Ny MacBook Pro

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
metrum
Medlem
Indlæg: 95
Sted: Viborg

Ny MacBook Pro

Indlæg af metrum »

Hej!
Jeg overvejer at skifter min MacBook Pro Early 2011 ud med denne:
https://www.bilka.dk/elektronik/compute ... tommer):15

Den har ikke så stor harddisk, men vil man kunne sætte en større i på et tidspunkt? Har læst noget om at man ikke kan gøre det ved de nye MacBook Pro?

Den skal bruges dels til almindelig kontorarbejde (regnskab, netsøgning, plakatdesign osv.) og så dels til indspilning i mit hjemmestudie. Går ud fra det er en fin nok maskine, jeg linker til? Eller er de nye meget bedre?
Tænker dog det er lidt træls, at man ikke har usb osv men bliver nødt til at købe adaptorstik til de nye.

Tak for svar og god weekend :-D
Anders

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man kan "nøjes" med 256 GB - systemet fylder jo hurtigt op, så man skal vel hele tiden have en ekstern disk med?

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

købte den sidste år til samme pris....fungerer fint med flashcard og extern HD......go for it....

Medlemsavatar
metrum
Medlem
Indlæg: 95
Sted: Viborg

Indlæg af metrum »

gs-dk skrev:Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man kan "nøjes" med 256 GB - systemet fylder jo hurtigt op, så man skal vel hele tiden have en ekstern disk med?
Det er også derfor jeg tænker, om man kan sætte en ny disk i den på sigt - har ikke råd nu til at købe en større computer (umiddelbart er det jo snart 8.000 kr mere man skal af med)...

Medlemsavatar
kplinc
Forum Donator
Indlæg: 310
Sted: Espergærde

Indlæg af kplinc »

Kender ingen der for menneskepenge kan sætte en ny større HD i......

Medlemsavatar
metrum
Medlem
Indlæg: 95
Sted: Viborg

Indlæg af metrum »

Okay. Men fedt du er glad for den :)

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Disken er mig bekendt Flash-kredse loddet på bundkortet. Det kræver specielt udstyr og en vis erfaring at lodde så noget af og på, så det er nok mest en teoretisk mulighed.
Nobody noes.

Medlemsavatar
metrum
Medlem
Indlæg: 95
Sted: Viborg

Indlæg af metrum »

Okay - troede det var som de gamle discs. Tak for info. Så bliver jeg nok nødt til at vente lidt og så finde en større.

Default avatar
niklasni1
Medlem
Indlæg: 1533
Sted: Den ekstreme vestegn

Indlæg af niklasni1 »

Hov, er det en 2015-model? Så kan du åbenbart godt:

http://www.everymac.com/systems/apple/m ... orage.html
Nobody noes.

Nyt svar