MOK/Media Overkill Waverazor

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

MOK/Media Overkill Waverazor

Indlæg af Christoffer I. N. »

I denne første post tager jeg bare videoer fra NAMM software tråden. Kort fortalt, den "beta" lanceres til intropris på 75$ i løbet af Marts, og til April kommer den fulde version med fuld editerings mulighed til normalpris 150$.
Der kommer mere info om den senere i denne uge, via deres nyhedsbrev.
http://mediaoverkill.com/
https://www.facebook.com/moksynth/
https://www.youtube.com/channel/UCgYgIS ... 51V_rJn6lA
https://twitter.com/moksynth

Introduktionsteksten fra deres hjemmeside:
Waverazor is a futuristic synth that slices waveforms into aggressive new sounds. The patent-pending oscillator design utilizes an entirely new form of synthesis to produce biting leads, glitched-out basses, cinematic pads and everything in between.


Her følger NAMM videoerne i den rækkefølge jeg postede dem i tråden. De minder om hinanden i lyd, nogle viser flere features end andre.









Går lidt mere i dybden:

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Den virker faktisk ret nyskabende. Dejligt hidsig og krads. Det eneste der virker lidt fesent, er den der cirkel til højre som tydeligvis bare er lowpass filter og resonans. Jeg havde nok foretrukket to slidere i stedet for, og filteret lyder ikke så imponerende igen. Men resten... uhhh... :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Joachip skrev:Den virker faktisk ret nyskabende. Dejligt hidsig og krads. Det eneste der virker lidt fesent, er den der cirkel til højre som tydeligvis bare er lowpass filter og resonans. Jeg havde nok foretrukket to slidere i stedet for, og filteret lyder ikke så imponerende igen. Men resten... uhhh... :)
Du skal forestille dig, at den side du indtil nu har set er en makro-side, som du sætter op med de parametre du vil have hurtig adgang til. Og det er så nok denne version man får adgang til i beta'en der kommer i Marts. På de forskellige demoer har der været forskellige elementer eller i det mindste forskellige betegnelser på de forskellige knapper og parametre, det er dét der får mig til at kalde det en makro-side.
Der kommer også en indbygget arpeggiator.
Bliver rigtig spændende at se mere til. Hvis jeg hopper på, så bliver det til introtilbudet, så må man leve med kun at skrabe overfladen i en måned eller to.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er den langt om længe på intro udsalg. Det kan blive en ret dyr måned det her... :) Jeg spørger lige på FB hvor lang tid intro prisen holder.

https://www.tracktion.com/products/waverazor
http://mediaoverkill.com/

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Der er kommet nogle videoer omkring brugen af den. Har kun set getting started videoen, god til at få et overblik over det lidt anderledes GUI jo. Langsomt men lærerigt tempo.. :)



Flere videoer:
https://www.youtube.com/user/TracktionSoftware/videos


EDIT:
Den her er et bedre og hurtigere eksempel på lydmuligheder:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:Jeg spørger lige på FB hvor lang tid intro prisen holder.
Her er svaret, så må man selv tolke lidt.. :)
"The intro (USD $75) will last until we have developed a full parameter editor, so I expect that to be a couple of months away at the soonest... at that time the price will be USD $150. Worth noting, that anyone who purchases before that time, will get the editor update for free."

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Så er den købt. Den er meget pudsig at betjene, og generelt er lyden spinkel og diskantet men absolut interessant. Den vinder rigtigt klarhed meget ved at blive kørt i 96 khz i stedet for 44/48. Den er ren mono. Jeg har endnu ikke fundet attack/release tid selvom jeg har checket både manualen og et par "getting started" videoer, så nu har jeg sendt dem en support email og spurgt om det er noget man kan stille på.

Første test (5 spor panoreret og EQet lidt forskelligt og lidt rum på):

Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg overvejer at shoppe den primært for at kunne lave sjove single cycle waveforms til halion 6/andre wavetable synths.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Okay, så fik jeg svar på mit support-spørgsmål om attack/release, og det var endda Rob der svarede (han kunne endda huske mig fra Superbooth). :dollargrin:

De er ved at lave et UI til attack og release. Men indtil videre er tricket at vælge en preset hvor timingen passer, og så bare bruge den. Der er heldigvis lidt af hvert i rækken af presets, så det fungerer vist fint nok indtil videre.

PS: Jeg viste screenshottet til min kollega fra Bangladesh, men det viste sig at han slet ikke kunne læse noget af det. Bengali og devanagari (hindi) er åbenbart ret forskellige. Ja, så lærte man en ny sær lille ting pga. et plugin.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kom lige på den idé de bruger her i Waverazor, med at man kan kombinere forskellige segmenter af forskellige waveforms, og kom så til at tænke på Waverazor.
Det ligner ikke at de har fået lavet en fuld gui version endnu. Man må da håbe at det kommer.
Taiho har d. 30. Oktober skrevet at han stadig arbejder på editoren.
Joachip, ved du noget mere?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Den 15. Oktober er der blevet uploaded de her 4 demoer på deres Youtube:




Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har læst lidt på deres forum. Taiho skriver d. 23. Oktober, at de estimerer 3 måneder til den er klar. Det må betyde slut Januar, agtig. De knokler nok for at få den klar til Winter NAMM.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

c/p fra nyhedsmail fra dem, jeg highlighter det vigtigste:

Waverazor v1.0.4 is now available at the Tracktion website!

The big news is Linux support... whew, finally! We are so happy to finally be supporting this community. Can’t wait to hear what you guys slice up. :)

Audio Input is also now supported, allowing external audio to be selected for any Wave Segment in the oscillator. In order to enable this feature, all formats (AU, VST, VST3, and AAX) of Waverazor have Audio Input bussing supported. Some DAWs won't feed audio to a Synth plugin, so we also created a second plugin for all formats, called WaverazorFX. This allows Waverazor to be loaded into effects slots.

We've been working hard on the patch Editor, getting ready to show at Winter NAMM, and making nice progress in all areas of the Waverazor code. Version 1.0.4 is not the editor release, but this will likely be the last update before the Editor version when Waverazor’s introductory sale pricing ends. At that time, the price will increase from $75 to $150 USD, but anyone who has already purchased Waverazor will get the Editor update for free.

New Features in v1.0.4:
• Linux VST is now supported
• Audio Input is now enabled
• A new WaverazorFX plugin is now included
• Audio Input Level, Audio Output Level, and Arpeggiator On/Off are now enabled for automation
• Language translation updates for Japanese, courtesy of Yasuo Matsunaka
• Hieroglyphic font support has been added
• Beta language support for Thai and Tamil added
• All Themes have been refined for better and sharper colors, and several new themes have been added
• Quick Start Guides (English and Japanese) have been updated for the latest supported plugin formats and installation notes for Linux.

For all the latest Waverazor news (and sneak previews) be sure to follow MOK on Facebook and Twitter. You can sign up for our email list at MOK.com. And keep an eye out for our NAMM announcements in the next few weeks. MOK will be showing at the Tracktion booth #14019 in the brand new pro audio hall. We hope you enjoy the latest version of Waverazor, our flagship synthesizer!

All the best,

Rob, Taiho, Chris

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Første sneak peak af editoren:

Billede

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Demo af audio input, her er videobeskrivelsen fra youtube:
"Waverazor v1.0.4 activates our Audio Input feature so now you can slice up any audio you like!

In this example, I’ve routed the vocal stem from the Simple Human Element song “State of Mind” (used with permission), via side chaining in Logic, to Waverazor’s audio input. Then, I selected Audio Input L+R in two wave segments in the first half of oscillator 1, muted the other oscillators, and turned up the Input level. At that point, all you have to do is play some keys and slice away."


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er det nyt fra NAMM!
Op til 12.000 parametre.
Op til 128 LFOs.
Der tabte jeg kæben... :-D

Hør mere om editoren her:


Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Kan en synth ikke "blive for meget"?

Når man hører lydeksemplerne hører man ikke noget man har hørt før, og selvom valgmuligheder er fedt, føler jeg personligt, at for mange valg kan ødelægge den kreative process.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jo, men du skal jo selv vælge at du vil have en ekstra modulator, du skal også selv vælge at du vil have 8 filtre i serie, osv. Jeg synes det er fedt at de åbner op for så mange muligheder.
Men klart, Waverazor har en oplagt risiko for at blive et evigt tweaker-helvede, for dem der ikke stiller sig umiddelbart tilfreds.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

bredal187 skrev:Kan en synth ikke "blive for meget"?
Det synes jeg absolut godt de kan. Faktisk lavede jeg for nogen år siden en rewrite af et plugin som folk på Buzz scenen netop var glade for, fordi det havde så få (men velvalgte) knapper, at det var nemt og kreativt at bruge.

Billede

Men tilbage til emnet: Jeg er so-so omkring WaveRazor (som jeg købte efter Superbooth sidste år): Den gør nogen meget spændende ting rent oscillatormæssigt, som jeg mener er decideret nytænkning, men dens indbyggede lowpass filter lyder kedeligt og digitalt, og så synes jeg den bruger for meget CPU - specielt når man begynder at tage store akkorder. Men den har en interessant "sound". Sådan meget luftig og støvet, hvilket er ret lækkert. Usabilitymæssigt prøver den at være så mystisk, at den inspirerer én til at arbejde lidt anderledes, men om det helt har den ønskede effekt er jeg usikker på endnu. Før eller siden lærer man jo hvad alle knapperne egentlig gør, og så er UI'ets design pludselig mindre relevant.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Joachip, har du set videoen fra NAMM? Der kommer en masse spændende filter moduler.
Hvis jeg køber den kommer jeg til at være i editoren det meste af tiden.
Det bliver meget interessant at se hvor meget der kan styres i editoren når man vil bruge den med ekstern audio input.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Sonicstate har også været et smut forbi dem til NAMM:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hvis man skal ha' den til introprisen skal man nok slå til indenfor nogle dage.

Postet freedag d. 23/3:
"Hello Waverazor friends,

We are still working hard to release the Waverazor 2.0 Editor version in March. It is our plan to have a release candidate by next Wednesday, and if all goes well with final testing, we’ll get it out to you next Friday.

Thanks so much for your patience with us. We are looking forward to this release as much as you are, and can’t wait to hear all the new sounds you create with the full Waverazor engine at your fingertips!

Wishing you all a lot of sonic fun,
Taiho, Rob, Chris"

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så gik de første ~45 minutter med editoren. Der er godt nok nogle fede muligheder.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Nåja, jeg snakkede jo med Rob til Superbooth sidste år, og han kom med et lille tip, som lød noget i retning af: "Prøv højere samplerates. Så lyder den federe, eller ihvertifald anderledes". Han blev faktisk lidt overrasket da jeg så sagde: "Jeg kører faktisk altid i 96 kHz af samme årsag, men godt at vide". Selv blev jeg glad for at opleve, at jeg for en gangs skyld ikke er den eneste der eksperimenterer med højere rates end 44.1/48 kHz.

Men nu er det tip ihvertifald givet videre. :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar