Marius Mainframe - erfaringer

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Tirsbæk
Medlem
Indlæg: 173
Sted: Esbjerg, Haderslev, Danmark

Marius Mainframe - erfaringer

Indlæg af Tirsbæk »

Jeg overvejer at springe på sådan en maskine her.
http://shop.stjernholmco.dk/product/mar ... ere-24525/

Jeg regner med at gå efter en 6 core

Er der mon nogen herinde der har erfaring med maskinerne fra Marius?

Alternativet for mig ville være en (snart 4 år gammel) Mac Pro til 70.000,-

PT har jeg en Mac Mini som er perfekt til de audio ting jeg sidder med, men den kan ikke følge med når jeg går til den i Final Cut(4K, Multi Cam, Neat video NR mm).

Hit me? Hvad er de gode grunde til (IKKE) at købe den?
Besøg min blog: [url]http://larstirsbak.com/blog/[/url]
Online Mix [url]http://onlinemix.dk/[/url]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Kender den ikke. Ser ret kompetent ud.

Betyder "... have frihed til at køre de operativsystemer du har brug for" - "MacOS Compatible CUDA Graphics".at den kan køre OSX?

EDIT: Ok - det skriver de "*Afvikling af MacOS har enkelte begrænsninger" ...

Spændende at se, hvor længe de får lov, inden de modtager en C&D fra Apple.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Og der har været lidt omtale her på sitet tidligere:

http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=1&t=45231

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er i hvert fald en god idé at købe den gennem en forhandler som Stjernholm fx.

Du kan evt. lige fange mig over PM.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Tidligere har jeg set krejleri i forhold til at pynte på specs fra Marius side. Feks at skrive at maskinen er en 8 core, når det egentlig er en 4 core, men har 8 kerner via hyperthreading, og at der bliver skrevet at det er en x GHz processor når det er en y GHz processor.
At bundkort model etc er streget ud med sort, på selve motherboardet, så man ikke kan se hvilkenmaskine man reelt har, og at bios er beskyttet med et password som man ikke har adgang til (det sidste kan dog være pga at folk ikke skal ødelægge computeren og derfor skal ha support). Men jeg regner med at Stjernholm vil køre helt ren og gennemsigtig stil.

Hvis "krejler" aspektet forsvinder er det en meget støjsvag og potentielt kraftig pc. Som jeg har forstået det er der noget med overførselshastighed på hdd som skulle være meget hurtig.
Hvis man ikke vil bygge selv er det et alternativ, men hvis man kan bygge selv, ville jeg gøre det.

Det skal siges at den maskine jeg har set er en helt alm pc, med gode komponenter som kører helt alm hackintosh med alle de små-problemer der kunne være med sådan en.

Hans helt store maskiner har jeg ikke set og kan derfor ikke udtale mig om.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Default avatar
Marius
Medlem
Indlæg: 6

Indlæg af Marius »

Hej,

Jeg bemærkede netop tråden og fik lyst til at kommentere. Der bliver selvfølgelig hverken pyntet på tal eller ydelse i en MARIUS Mainframe. I det kommende nummer af "Monitor" vil man kunne læse om den faktiske ydelse når den sammenlignes med en række kendte maskiner (fra Apple). Jeg har lovet at holde mund om detaljerne indtil bladet er udkommet - men du kan lige tro at jeg er stolt over resultatet!!!

Måske kan du selv finde nogle komponenter til en udemærket maskine til hjemmebrug og fornøjelse. Som professionel vil der dog være helt andre krav. MARIUS Mainframes er skabt til netop de professionelle brugere som forlanger højeste ydelse og bedste stabilitet - og absolut NUL STØJ. For de professionelle tæller produktionens kvalitet og afleveringstider langt højere end de relativt få penge som kan spares. Faktisk kan det hurtigt blive dyrt når en maskine ikke vil starte eller en komponent brænder af. Til hjemmebrug(!) forstår jeg dog udemærket hvis man hygger sig med en selvbygget PC (eller hackintosh).

De bedste hilsner til alle fra Marius :-)

Nyt svar