 2500 er jeg vild med på busser/master, specielt dem med meget stortromme, da den kan sættes så den ikke ser så meget på bas level og derfor ikke pumper på stortromme og bass.

Nu spurgte du jo generelt, derfor jeg svarede lidt generelt ;)

Men enig, det er klart flest fede plugins der henvender sig til mixing. Latency gør mig ingenting, til mix, men kunne selvfølgelig have været fedt at kunne tracke med dem...
- Anders
Facebook: [url]http://www.facebook.com/amdrl[/url]
Mit studie: [url]http://beatthemic.com[/url]

Default avatar
mixolydisk
Medlem
Indlæg: 177

Indlæg af mixolydisk »

Du kan eventuelt prøve at demo deres plugin version af Shadow Hills Mastering Comp. Der lyder slet ikke i nærheden af hardware-modellen, men den kan lave nogle fine farvelade ting med output-transformerne.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Holger skrev:Must-have mastering plug-ins til UAD (ikke EQ)?
.. jeg ved ikke om der ligefrem findes must-haves i forhold til mastering, men 'Manley VariMu' compen bruger jeg ofte som "glue-comp". Har jeg sendt dig filer som var tagget _BUSCOMP har det helt sikkert været den ;). Empirical labs 'Fatso', som er en emulering af en tape-emulerings m.m. :luny: kan også noget interessant i forhold til at washe giftige transienter ud, eller lave "trafo-drive". API-compen var ikke lige det jeg drømte om; den kunne bestemt noget, men følte mig et eller andet sted ok dækket ind af de mange andre comps i arsenalet.

Ampex'en er glimrende, men igen .. sjældent det jeg har brug for i en master. Bruger den mest til at lave kedelige pads om til noget wobly 'Boards of Canada' lofi-agtigt stads med en hel masse wow og flutter.

Husk at du får et demo-reset af samtlige plugs hvergang du køber noget ;)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tak for inputs!

Har haft Manley VariMu'en i hardware og den kunne jeg godt lide til nogle ting. Har en klar signaturlyd (hardwaren i hvert fald).

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

De to Manley comps er også temmelig nye, og burde farve godt.
Fatso er endnu et eksempel på et af de gamle plugins, der ud fra nutidig standard ikke er verdensklasse, men som stadig kan et eller andet. Det samme gælder for DBX'en, og Roland effekterne, men de er så en helt anden boldgade end du efterspørger.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Holger skrev:Tak for inputs!

Har haft Manley VariMu'en i hardware og den kunne jeg godt lide til nogle ting. Har en klar signaturlyd (hardwaren i hvert fald).
Beware - det default preset har et lille gain, selvom den ikke laver noget. Har lige vedhæftet mit starting point preset ..

Til mix-opgaver er der til gengæld en del interessante plugs (som dog ikke er uerstattelige med native alternativer) .. nogle gode klange, comps med "sound", et par one trick ponys (fx dbx 160 til guitar, eller andre ting hvor man gerne vil høre lidt "comp-snap"), gode guitar-amps, ect ect ..
Vedhæftede filer
Hippo BusComp NoGain.zip
(238 bytes) Downloadet 16 gange
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Plugins som jeg ville savne mest ville være re 201 og emt 140. Og pulten eq (mk2) Derudover er jeg rigtig glad for fairchild Compen på feks vokal og akustisk guitar. Den synes jeg kan et eller andet helt magisk. Men har ikke fået testen den ordenligt endnu.


Sent from my iPad using Tapatalk

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ny update med en ny Fuchs amp. De opfordrer ligefrem at spille med det live. Det går min vej <3

Der er ogsaa antares outotune live med i opdateringen.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar