HALION 6 Tråden :-)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Re: HALION 6 Tråden :-)

Indlæg af DUBTEMPLE »

Kompetetiv crossgrade er hvad der gir mest mening som jeg nævnte ,.. og nej de kan selvfølgelig ikke devaluere ens produkter hos andre

Så ideen om at man giver køb på noget tror jeg ikke på, du beholder de andre produkter, skal blot dokumentere dem
stralner skrev: HALion 6 Competitive Crossgrade => €249.00
Absolute 3 Competitive Crossgrade => €399.00

The competitive crossgrades require a proof of purchase for the competitive product. The proof has to be provided with the order in the Steinberg Online Shop. Qualifying products are NI Kontakt & Komplete, Motu Machfive, UVI Falcon and Spectrasonics Omnisphere.
Ren Crossgrade blir vel så omkring 1875 Kr ,.. hvis man syntes 2500-2600 er dyrt så er 1875 kr sikkert også "dyrt"

Jeg ville nok vælge Absolute 3 hvis det var, til ca 3000 kr men det er fordi jeg syntes deres synths er spændende også

Men muligvis er Retrologue og Padshop nærmest "integreret" i Halion, fitrene er jo allerede, og I så fald kan man jo lige så godt nøjes med Halion
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Men muligvis er Retrologue og Padshop nærmest "integreret" i Halion, fitrene er jo allerede, og I så fald kan man jo lige så godt nøjes med Halion
De er alle strip down af Halion. Padshop f.eks. er samme engine men med færre filtre osv. Det samme gælder Retrologue. Alt øvrigt fra Absolut 3 skal betragtes som patches til Halion. Den koster iøvrigt 3.700,- og Halion 6 koster 2.600,- :) har ikke set efter crossgrade priser!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ah ja, kan se at Absolute bare er en samlet pakke af Steinbergs plugins. Jeg har Padshop i Cubase, så det går nok.. :)
Så bliver det crossgraden til 249, ved ikke hvorfor jeg er så blind i den her tråd.. 100 euro er en god portion at spare.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N.
Ok, jamen hvis man kan spare en god portion er det da en god mulighed. Jeg fik lidt af en mavepuster, da jeg så prisen på omkring 25-2600 kr igår, heh... :)
Stadig 400,- billigere end Omnisphere som teknisk er langt mindre alsidig, men har dog ret mange presets som er fine til sit forsvar! Jeg forstår faktisk ikke at de kan holde prisen så langt nede taget i betragtning hvad der faktisk ligger i Halion!!! Men stadig mange penge, det forstår jeg godt!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev:
Men muligvis er Retrologue og Padshop nærmest "integreret" i Halion, fitrene er jo allerede, og I så fald kan man jo lige så godt nøjes med Halion
De er alle strip down af Halion. Padshop f.eks. er samme engine men med færre filtre osv. Det samme gælder Retrologue. Alt øvrigt fra Absolut 3 skal betragtes som patches til Halion. Den koster iøvrigt 3.700,- og Halion 6 koster 2.600,- :) har ikke set efter crossgrade priser!
Vil det sige at man med Halion får bade Padshop og Retrologue 100 pct "forærende", eller vil man mangle presets ? eller noget andet ?

Kan Halion arbejde i en mode hvor den 100 pct virker som disse to synthes ? incl import af f.eks tredie-parts lyde ?
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I. N.
Så bliver det crossgraden til 249, ved ikke hvorfor jeg er så blind i den her tråd.. 100 euro er en god portion at spare.
Lidt en no brainer :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

DUBTEMPLE
-Vil det sige at man med Halion får bade Padshop og Retrologue 100 pct "forærende", eller vil man mangle presets ? eller noget andet ?
Du får ikke samme presets, og jeg ved da ikke om man kan importere presets faktisk?
-Kan Halion arbejde i en mode hvor den 100 pct virker som disse to synthes ? incl import af f.eks tredie-parts lyde ?
JA :) forudsat de er til halion indtil jeg lige får det sidste undersøgt så er det forbehold for trediparts presets.
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ok, tak, har lidt svært ved at overskue PRÆCIS hvad jeg får ekstra i Absolute 3, presets er meget vigtige når man ikke selv mingler så meget :-)

Kan da ikke forestiller mig andet end at tredie-part firmaer udvikler både nye lyde samt presets til disse synths, sådan er det vel med alle "store" synths på markedet, hvis de har et potentiale så kommer der nye ting fra diverse sound-designere og firmaer
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

:wink: Tænkte på om du mente om man kunne bruge presets fra Padshop f.eks. for det tror jeg ikke du kan. Der er masser af Halion stuff derude
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev::wink: Tænkte på om du mente om man kunne bruge presets fra Padshop f.eks. for det tror jeg ikke du kan. Der er masser af Halion stuff derude
Ok, jo, sådan nogenlunde hvad jeg mente, tror jeg har forstået det nu :-)

Altså:

Halion kan præcis det samme som de to synths, men, man får IKKE deres factory presets med, og kan sikkert ikke loade dem,...

Dermed kan man heller ikke loade nye fremtidigt kommende dedikerede lyde til de to synths dersom man kun har Halion

Så hvis, som i mit tilfælde, man mest bruger romplere, og presets, er disse jo vigtige, og så er der stadig en ide i at have de to synths seperat

At der findes masser af Halion-stuff tilgængeligt betyder jo ikke at der ER, eller VIL blive, udviklet præcis de same populære lyde til H6

Måske snarer tvært imod, for ellers bortfalder motivationen jo for enhver Halion ejer, til at anskaffe de to synths efterfølgende,..

(medmindre selvfølgelig han KUN arbejder med egne lyde fra bunden af)
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg tror ikke du har ret i det, med script og Macro kommer der et væld af udbud inden længe. Og så må jeg sige at med Halion og exp. som hypnotic dance mf. så ender du på over 5500 presets. Layering er jo næste step, så tror du vil være travlt optaget med patches i pænt lang tid :-P
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Her er lige lidt Halion 6 sound demos:







Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Og lille bror til halion 6 er Halion Sonic 3, den er lidt lang tid om at komme igang :wink:


Cubase 11 pro

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Damn, havde Halion for en del år siden og solgte den til min makker, som så siden ahr opgraderet. Skal nok ud at investere igen. Bruger normalt sampler i Ableton Live og selvfølgelig Kontakt. Men kontakt er og har altid været for mig, lidt for at indviklet selv at lave lyde til. Ved godt at der kommet en del programmer til der hjælper med at sætte det hele op, men det bliver for mig en sampleplayer.
Halion derimod, skulle man lige.........nappe den????
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

danstanley skrev:Damn, havde Halion for en del år siden og solgte den til min makker, som så siden ahr opgraderet. Skal nok ud at investere igen. Bruger normalt sampler i Ableton Live og selvfølgelig Kontakt. Men kontakt er og har altid været for mig, lidt for at indviklet selv at lave lyde til. Ved godt at der kommet en del programmer til der hjælper med at sætte det hele op, men det bliver for mig en sampleplayer.
Halion derimod, skulle man lige.........nappe den????
Du vil ikke fortryde.... Den er mega fed. Endelig en ordentlig sampler. :)
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Vedr. Crossgrade, hvad indebærer det egentlig.?? Har både Komplete og Omnisphere. Jeg giver vel ikke afkald på disse??
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

danstanley skrev:Vedr. Crossgrade, hvad indebærer det egentlig.?? Har både Komplete og Omnisphere. Jeg giver vel ikke afkald på disse??
metal skrev:
Christoffer I. N. skrev:
stralner skrev:HALion family pricing
Unread postby Matthias Quellmann » Fri Jan 27, 2017 3:07 pm
....
....
The competitive crossgrades require a proof of purchase for the competitive product. The proof has to be provided with the order in the Steinberg Online Shop. Qualifying products are NI Kontakt & Komplete, Motu Machfive, UVI Falcon and Spectrasonics Omnisphere.
...
Nogle der ved hvordan det foregår, og hvor meget der er at spare? Man giver vel ikke afkald på sin Kontakt licens, det er vel nærmere en foranstaltning Steinberg prøver på, for at ramme bredere ud..
Man afgiver ikke noget ved en crossgrade. Det er en måde at prøve at kapre markedsandele på ved at give brugere af andre lignende løsninger et økonomisk incitament til at prøve deres løsning i stedet for :) Jeg brugte selv crossgrade fra Kontakt, da Halion 5 kom ud. Hvordan det rent praktisk foregik - jeg mener jeg sendte dem et screendump eller en kopi af en kvittering, kan ikke lige huske det præcist.
:)

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Christoffer I. N. skrev:
danstanley skrev:Vedr. Crossgrade, hvad indebærer det egentlig.?? Har både Komplete og Omnisphere. Jeg giver vel ikke afkald på disse??
metal skrev:
Christoffer I. N. skrev:
Nogle der ved hvordan det foregår, og hvor meget der er at spare? Man giver vel ikke afkald på sin Kontakt licens, det er vel nærmere en foranstaltning Steinberg prøver på, for at ramme bredere ud..
Man afgiver ikke noget ved en crossgrade. Det er en måde at prøve at kapre markedsandele på ved at give brugere af andre lignende løsninger et økonomisk incitament til at prøve deres løsning i stedet for :) Jeg brugte selv crossgrade fra Kontakt, da Halion 5 kom ud. Hvordan det rent praktisk foregik - jeg mener jeg sendte dem et screendump eller en kopi af en kvittering, kan ikke lige huske det præcist.
:)
Skulle blot lige være helt sikker:-)

Så har orderet og send kopi af min Omnisphere licens afsted, så er det bare at vente:-)
Takker
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Så er den installeret, med noget arbejde. Da hele content Library installeres konsekvent på C-drevet. Og da jeg har alle mine lydbiblioteker på en separat ssd disk og heller ikke så meget plads på c drevet, hvor dan iøvrigt også valgte at installere selve installationsfilerne selvom jeg havde valgt en andet drev.
Anyways jeg flyttede hele Steinberg mappen fra C-drevet til mit audio drev. Oprettede en symlink genvej tilbage til den oprindelige placering på C-drevet.
Så kører det:-) Damn der er mange muligheder, mange mange mange.

/dan
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt. :)
Jeg venter selv til der er en demo at prøve.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg er altid på evig jagt efter "værktøj" og er kæmpe Omnisphere fan - og også Alchemy. Jeg tvivler ikke på, at Halion kan noget godt, men det irriterer mig, at jeg ikke begejstres for de lyde, jeg hører - men det er nok bare mig. Er æstetikken - den klanglige - mellem Omnisphere og Halion ikke langt fra hinanden eller har jeg bare ikke kunne se lyset?

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

gs-dk skrev:Jeg er altid på evig jagt efter "værktøj" og er kæmpe Omnisphere fan - og også Alchemy. Jeg tvivler ikke på, at Halion kan noget godt, men det irriterer mig, at jeg ikke begejstres for de lyde, jeg hører - men det er nok bare mig. Er æstetikken - den klanglige - mellem Omnisphere og Halion ikke langt fra hinanden eller har jeg bare ikke kunne se lyset?
Der er selvfølgelig nogle funktionsmæssige forskelle mellem Omnishere og Halion, men den helt fundamentale forskel er at Spectrasonics har lagt et stort arbejde i at lave et fantastisk source-materiale (samples), hvorimod det lyder som om Steinberg mange steder desværre er hoppet over hvor gærdet var aller lavest. De har oppet sig lidt i v6 med de nye strings, men ellers skal man kigge meget langt efter kvalitets samples i Halion. Den har sine styrker på andre områder (synth/granular).

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

metal skrev:
gs-dk skrev:Jeg er altid på evig jagt efter "værktøj" og er kæmpe Omnisphere fan - og også Alchemy. Jeg tvivler ikke på, at Halion kan noget godt, men det irriterer mig, at jeg ikke begejstres for de lyde, jeg hører - men det er nok bare mig. Er æstetikken - den klanglige - mellem Omnisphere og Halion ikke langt fra hinanden eller har jeg bare ikke kunne se lyset?
Der er selvfølgelig nogle funktionsmæssige forskelle mellem Omnishere og Halion, men den helt fundamentale forskel er at Spectrasonics har lagt et stort arbejde i at lave et fantastisk source-materiale (samples), hvorimod det lyder som om Steinberg mange steder desværre er hoppet over hvor gærdet var aller lavest. De har oppet sig lidt i v6 med de nye strings, men ellers skal man kigge meget langt efter kvalitets samples i Halion. Den har sine styrker på andre områder (synth/granular).
Der vil jeg give dig ret og jeg har heller ikke købt Halion for deres lydbibliotek. Har både Omnisphere 2 og Kontakt 5 og der er nok lyde at vælge imellem. Jeg syntes at lydende der medflg. er lidt blandet i kvalitet, faktisk noget blandet.
Omnisphere lydende fra Spectrasonics er tit sovset ind i effekter, så de er standalone tracks. Halion er noget mere anonyme. Nu har jeg jo ikke været alle igennem, da jeg som nævnt mere er interesseret i de andre features.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Nogen der kan hjælpe med at flg. til at funke.
DAW: Ableton/Reaper

Vil gerne kunne recorde vst fra en af disse til Halion. Hvordan faen router jeg det??
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Tror desværre at jeg sender Halion retur, jeg magter ikke at bruge tid med tekniske issues, når jeg bare vil lave lyd.

Hvis jeg vil sende lyd til halion fra en vst i Reaper eller Ableton, for at record og viderebearbejde. Så kommer der intet signal over.
I Ableton er der ikke Audio drop down til Halion. Har skrevet til Steinberg, og de kan få det til at virke. Men har ikke nogen forklaring.
Det må siges at Steinberg godtnok gør deres installationsproces uoverskuelig og rodet. Virker som om produktet ikke er helt klar til release endnu.
Har geninstalleret. Nogen idéer???
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Nyt svar