TC Electronic VSS3 Native

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

TC Electronic VSS3 Native

Indlæg af Christoffer I. N. »

YYYYYYYYYYYYYYYES!!


Min favorit verb og plugin fra Powercore. Tror da nok lige der skal crossgrades.

Sorry for udråbstegn og caps. Det er svært at styre begejstringen.

http://www.tcelectronic.com/vss3-native/

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Er der ikke en moderator, der kan dæmpe CIN lidt ned? :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Regler er regler. Jeg ændrer det nu. :-D

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

TC's er som hovedregel "lysere" end Lexicon, er det rigtigt husket ?
/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hmmmm... Jeg vil sige pas i første omgang.
Jeg bruger ikke mine dyrt indkøbte PCM klange, og det er flere år siden jeg har brugt VSS3. Jeg husker ikke VSS3 som lys.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Ok, takker,...
/Dub

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Altså først og fremmest er TC's klange jo 100% i fase og monokompatibelt. Det har altid været et vigtigt punkt for TC's udviklere. Det betyder så også at de - for nogle - er mere sterile og klare, i forhold til f.eks Lexicon og Eventide der typiske er fase-drejede og modulerede i hoved og bagdel. Jeg kan huske fra min tid på TC, at jeg fik fortalt, at populære Lexicon klange kunne falde over 6db i styrke i mono pga fase-forskydninger...

I praksis anvender jeg VSS3 og andre TC algoritmer hvis det skal lyde naturligt af rigtige rum, "Puk drum ambience" o.l. og så mine Lexicon (og Roland) ting hvis det skal have mere en "effekt", creme-sovs osv. Og så UADs EMT-250 klang (som iøvrigt også findes i en TC pendant DVR) når det skal være helt moduleret ind i helvede.. :)

Men jeg håber stadig DanDan er iblandt os her på LM, han vil ihvertfald kunne fortælle meget mere teknisk (og korrekt!) end mig
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

DUBTEMPLE skrev:TC's er som hovedregel "lysere" end Lexicon, er det rigtigt husket ?
Jeg har præcis dét indtryk. TC's rumklange er store, rene, luftige og lyse, og deres styrke ligger i de lange klange. Er man ude efter en meget ren forlængelse af en lyds efterklang, f.eks. en synth eller sågar et crash-bækken, så er TC fantastiske.

Til gengæld synes jeg Lexicon vinder stort når det gælder meget korte rumklange, f.eks. et kort "room" på en ukomprimeret snare eller lign. Jeg synes også Lexicon lyder som om de har langt højere density/diffusion, så kort rumklang på meget korte transienter lyder tit som mange små ekkoer hos TC, mens Lexicon mere får det til at lyde som et lille lokale. Og så synes jeg også Lexicon har en eller anden varme i den dybe mellemtone som man ville være nødt til at EQ'e frem i en typisk TC rumklang.

Jeg synes de to ting er så forskellige, at de nok egentlig ikke kan erstatte hinanden særligt let. Man bør vinde i lotto og få én af hver!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Jo jo, en "Tiled Room" eller PCM-60 Room er fantastiske men jeg synes stadig det lyder mere af en "effekt" end ægte. Anyway, jeg er helt enig i de er forskellige og man burde have (eller har) begge dele.
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Joachip skrev:
DUBTEMPLE skrev:TC's er som hovedregel "lysere" end Lexicon, er det rigtigt husket ?
Jeg har præcis dét indtryk. TC's rumklange er store, rene, luftige og lyse, og deres styrke ligger i de lange klange. Er man ude efter en meget ren forlængelse af en lyds efterklang, f.eks. en synth eller sågar et crash-bækken, så er TC fantastiske.

Til gengæld synes jeg Lexicon vinder stort når det gælder meget korte rumklange, f.eks. et kort "room" på en ukomprimeret snare eller lign. Jeg synes også Lexicon lyder som om de har langt højere density/diffusion, så kort rumklang på meget korte transienter lyder tit som mange små ekkoer hos TC, mens Lexicon mere får det til at lyde som et lille lokale. Og så synes jeg også Lexicon har en eller anden varme i den dybe mellemtone som man ville være nødt til at EQ'e frem i en typisk TC rumklang.

Jeg synes de to ting er så forskellige, at de nok egentlig ikke kan erstatte hinanden særligt let. Man bør vinde i lotto og få én af hver!
Tak for respons ! har købt lidt forskellig rum på det sidste, men ikke rigtig fået rodet så meget med det, Lexicon MPX på et super-tilbud, osv, Er dog meget til lyse klange, tit lange, som samtidig skal blende, måske man skulle holde øje med den VSS3, hvis den kommer "rigtig" på tilbud senere i det mindste, det lyder spændende, især hvis de har puttet en stor portion af deres bedste algoritmer i, de gange jeg har hørt TC har det været posetivt
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Sælg PCM til mig:)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak for at minde mig om PCM klangene, deltagere i denne tråd. Har haft det sjovt med Hall og Chamber algoritmerne i dag. :)
Chamber lyder sgu fedt og får virkelig lækker atmosfære når der kommer lidt chorus på.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

[emoji106]

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Er VSS3 meget bedre end valhalla reverb´erne ?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

raoul skrev:Er VSS3 meget bedre end valhalla reverb´erne ?
Forskellige verbs har forskellig lyd. PCM klangene er forøvrigt på tilbud til omkring 1500 kr hos JRRShop.
Hvis du har de verbs Valhalla har lavet, så er du rimelig godt dækket ind. Jeg kunne ikke selv li' Valhalla-klangene da jeg demo'ede dem.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

tak for svaret :)

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg havde TDM versionen af VSS3, men jeg er bare aldrig blevet gode venner med TC rumklang. Jeg vender altid tilbage til noget andet - som er Altiverb, Relab 480,BlackHole, Aether og nu den nye fra FabFilter.

Overvejer dog alligevel at benytte mig af crossgrade tilbudet - det er længe siden, jeg sidst prøvede TC, så måske.....man kan vist demo den først.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

BUMP'er lige tråden her for at minde folk om, at opgraderings tilbudet gælder til 1. Maj.

Medlemsavatar
mcpersso
Medlem
Indlæg: 483
Sted: Jylland

Indlæg af mcpersso »

og den er altså fed :) Dejlig klang
mvh

Peter P
--------------------------------------

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu er jeg bare lidt doven, lige ud sagt.
Er der nogle herinde, der har opgraderet fra Powercore eller TDM til den nye native version?
I så fald:
Hvad kræver TC af info for at få crossgraden, og hvor finder jeg det?

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg har opgraderet fra TDM - mener licensen var på ILok.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak, det er jo lidt anderledes for Powercore. Jeg bliver klogere på det senere. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hmmmm... Kan det virkeligt være rigtigt, at TC bare vil have Powercore kortets nummer, og ikke et nummer fra VSS3 licensen?
Kan alle med et powercore kort så bare crossgrade?
De skriver jo "If you already own a VSS3 license for PowerCore, ProTools|HD or ProTools|HD Accel, you know the merits of the VSS3 first-hand.

Until May 1st 2017, all existing VSS3 users can cross-grade to the native version at a reduced price."

Eller tjekker de om VSS3 er registreret med DSP kortets Authentication ID?

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2680
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

De tjekker med al sandsynlighed at der er tilknyttet en VSS3 licens til kortet....
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
metal
Medlem
Indlæg: 946
Sted: Midtjylland

Indlæg af metal »

Er der nogen der ved om VSS3 og Relab's VSR24 har noget til fælles andet end at interfacet ligner?

VSR24 er sindsyg god btw!

Nyt svar