UAD Plugins, er de virkelig så fede?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Hobro

UAD Plugins, er de virkelig så fede?

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 12:01

Jeg synes jeg ofte hører at UAD plugins er federe end alle andre. Personligt er jeg glad for det meste fra plugin-alliance, og fra McDsp.

Lige nu er der tilbud på UAD-2 Satellite, så går og overvejer det lidt.

Så jer der har UAD, er deres plugs så meget bedre lydende end alt andet?
Brugeravatar
asle
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Cph

Re: UAD Plugins, er de virkelig så fede?

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 12:27

Nej. Ikke end "alt andet"

McDSP og Plugin- Alliance er på the same level.
Det er Softube, Slate, osv også.... men du kan få mere ud af din computer ved at lade nogle eksterne DSPer overtage mange plugins og altså spare cpu kraft på din computer.
Jeg har plugs fra MANGE steder og der er ikke nogen der slår alle andre på alle parametre.

Men, Universal Audio laver også nogle fantastiske lydkort og det er nok mere på det punkt man kan hente klare argumenter for og imod om man skal hoppe på UAD vognen. (Som jeg forøvrigt er på)
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 12:29

Jeg har Pro Tools HD, så det er ikke for lydkortet, det var kun for DSP og deres plugins...
Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 12:42

Jeg synes ikke de er partout bedre end alle andre. Men man finder ikke så mange ‘endorsed’ plugins andre steder, altså hvor producenterne har blå-stemplet UA emuleringen -og udseendet, hvis man synes det er hyggeligt.

Godkendelsen gør dem i sig selv ikke bedre, men man må antage det er udtryk for at hardware-producenterne finder lyd osv. acceptabel ifht. originalen. Af de UAD ting jeg benytter og har prøvet, synes jeg nogle lyder rigtig godt, andre oplever jeg har tendens til at blive for sløret eller for ’sweet’.

Sidechain, dry-wet, A/B og er f.eks. ikke tilstedeværende, så de ting afskærer UAD fra en direkte sammenligning med mange andre. Omvendt er der jo fantastisk integration med Apollo-serien, hvor man har mulighed for et komplet og anstændigt recording-setup i forskellige størrelser.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Acustica Audio, Denmark
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 13:07

Hippo fremhæver plates som et område hvor de rent faktisk er bedre, realiteten er at PSP faktisk høster lige mange roser, er billige og faktisk "endorsed" af EMT, (men jeg gir iøvrigt intet for disse statements, det er altsammen noget man ka betale sig til)

En ny computer mangler sjældent cpu

Harware bindingen er ufed

For det meste findes native alternativer, såsom H910, bedre, billigere, (dual-mode),.'

Købte et brugt duo pci kort fordi BX20 og Galaxy er reelt unikke, og ikke findes andre steder, kun derfor,...

Nok kun BX20 der er RIGTIG unik når det kommer til stykket

Ungår dem grundet hardware bindingen, og deres sortiment gennerelt, faldt dog igennem og købte lidt tape-emulering
Senest rettet af DUBTEMPLE 22. mar 2017, 13:36, rettet i alt 1 gang.
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

https://soundcloud.com/dubtemple

Billede
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Frederiksberg

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 13:36

Jeg er meget glad for mit Apollo og quad kort, som der ofte er gode bundle priser på.
Jeg har nærmest kun købt deres plug-in på udsalg og jeg synes, at de er gode.
Jeg er glad for deres preamp emulering - Neve 1073, som jeg har brugt ofte ved indspilning.
Classic Limiter bundle og LA-2A er meget brugt og jeg kan meget lide dem end tilsvarende fra Waves, som jeg også har. Ampex emuleringen er fast på min master. Bruger også gerne Lex224 rumklangen.
Jeg bruger masser af andre plugs fra Plug in Alliance, Waves, FabFilter og mange flere. Jeg synes, at jeg er glad for forskelligheden.
Brugeravatar
metal
Executive Producer
Executive Producer
Sted: Midtjylland

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 14:12

1176, LA2A og LA3A findes ikke bedre end på UAD efter min mening. Derudover bruger jeg Ampex emuleringen, Echo-maskinerne og Neve 1081 eq'en der også er helt speciel, synes jeg. Jeg har selvfølgelig også mange andre plugins for en mindre formue, men de nævnte er den primære årsag til at jeg har UAD og vil fortsætte med det.
Brugeravatar
mikkelb
Ass. tekniker
Ass. tekniker
Sted: København

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 14:42

Jeg elsker også 1073-emuleringen. Men jeg vil også gerne fremhæve deres Pultec-EQs. Selv legacy-udgaven slår i mine ører både Waves' Softube's og Nomad Factory's Pultec-emuleringer.
Til gengæld pisser det mig grundigt af, at de fortsat formår at slippe afsted med ikke at tillade "brugt"-salg af deres plugins.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 15:04

Nogle rigtig gode plugins.

Men jeg vil stadig ikke anbefale folk at hoppe på UAD platformen, medmindre man er lavet af penge. Eller kan affinde sig med at vente et halvt-helt år eller mere, på at købe de nye plugins. Men det gælder til dels også for Plugin Alliance.
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 15:31

Christoffer I. N. skrev:Nogle rigtig gode plugins.

Men jeg vil stadig ikke anbefale folk at hoppe på UAD platformen, medmindre man er lavet af penge. Eller kan affinde sig med at vente et halvt-helt år eller mere, på at købe de nye plugins. Men det gælder til dels også for Plugin Alliance.

Det med pengene kommer jo altid an på lidt forskelligt.
Hvis man f.eks. er studerende med et lille hjemmestudie, så betyder pengene mere end hvis man har et pro studie og arbejder med lyd på fuld tid.
For mig betyder tid og resultat mere, end om jeg kan få en plugin på tilbud. Hvis jeg kan få et lige så godt, eller bedre, resultat, hurtigere og nemmere, så er det for mig værd at betale for...
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 15:35

Og ofte kan man altså få dem til rimelige penge. Når man kommer fra fortiden og masser af hardware, så får pris en anden værdi.
Og enig - vildt irriterende at deres plugs er bundet til hardware i forbindelse med salg.
Brugeravatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Lydmaskinist
Sted: Hørsholm

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 15:57

Men hvis du vil ha' et UAD system, og du har en idé om, at det vil blive brugt flittigt, så skal du IMHO have et quad kort, eller større.

Hvis du har en idé om hvilke plugins du kunne tænke dig, så kan du danne dig et overblik over hvor mange % DSP de bruger her:
https://help.uaudio.com/hc/en-us/articl ... ance-Chart
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 17:21

Jeg ville nødigt basere alle plug-ins på UAD platformen, men jeg synes, at de er et glimrende supplement til mange af de gode native plug-ins derude.
Brugeravatar
Smittefar
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Søborg

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 18:59

Jeg må indrømme, jeg var ret hooked på UAD, ind til jeg begyndte at kigge på, hvor mange plugins, kortene rent faktisk kan trække.

På det største kort kan man lige præcis trække 16 SSL channel strips (Mono) - Og det er samme historie med Neve 1073. Jeg ved ikke, hvor godt de kan sammenlignes, men på min fem år gamle laptop bliver 16 kanaler med Scheps 73 Mono til et CPU forbrug på 5%. Det største UAD kort er på tilbud til 7350 http://www.cyberfarm.dk/computer/dsp-ud ... order=DESC. Det kan man helt sikkert nemt købe min computer for mange gange.
Brugeravatar
bluefonia
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 19:25

Indtil fornyligt klarede min udemærkede iMac i7 og Logic al tracking med softwaremonitering/diverse effekter/SW-instrumenter - you name it - ganske glimrende med en buffer på 32 samples og ingen generende latency. Men jeg har efterhånden fået for (u)vane at inserte nogen ret cpu-krævende plugins på de fleste af mine tracks efterhånden som min indspilningsproces skrider frem. Omkring nytår løb jeg for første gang ind latency-problemer, da jeg skulle indspille noget leadguitar.

Jeg har derfor anskaffet mig et Apollo Twin Duo (den "gamle" model, som kom på tilbud i januar) ene og alene for at kunne tracke med en gode cue-lyd uden at løbe ind i latency-problemer efterhånden som et projekt bliver større og tungere. Til det formål har jeg har kun behov for et basalt udvalg af UAD's plugins og har ikke tænkt mig at investere vildt i flere (måske deres API, sådan en har jeg nemlig ikke i forvejen :-)). Bevares, mange af deres plugins er fine, nogle endda rigtig fine, men de er hængt op på en hardware dongle, er dyre (udover tilbud ind i mellem), kan ikke sælges igen og skal man bruge mange UAD-plugins under mixning, kræver det hurtigt, at men investere i flere UAD-kort, - læs: bekosteligt.
iMac i7 3.4Ghz 16 Gb · MacBook Air · Audient iD22/Apollo Twin · Adam A7X · Studio One 3/Logic Pro X · Vintage Design M73D MKll · RNC 1773
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 19:54

Christoffer I. N. skrev:Men hvis du vil ha' et UAD system, og du har en idé om, at det vil blive brugt flittigt, så skal du IMHO have et quad kort, eller større.

Hvis du har en idé om hvilke plugins du kunne tænke dig, så kan du danne dig et overblik over hvor mange % DSP de bruger her:
https://help.uaudio.com/hc/en-us/articl ... ance-Chart

Kiggede på en Octo... Tak for linket, havde godt kigget på det i forvejen ;)
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 19:56

Mange meninger, cool, tak :)
Eneste der lige nu holder mig lidt tilbage er at jeg ikke kan bruge det når jeg tracker. Det er en satellite jeg kigger på, da jeg ikke lige har behov for nyt lydkort. Men måske jeg skulle overveje at opgradere mit Pro Tools HDN system til et HDX, så kan jeg tracke med fede plugins på.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 20:15

Jeg synes til gengæld, at HDX er alt for dyrt.....
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 21:30

gs-dk skrev:Jeg synes til gengæld, at HDX er alt for dyrt.....

Ja det er ikke ligefrem billigt, men UAD er nu heller ikke billigt.
Brugeravatar
Lasso
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: DK

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 22:29

jeg er meget glad for UADs plugins. Massive Passive lever fast på min master buss, men oftest med Slate VBC Grey. Bruger rigtig meget Lexicon 224, Brigade Chorus, Api2500 som er KLASSER bedre end Waves version.

Jeg håber, at de med det nye OTO filter kigger mere i retning af sjove og skæve ting fremfor endu flere emuleringer af klassikere.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 22:35

amolin skrev:

Jeg synes bare slet ikke, at HDX har fået fat i softwaremarkedet overhovedet. Jeg var virkelig tæt på at købe et system og er i dag glad for, at jeg gik en anden vej. ProTools HDN med Apollo som front-end.
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 22:59

gs-dk skrev:
amolin skrev:

Jeg synes bare slet ikke, at HDX har fået fat i softwaremarkedet overhovedet. Jeg var virkelig tæt på at købe et system og er i dag glad for, at jeg gik en anden vej. ProTools HDN med Apollo som front-end.

Synes da flere store plugin udviklere lave HDX plugins. Waves gør dog ikke mere, men det er jo nok mest for at få folk til at købe deres egne digigrid-ting. Plugin-alliance og mcdsp f.eks. de laver hdx plugins. Nu bruger jeg ikke så mange andre, så ved ikke helt hvad de andre firmaer understøtter.

Jeg er "desværre" ikke interesseret i at skifte over til apollo, jeg har HDIO 16x16 og et par HD Pre's (og et par 1073), og det virker bare og er klippe stabilt, så er ikke specielt interesseret i at skifte til en anden platform.
Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 23:09

Jeg kan sagtens forstå dig - men er du sikker på, at det ikke er AAX formatet f.eks. fra Plug-in Alliance? Der er jo en vis forskel, da AAX ikke bruger HDX kortets DSP (så vidt jeg ved).
Brugeravatar
amolin
Executive Producer
Executive Producer

Indlæg Skrevet: 22. mar 2017, 23:14

Brugeravatar
gs-dk
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 23. mar 2017, 00:24

Tak for info!

Tilbage til "Computer & Software"