Akai advance og VIP

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Nordjylland

Akai advance og VIP

Indlæg Skrevet: 2. mar 2017, 23:33

Hey,

Skulle der være en eller flere med Vip som kan fortælle mig hvordan man importerer Sylenth for det første og presets for det andet. Begynder at tro det Vip software absolut ikke er så godt som håbet og værre end frygtet.

Blot til info, alle plugins er scannet. Sylenth bliver blacklistet, det er sidste update på sylenth og Vip jeg bruger. Selvom jeg vælger funktionen importer bank er der flere plugins som ikke får importeret noget, heller ikke ved at vælge hvert enkelt patch. Spire er et af de pluins som det ikke virker i. Mens Serum fungerer fint?

Så vil lige høre om det er hos mig der er lort i den eller om vip sutter r..
Cubase 9.0 pro
Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator
Sted: Redhotplanet.dk

Re: Akai advance og VIP

Indlæg Skrevet: 3. mar 2017, 12:12

VIP har både patch og mapping til Sylenth, men der er noget fnidder ifht. VIP v2.1.1. Om det skyldes VSTi’en eller VIP kan jeg ikke sige. Sylenth er det eneste instrument jeg har oplevet problemer med. Der er også andre som har haft lignende issue. Prøv evt. at tjekke øverst i denne tråd:
http://community.akaipro.com/akai_profe ... -version-3

Løsningen giver måske ikke mening ifht. PC, men på denne måde har jeg netop lagt Sylenth (demo v3.0.2) til VIP.
Det fungerer fint med mapping, banks og presets. Har ikke forsøgt med Spire.
Hvis jeg var på PC ville jeg på samme måde forsøge at placere en kopi af Sylenth VSTi’en samt Settings under en bruger-konto, hvis det findes(?)

Efter import af nye instrumenter plejer jeg at slette hele dynen af presets, undtagen én. Herefter nøjes med at trække et behersket antal presets til browser-listen fra desktop, og/eller importere patches i VIP UI’en.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Acustica Audio, Denmark
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 4. mar 2017, 01:33

Hey,

Tak for tippet, jeg måtte skifte min MPK ud, den blev slidt op desværre så tænkte advance var et bedre valg denne gang. Det er det så også, fede key´s and all men VIP er ikke helt optimalt og jeg kan ikke udstå den her slags problemer. Ender altid med blive ved til det bliver løst man kan vel sige jeg er lidt underlig med den slags! Tror heller ikke at VIP vil blive brugt ret meget her, ideen er fed nok ellers. Syntes dog at en synth som Sylenth bør være det mindste man kan forlange virker. Spire bliver godt nok læst ind men den gemmer ikke presets. VST3 er ikke understøttet så tror vist bare jeg venter og ser om der kommer en mere funktionel update på et tidspunkt selvom jeg tvivler lidt på det. De fik aldrig rigtig MPC gjort færdig på MPK serien, typisk AKAI :wink:
Cubase 9.0 pro
Brugeravatar
K-Bee
Producer
Producer
Sted: Kbh

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 11:50

VIP er desværre elendigt. Har haft on and off problemer med både installation og plugins i snart to år. Jeg ville aldrig anbefale at anskaffe sig en Advance/VIP. Der er simpelthen alt for meget der ikke virker, og min står og samler støv nu. De levede SLET ikke op til hvad de love, og Akai har en ikke eksisterende kundesupport.
Jeg er bestemt ikke alene om at være utilfreds
http://community.akaipro.com/akai_profe ... zed?page=1
Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 13:11

Ja, der er klart nogle underlige ting ved VIPs håndtering af plugins.

Og nu blev jeg nysgerrig på hvorfor VIP ikke loader f.eks. Sylenth, præcis som andre instrumenter.

Det ligner, at såfremt alle plugins er placeret løst som top level under systemets VST arkiv, så er der ingen problemer efter scan refresh. Men, hvis man som jeg, har oprettet under-mapper med producent navne, så kan der opstå mis-match som bevirker at VIP ikke fanger plugin.

I tilfælde af Sylenth kan man i VIP Plugin Manager se præcis hvordan producentens (Manufacturers) navn er stavet.
Efter at have ændret navn på min VST under-mappe til "LennarDigital" (uden mellemrum), ja SÅ bliver bliver Sylenth pludselig indlæst som de øvrige!

Jeg havde faktisk flere plugins som ikke var indlæst, og ved at rette producentens navn på tilhørende under-mapper, er de nu også synlige og funktionelle i VIP.

Det virker som en løsning hos mig, håber det måske kan hjælpe Jer, hvis I da ikke har givet helt op:-/

Og igen, sådan skal det naturligvis ikke være, da forskellige DAW som regel ingen problemer har i den retning.
Jeg vil under alle omstændigheder videregive mine observationer til AKAI.

Bortset fra det, er jeg stadig glad for at oprette layered instrumenter og multi-patches, som både kan anvendes stand-alone eller loades på tværs af forskellige DAW. Jeg oplever ikke at VIP plugin går ned eller er ustabilt.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Acustica Audio, Denmark
Brugeravatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Forum Donator
Sted: DK/SE

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 13:29

En meget vigtig opdagelse, og go work-around :thumbup:

Ikke at jeg selv tør binde an med nogen af de to ledende standarder, som startende på bar bund er min konklusion at man lige så godt kan sætte alt op selv fra bunden

(ud fra hvad jeg har læst om af bøvl, incl novations software der smadre hele systemer, nærmest som en bombe)

Det bliver stadig bcf/bcr, old-school, her :-)
Senest rettet af DUBTEMPLE 6. mar 2017, 18:38, rettet i alt 1 gang.
S1-Pro/W7/Z77/3770K/32GB

https://soundcloud.com/dubtemple

Billede
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 13:45

Fabian skrev:Ja, der er klart nogle underlige ting ved VIPs håndtering af plugins.

Og nu blev jeg nysgerrig på hvorfor VIP ikke loader f.eks. Sylenth, præcis som andre instrumenter.

Det ligner, at såfremt alle plugins er placeret løst som top level under systemets VST arkiv, så er der ingen problemer efter scan refresh. Men, hvis man som jeg, har oprettet under-mapper med producent navne, så kan der opstå mis-match som bevirker at VIP ikke fanger plugin.

I tilfælde af Sylenth kan man i VIP Plugin Manager se præcis hvordan producentens (Manufacturers) navn er stavet.
Efter at have ændret navn på min VST under-mappe til "LennarDigital" (uden mellemrum), ja SÅ bliver bliver Sylenth pludselig indlæst som de øvrige!

Jeg havde faktisk flere plugins som ikke var indlæst, og ved at rette producentens navn på tilhørende under-mapper, er de nu også synlige og funktionelle i VIP.

Det virker som en løsning hos mig, håber det måske kan hjælpe Jer, hvis I da ikke har givet helt op:-/

Og igen, sådan skal det naturligvis ikke være, da forskellige DAW som regel ingen problemer har i den retning.
Jeg vil under alle omstændigheder videregive mine observationer til AKAI.

Bortset fra det, er jeg stadig glad for at oprette layered instrumenter og multi-patches, som både kan anvendes stand-alone eller loades på tværs af forskellige DAW. Jeg oplever ikke at VIP plugin går ned eller er ustabilt.

Det skal prøves :-)

Jeg er ret tilfreds med min Advance 61, tror ikke jeg finder noget bedre, men VIP er fuldstændig til grin taget i betragtning hvor lang tid de har haft til at få rettet disse fejl. Meeen jeg har kendt AKAI i mange år, det er ikke noget nyt. Tomme løfter har de delt nok ud af. Fakta er dog at hvis de tog sig sammen og fik det gjort færdig vil det være rigtig godt og meningsfuldt. Det er svært at forstå at de ikke lige tager sig det sidste sammen og får det FIXET!!!
Cubase 9.0 pro
Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 13:59

Hej stralner,
Hvis du prøver ovenstående, må du meget gerne melde tilbage om det funker.
Når jeg skriver til Akai, er det jo væsentligt at tage med, om det ligeså er en work-around på PC og Cubase.

Jeg var ikke klar over den kedelige historik mht. Akai’s soft- og firmware. Måske af samme årsag Ableton selv har produceret Push 2..

Acustica Audio, Denmark
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 14:02

Jeg melder lige tilbage :-)

Jeg var ikke klar over den kedelige historik mht. Akai’s soft- og firmware. Måske af samme årsag Ableton selv har produceret Push 2..

Det tror jeg roligt du kan regne med at det er 8-)
Cubase 9.0 pro
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 14:11

Ingen held her Fabian desværre, men jeg prøver lige nogle andre ting og vender tilbage!!

Hvilken verion af Sylenth bruger du? Læste et sted at nogle har haft held med tidligere version 3?
Cubase 9.0 pro
Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 14:17

v3.0.2.28 - demo versionen.
Hvad hvis plugin ligger øverst i VST folderen uden under-mappe, bliver den så heller ikke indlæst i CB?
Screen Shot 2017-03-06 at 14.20.58.jpg
Screen Shot 2017-03-06 at 14.20.58.jpg (792.5 KiB) Vist 368 gange

Acustica Audio, Denmark
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 15:25

Den bliver godt nok fundet, men den får en advarselstrekant samme med mine VST3 pluins. Vst3 forstår jeg så godt men Sylenth? Prøver lige at hente filen igen. Kan jo være?
Cubase 9.0 pro
Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 16:07

Nu skal jeg ikke komme med alle mulige ideer, når der tilsyneladende er noget forkert ved softwaren.
Men prøv evt. først at slette de VST2 instrumenter med advarselstrekant (højre klik og fjern) og re-scan derefter indholdet igen.

Acustica Audio, Denmark
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 20:26

Fabian skrev:Nu skal jeg ikke komme med alle mulige ideer, når der tilsyneladende er noget forkert ved softwaren.
Men prøv evt. først at slette de VST2 instrumenter med advarselstrekant (højre klik og fjern) og re-scan derefter indholdet igen.

Det gør jeg også desværre. Tænke så om måske den nye sylenth beta version ville klare den, men nej heller ikke den. Det underlige er at den finder den jo, men melder fejl. Hvilken sti bruger du nøjagtig Fabian, tænkte at jeg ville forsøge at genskabe den og se. Min egen er G:\vstplugins\64 bit\Lennardigital\
Cubase 9.0 pro
Brugeravatar
Fabian
Forum Donator
Forum Donator

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 21:37

Det er anderledes på Mac. Mine plugins ligger placeret i systemet under audio/vst/producentnavn/.
Bemærker du har en ekstra '64bit' mappe under vst. Og måske skal det helst være sådan ifm. Windows og Cubase(?).

I VIP Manageren kan man jo også tilføje stier til egne plugin arkiver. Måske du kan ‘pege’ på G:\vstplugins\64 bit\

Lille detalje: Ser du har skrevet “Lennardigital” med lille ‘d’. Hos mig er det med stort ‘D’, præcis som det står under VIP manager.

Acustica Audio, Denmark
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 6. mar 2017, 22:42

Lille detalje: Ser du har skrevet “Lennardigital” med lille ‘d’. Hos mig er det med stort ‘D’, præcis som det står under VIP manager.

Den er også med stor D i folderen, men det gør ingen forskel desværre så fusker lige lidt videre med det når jeg får tid. Men super tak for info :-D
Cubase 9.0 pro
Brugeravatar
stralner
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 7. mar 2017, 15:31

Okay, fik så dette svar fra Support:

Hello Michael,
Thank you for your email. I can confirm that the VIP program does indeed allow the use of VST and VST3 plugins. The only thing that may not be compatible is whether they are 32 bit as this is a 64 bit program. I would also check to see if the mappings are supported for your plugins.

I hope that this helps, should you require any further support please do not hesitate to contact us.

Kind Regards

Matthew Harman
Aftersales Advisor
inMusic Europe Ltd

AIR | Akai Professional | Alesis | ▲lto Professional | Denon DJ | Denon Professional | ION Audio | M-Audio | Marantz Professional | Marq Lighting | MixMeister | Numark | SONiVOX

Det viser sig så at VIP understøtter VST3 selvom jeg på deres side kan læse mig til at det ikke gør, men okay sidste nyhedsupdate:
Vedhæftede filer
Akai.png
Akai.png (102.64 KiB) Vist 297 gange
Cubase 9.0 pro

Tilbage til "Computer & Software"