HALION 6 Tråden :-)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Re: HALION 6 Tråden :-)

Indlæg af danstanley »

Så kom løsningen, manglende VST3 support i Ableton. Men det kører AU som jo nok er MAC.
Og jeg har fået Halion til at køre i Reaper ved at vælge VST3 udgaven.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt! :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Er det fedt plug som sample manipulation værktøj? Hvad er den absolut fedeste feature i Halion, som ikke er umiddelbart tilgængelig i andet software?

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

gs-dk skrev:Er det fedt plug som sample manipulation værktøj? Hvad er den absolut fedeste feature i Halion, som ikke er umiddelbart tilgængelig i andet software?
Nu har jeg jo ikke prøvet alt andet software og er faktisk glad for Simpler og specielt Sampler i Ableton Live.
Kontakt er jeg aldrig blevet dus med og bruger den kun som sample player.
Nu bruger jeg også Reaper og deres sampler er, i mine øjne minimalistisk og der ville HALion komme ind handy.
Med tiden vil den måske også overtage nogle af de mere komplekse ting jeg bruger Sampler til.
Og måske er lyden lidt bedre ved granular i HALion???
Jeg håber da også at jeg får sat et godt workflow op, lavet nogle templates så det bare kører med de idéer jeg har.

bare lige mine 6 øre:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Har det på samme måde Kontakt, som man er nødt til at have, da det jo er en slags standard i dag. Jeg rører højst ved lidt envelope og volume.
Jeg tror, at jeg skal rode lidt med Audio importen i Omnisphere og Alchemy først. Har for meget software allerede.....

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

gs-dk skrev:Har det på samme måde Kontakt, som man er nødt til at have, da det jo er en slags standard i dag. Jeg rører højst ved lidt envelope og volume.
Jeg tror, at jeg skal rode lidt med Audio importen i Omnisphere og Alchemy først. Har for meget software allerede.....
Ja for meget gejl kan man hurtigt få nok af.:-)
Audio import i OM er ok. Husk at loope samples først, da der ikke er den funktion i OM.
Har desværre kun den "gamle" original Alchemy da jeg er på PC.

Hygge
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Ja - jeg ved det godt med Omnisphere. Jeg har foreslået dem, at de skal inkoporere simpel sample edit funktion i selve Omnisphere. Det kommer garanteret - det er plug-in'et uden ende:)

Jeg har begge Alchemy versioner - og bruger faktisk oftest den gamle:)

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

danstanley skrev:Så kom løsningen, manglende VST3 support i Ableton. Men det kører AU som jo nok er MAC.
Og jeg har fået Halion til at køre i Reaper ved at vælge VST3 udgaven.

Bare til info, sidste version af Ableton live støtter VST3. Jeg har lige sat det op til min lille bror som er på Ableton :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

gs-dk skrev:Er det fedt plug som sample manipulation værktøj? Hvad er den absolut fedeste feature i Halion, som ikke er umiddelbart tilgængelig i andet software?
Prøv at hente en demo, den må være lige på trapperne.Du drømmer ikke om hvilke muligheder der er. Ellers kan jeg da oplyse at det fedeste ved Halion er at du ikke længere behøver at pisse rundt i flere forskellige plugins. Du har stort set alt nu i Halion. Og samtidig kan du lave patches med:

Synth zone
Sampel zone
Granular zone
Organ zone
Wavetable zone

Eller flere af slagsen, frit valg på hylden. Så for mit vedkommende kan jeg blive lige så dus med Halion som jeg er med Cubase og det øger workflow og produktivitet. Samtidig har den fuld skærm mulighed for hver editor hvilket altså er rigtig rart for dine øjne. Så i min verden er Halion den bedste value for money ever. :roll:

Skal du have en:

Synth= Min. 1000.-
Sampel editor= Min. 1000.-
Granular Synth= Min. 1000.-
Organ= Min. 1000.-
Wavetable synth= Min. 1000.-

5000.- mindst.

Halion 6 koster 2600,-
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Tak - jeg vil bestemt prøve en demo.

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Nu er jeg ved at lave mit orgel projekt færdigt i Halion 6. Og jeg må sige at den er god. Har rodet med Kontakt 4 og Falcon. Det har jeg droppet. Falcon var meget slem til at smide makro og Kontakt ja, hvis du kan programmere i LUA så måske. Det kan jeg ikke.

Jeg er meget tilfreds med den. Det er de bedste penge jeg har givet ud på noget plugin halløj i meget lang tid.

Tror der kommer meget Third Party lyde/samples til den.
Senest rettet af mcpersso fre 3. mar 2017 04:14, rettet i alt 1 gang.
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Er der nogen som ved om Halion Sonic SE 3 er udkommet ?
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

stralner skrev:
danstanley skrev:Så kom løsningen, manglende VST3 support i Ableton. Men det kører AU som jo nok er MAC.
Og jeg har fået Halion til at køre i Reaper ved at vælge VST3 udgaven.

Bare til info, sidste version af Ableton live støtter VST3. Jeg har lige sat det op til min lille bror som er på Ableton :-D
Ja det skulle gøre, men det gør det ikke. Det er noget med at Steinberg ikke har defineret VST3 standarden ordenligt fra starten af, bla. kunne man ikke maksimere plugin vinduet i reaper mm.

Jeg kan ikke køre nogen af de vst plugins jeg har f.eks Waves, Izotope mm.
Nå det er vist en tråd den skal køre i?
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

danstanley skrev:
stralner skrev:
danstanley skrev:Så kom løsningen, manglende VST3 support i Ableton. Men det kører AU som jo nok er MAC.
Og jeg har fået Halion til at køre i Reaper ved at vælge VST3 udgaven.

Bare til info, sidste version af Ableton live støtter VST3. Jeg har lige sat det op til min lille bror som er på Ableton :-D
Ja det skulle gøre, men det gør det ikke. Det er noget med at Steinberg ikke har defineret VST3 standarden ordenligt fra starten af, bla. kunne man ikke maksimere plugin vinduet i reaper mm.

Jeg kan ikke køre nogen af de vst plugins jeg har f.eks Waves, Izotope mm.
Nå det er vist en tråd den skal køre i?
Det er ikke noget med at det skulle, det gør det. Jeg har installeret Halion i Ableton live 9 og der er ihvertfald ikke et problem. Reaper kan jeg ikke udtale mig om. Jeg syntes dog ikke man kan give Steinberg skylden længere for ja der var noget rod med det på et tidspunkt, men det er nu efterhånden så længe siden at det blev ryddet op i alt det. Hvis Reaper har et problem med det bør du kontakte dem, for så er de det eneste Daw tilbage der har problemet. Til gengæld var Ableton en krig om at accepterer VST3, det kom først i den seneste version.

Som de skrev: Hvad skal du bruge det til? Mit svar til dem var så at hvis de ikke var klar over det burde de dælme finde sig noget andet at lave :-P

Men jeg skal da lige se på hvad problemet kan være, om det kan løses og om andre har det samme issue på de sidste versioner af softwaren også i Reaper :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

stralner skrev:
danstanley skrev:
stralner skrev:

Bare til info, sidste version af Ableton live støtter VST3. Jeg har lige sat det op til min lille bror som er på Ableton :-D
Ja det skulle gøre, men det gør det ikke. Det er noget med at Steinberg ikke har defineret VST3 standarden ordenligt fra starten af, bla. kunne man ikke maksimere plugin vinduet i reaper mm.

Jeg kan ikke køre nogen af de vst plugins jeg har f.eks Waves, Izotope mm.
Nå det er vist en tråd den skal køre i?
Det er ikke noget med at det skulle, det gør det. Jeg har installeret Halion i Ableton live 9 og der er ihvertfald ikke et problem. Reaper kan jeg ikke udtale mig om. Jeg syntes dog ikke man kan give Steinberg skylden længere for ja der var noget rod med det på et tidspunkt, men det er nu efterhånden så længe siden at det blev ryddet op i alt det. Hvis Reaper har et problem med det bør du kontakte dem, for så er de det eneste Daw tilbage der har problemet. Til gengæld var Ableton en krig om at accepterer VST3, det kom først i den seneste version.

Som de skrev: Hvad skal du bruge det til? Mit svar til dem var så at hvis de ikke var klar over det burde de dælme finde sig noget andet at lave :-P

Men jeg skal da lige se på hvad problemet kan være, om det kan løses og om andre har det samme issue på de sidste versioner af softwaren også i Reaper :-D

Jeg kan godt installere og køre HALion i Ableton og Reaper, no problemos.
Men funktionen med at recorde ind i HAlion fra en anden VSTi fungerer ikke med VST2, kun AU og VST3.
Reaper er der ingen issues med, da det kan køre VST3.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Hvis du køre Halion i Ableton live som VST3 (Du kan ikke andet) så skal du kunne sidechain fra alle plugins hvis du gør det rigtigt. Men jeg skal lige se ved min bror om ikke jeg har ret i det. Men du skal jo huske at sende signalet til Halion, kan du se om det kommer derhen i første omgang?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

stralner skrev:Hvis du køre Halion i Ableton live som VST3 (Du kan ikke andet) så skal du kunne sidechain fra alle plugins hvis du gør det rigtigt. Men jeg skal lige se ved min bror om ikke jeg har ret i det. Men du skal jo huske at sende signalet til Halion, kan du se om det kommer derhen i første omgang?
Det fungerer ikke, da Ableton ikke kører VST3!
Men det kommer vel:-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

danstanley skrev:
stralner skrev:Hvis du køre Halion i Ableton live som VST3 (Du kan ikke andet) så skal du kunne sidechain fra alle plugins hvis du gør det rigtigt. Men jeg skal lige se ved min bror om ikke jeg har ret i det. Men du skal jo huske at sende signalet til Halion, kan du se om det kommer derhen i første omgang?
Det fungerer ikke, da Ableton ikke kører VST3!
Men det kommer vel:-)
Jeg ved Ableton hvad hedder den 9.7 eller der omkring har VST3, det har du også fået en mail om på et tidspunkt. Iøvrigt fungerer Halion fint i Ableton efter at have talt med min bror. Jeg tester lige den sidechain når jeg kommer forbi ham og melder tilbage!!!

Hvilken version kører du af Ableton live?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

stralner skrev:
danstanley skrev:
stralner skrev:Hvis du køre Halion i Ableton live som VST3 (Du kan ikke andet) så skal du kunne sidechain fra alle plugins hvis du gør det rigtigt. Men jeg skal lige se ved min bror om ikke jeg har ret i det. Men du skal jo huske at sende signalet til Halion, kan du se om det kommer derhen i første omgang?
Det fungerer ikke, da Ableton ikke kører VST3!
Men det kommer vel:-)
Jeg ved Ableton hvad hedder den 9.7 eller der omkring har VST3, det har du også fået en mail om på et tidspunkt. Iøvrigt fungerer Halion fint i Ableton efter at have talt med min bror. Jeg tester lige den sidechain når jeg kommer forbi ham og melder tilbage!!!

Hvilken version kører du af Ableton live?
Ableton Live 9.7.1 kan IKKE køre VST3!! Der er ikke noget at gøre!
Desværre.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg ved godt du ikke finder noget om det på nettet, men jeg kan loade den hos min bror i hans Ableton live 9 hvilket er min den gamle faktisk. Halion fungerer fint hos ham. Jeg fik en mail på et tidspunkt fra Ableton hvor de oplyste at VST3 nu var med i Ableton så jo det skal altså virke. Hvis det ikke gør er der noget andet galt!!!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Jeg kan sagtens loade HALion i VST2, men kan altså ikke loade VST3 og heller ikke andre vst3 for den sags skyld.
Har ikke fået noget fra ABleton vedr. VST3 og det fremgår heller ikke af deres side.
Spændende:-)

Nu har jeg skrevet til Ableton og bedt dem confirm dette, så må vi se:-)

/Dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Det lyder som en gode ide, Halion leveres nemlig ikke som VST2 :)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

stralner skrev:Det lyder som en gode ide, Halion leveres nemlig ikke som VST2 :)
Sjovt for det skriver Steinberg´s Support :-)

"It is working in Reaper when you are inserting HALion 6 as a VST3 plug-in and in Ableton as an AU plug-in. But it doesn't seem to work with VST2 in Ableton.
Best regards,

Matthias Quellmann - Senior Marketing Manager
Steinberg Media Technologies GmbH
specs.png
specs.png (15.74 KiB) Vist 1440 gange
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Det var nyt for mig, tidligere gjorde de jo ikke. Men det vil glæde mange tror jeg :-D

Det gør så også lige at jeg er nødt til at spørge om du har fundet VST3 plugin folderen og valgt den i Ableton live, for det er jo rigtigt at hvis du loader VST2 kan du ikke sidechaine :)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

stralner skrev:Det var nyt for mig, tidligere gjorde de jo ikke. Men det vil glæde mange tror jeg :-D

Det gør så også lige at jeg er nødt til at spørge om du har fundet VST3 plugin folderen og valgt den i Ableton live, for det er jo rigtigt at hvis du loader VST2 kan du ikke sidechaine :)
1, Alle mine plugins ligger i samme hoved mappe 64bit og deles af både Reaper og Live.
2. Jeg skal ikke sidechaine audio, men blot sende signalet fra vst synth til HALion.

Netop :-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Nyt svar