HALION 6 Tråden :-)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

HALION 6 Tråden :-)

Indlæg af DUBTEMPLE »

Tråd tilegnet kun den nye Halion 6 ,.. som er lige om hjørnet :)

https://www.steinberg.net/en/products/v ... nic_3.html





/Dub

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Har de fået lavet det sådan at man kan lave biblioteker, der kan læses i Halion SE ?
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Har de fået lavet det sådan at man kan lave biblioteker, der kan læses i Halion SE ?


Jeg har ikke kunne støve det svar op til dig. Men Halion SE er en mindre udgave af Halion 2 og nu 3. Jeg vil tro at de funktioner vil være de samme siden at forskellen mellem Halion SE og den fulde Halion 2 er på alt andet som f.eks. adgang til arp. med mere. Halion 5-6 adskiller sig så igen yderligere ved at du får adgang til alle parametre i de patches som leveres med og genereringen af nye selvfølgelig.

Jeg gælder mig til at opgradere så vi kan få drøftet produktet. Det kan endda være at vi kunne lave noget patch deling, det vil være fedt for alle :-D
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Spurgte også på deres forum....
"Hi,

yes, as long as you take care of the restrictions like the size of the Macro Page and the number of layers, you will be able to load your custom libraries in HALion Sonic SE 3.

Best regards,

Matthias Quellmann - Senior Marketing Manager"
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

HALion family pricing
Unread postby Matthias Quellmann » Fri Jan 27, 2017 3:07 pm

Hi all,

This is the complete price list for the release. All updates and upgrades will only be available in the Steinberg Online Shop.

HALion Sonic 3 => €249.00
HALion Sonic 3 Education => €149.00
HALion 6 => €349.00
HALion 6 Education => €209.00
Absolute 3 => €499.00

HALion Sonic 3 Update from HS 2 => €99.99
HALion Sonic 3 Update from HS 1 => €199.00
HALion 6 Update from H5 => €99.99
HALion 6 Update from H4 => €199,00
HALion 6 UG 1 from HS3 => €99.99
HALion 6 UG 2 from HS1&2 => €199,00
Absolute 3 Update from A2 => €99.99
Absolute 3 Update from A1 => €299.00
Absolute 3 Crossgrade from H6 => €349.00
Absolute 3 Crossgrade from HS3 => €399.00
Absolute 3 Crossgrade from GA4 => €399.00
HALion 6 Competitive Crossgrade => €249.00
Absolute 3 Competitive Crossgrade => €399.00

Prices include 19% German VAT

For HALion 1, 2 or 3 customers, HALion 6 is available at a reduced price point of EUR/USD 249.
This offer, however, is not available from within the Steinberg Online Shop.
Customers will have to get in touch with the support team via the support form in their MySteinberg account to participate in this offer. HALion 1 & 2 customers will be asked to send the HALion installation CDs and a form including their contact data to the regional support as a proof of purchase. HALion 3 customers will have to provide their MySteinberg account details for us to check if the HALion 3 license is registered. HALion 1, 2 or 3 customers will then receive a link to the online shop where they can purchase a HALion 6 retail box at the reduced price point.

The competitive crossgrades require a proof of purchase for the competitive product. The proof has to be provided with the order in the Steinberg Online Shop. Qualifying products are NI Kontakt & Komplete, Motu Machfive, UVI Falcon and Spectrasonics Omnisphere.
Best regards,

Matthias Quellmann - Senior Marketing Manager
Steinberg Media Technologies GmbH
Hamburg, Germany
Checkout Steinberg on YouTube, Twitter and Facebook!
User avatar
Matthias Quellmann
Moderator

Posts: 476
Joined: Tue Mar 01, 2011 9:44 am
Location: Hamburg, Germany
Has thanked: 13 times
Been thanked: 160 times
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Cool! Jeg opdaterer fra Halion 5 til 6, når den kommer ud...ret spændende features!
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

For mig er en af de store ting ved Hal6, at du kan lave dine egne vstsound libs. Måske til videresalg. Men ellers syntes jeg godt om, at have alle mine egen instrumenter indeholdt i enkeltstående libs, som kan flyttes rundt hvor man vil, og bruge dem derfra.

SLL

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg syntes det er rart med en base hvor jeg kan samle mine kreative evner som lyder godt, er nemt at arbejde i og som altså ser godt og behageligt ud. Det er altså vigtigt ihvertfald for mig at GUI ikke ser billigt og freeware agtig ud. Stenberg har gjort det godt med Halion og disse nye tiltag for mig især wavetable synthesis og resampling er ret så vigtige redskaber så sampel recorderen er meget velkommen her, synd de ikke lige disker op med en vocoder også.

Halion 6 bliver også leveret med et lille guldæg som man bør lægge rigtig meget mærke til men som bliver helt overset, nogen der kan gætte hvad det er?
Vedhæftede filer
ScreenShot_20170201083528.png
ScreenShot_20170201083528.png (1.68 MiB) Vist 2373 gange
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Nå jamen ingen bud på guldægget, så ser vi lige på det! 3 band resonator er med garanti den samme som er i Retrologue 2 som er helt vild lækkert filter, at den nu implementeres i Halion er jo super fedt, som altså i rigtig super fedt taget de nye updates i betragtning :wink:
Vedhæftede filer
ScreenShot_20170201095349.png
ScreenShot_20170201095349.png (580.06 KiB) Vist 2353 gange
ScreenShot_20170201095602.png
ScreenShot_20170201095602.png (33.8 KiB) Vist 2353 gange
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Er der fastsat en release dato ?
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Ja, den 09.02.2017 er udgivelses dato, demo er først til Marts kan ikke huske hvornår :-)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev:Nå jamen ingen bud på guldægget, så ser vi lige på det! 3 band resonator er med garanti den samme som er i Retrologue 2 som er helt vild lækkert filter, at den nu implementeres i Halion er jo super fedt, som altså i rigtig super fedt taget de nye updates i betragtning :wink:
Jeg har hele tiden ment at resonatoren om muligt er den mest markante og vigtige nye ting, alle ved at filtrene i Halion er et forsømt område, ikke at jeg er ekspert i Halion, men jeg ved det var plain "bread and butter" til og med version 3, og jeg har set en del tilkendegivelser på KVR og lignende sider som alle peger på at fitrene fortsat kun var "jævne" helt frem til version 5. Jeg siger IKKE at de er dårlige, bare kun "jævne",...

Men OK ,.. der skal nok også meget til at imponere en E-mu fan :dollargrin:

Så jo,. har undret mig over hvorfor der ikke var mere om fitrene i det nye salgs-materiale, hvis det virkelige er fede filter så er det en stor nyhed

Men dem der er interesseret kan vel så bare lede efter You-Tube klip hvor filtrene i Retrologue 2 gennemgås ,.. hvis sådanne klip finds ???



Sidst i denne video er der et meget lille indblik, de lyder godt, og nok med mere juice end de traditionelle Halion Filtre, men undrer mig over at de tilsyneladende er låst fast til 3 poler, og kun 3 poler,..... 4 poler plejer at være minimum til de lidt voldsommere udskejelser, mener at E-mu mestrede op til 14 poler med de heftigste Z-planes, vellydende vel at mærke :-)
/Dub

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg ved faktisk ikke hvad der ligger af video om Retrologue 2 på youtube om det men kan da lige skimme i morgen. Jeg syntes det med filtre er lidt om opfattelse eller brugen af dem måske endda, det er en svær debat men jeg er ret sikker på at de har fået en overhaling denne gang. Jeg er bare helt vild med at de har lagt resonator ind i Halion. Hvis du vil have en voldfed 1 m. lakrids tyk bas/sub så er den guld værd. Synth i Halion og Retrologue 2 er den samme er jeg ret sikker på, det er filtrene der var anderledes.

Retrologue 2 lyder lækkert analog på alle måder så jeg forventer at det nu også finder ind i Halion, men nu må vi se. Der er lige en lille uge endnu jo!!!!
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Til info:

Jeg har ofte hørt at filtrene i Padshop pro og Retrolouge 2 skulle lyde bedre end filtrene gør i Halion. Derfor tog jeg mig den ulejlighed at fjerne tvivlen om den påstand ved at kontakte Steinberg og her er svaret for hvem der skulle have en interesse i det:

Spørgsmål:

Does Retrologue 2 and Padshop Pro share the same audio engine as H6?
Are the filters in R2, PSP and H6 the same algorithm? I guess H6 might offer more filter types than the others though?
Can we share more new features and changes to H6 as compared to H5 than we have written in our SG?

Svar:

Yes, R2, PSP and H6 share the same filters and yes, HALion does have some more. But there are no new filters included in HALion 6.

There are more details on the new features in the videos on our website https://www.steinberg.net/en/products/v ... nic_3.html

On the release date we will also have an in-detail page on our website that will provide more information about some of the new features like the wavetable synth.

Måske er det på grund af netop flere filtre at usikkerheden opstår?
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Så er den købt. :) Og der skal leges i aften.
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Macro siden er bare så fed. Har lige snuset til den. Tommel op. :)
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Downloadet og installeret. Den nye wavetable synth, Anima, virker ret fed!

Og med den nye Sample Recorder/Library Creator er der fine muligheder for at lave og sælge egne biblioteker. Mangler dog et par gode tutorials...
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg er også mere end tilfreds,faktisk er jeg lettere imponeret...shh. Eagle og Raven er klart det bedste jeg har hørt længe, testede dem igår og de ligger rigtig godt i mixet. Men det kendetegner jo hele Halion så ikke så meget nyt i det. Det med tutorials, jeg må lige se om jeg kan finde tid til det for ja kunne være en god ide. Smider lige et billede af mit Halion 6 preset:
Vedhæftede filer
ScreenShotHalion.1.png
ScreenShotHalion.1.png (395.46 KiB) Vist 2234 gange
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Flere billeder
Vedhæftede filer
ScreenShotHalion.2.png
ScreenShotHalion.2.png (766.05 KiB) Vist 2233 gange
ScreenShotHalion.3.png
ScreenShotHalion.3.png (1.02 MiB) Vist 2233 gange
ScreenShotHalion.4.png
ScreenShotHalion.4.png (1.25 MiB) Vist 2233 gange
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu kender jeg ikke til HALion i forvejen, men efter lige at have læst lidt og set de 3 videoer om skylab og anima, så virker den til at have mange fælles punkter med UVI Falcon.

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 479
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

Hvordan får man sit eget baggrunds billede ind på macro siden ?
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

:-D Jeg er stadig ved at læse på det, men så at du kan hente dine egne baggrunde fra filer på din pc/Mac og jeg husker at det faktisk bliver kort beskrevet sidst i Namm 2017 videoen længere oppe i tråden
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Her er det også beskrevet:
Vedhæftede filer
ScreenShotMacro page setup.png
ScreenShotMacro page setup.png (61.97 KiB) Vist 2229 gange
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1500
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Christoffer I.N Sagde:
Nu kender jeg ikke til HALion i forvejen, men efter lige at have læst lidt og set de 3 videoer om skylab og anima, så virker den til at have mange fælles punkter med UVI Falcon.
Det har du vældig ret i, ligesom Omnispere også har m.f. De ligger jo alle tæt I den retning. Forskellen ligger i kvaliteten af produktet. F.eks. sampels som bliver brugt, sound engine osv. Her er Halion altså meget overlegen tør jeg godt at påstå. Så er der alle de andre også væsentlige punkter. Halion er billigere..underligt nok må man sige men det er tilfældet. Halion er langt mere overskuelig, den kan tilpasses dine visuelle behov, den er overraskende skånsom ved din Cpu og hurtig. Den bruger også alle kerner på din Cpu modsat Omnisphere F.eks. Det der gør Halion speciel er den enorme fleksibilitet den har lydmæssigt. Min påstand er at hvis du ved noget som helt om sound design, så er Halion med Halion 6 klart det bedste produkt på markedet idag og det eneste du behøver til at skabe et hvilket som helst sound design. Den lyder simpelthen kanon og det skyldes nok at Yamaha teamet har været med i skabelsen af dette produkt. Du vil side med en monster Yamaha motif kopi med alverdens muligheder i enhver form for synthesis. For hele maskineriet arbejder sammen. Fælles filtre, Lfo, Osc osv. hvis du forstår. Så ja de ligner hinanden men det stopper så også der :wink:
Cubase 11 pro

Nyt svar