Cubase 9 på vej...

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Re: Cubase 9 på vej...

Indlæg af DUBTEMPLE »

stralner skrev: Steinberg tager det sgu seriøst når man henvender sig hos dem og det er det der tæller!!!
Så skal man da godt nok være fan-boy :-)

Hippo har nogle meget fine pointer vedr cubase, selvfølgelig kan man da forvente sig bedre,..

Og så er der dem af os der har Halion, eller jeg må hellere sige HAR haft, (for nu har jeg for nylig solgt både Halion og Cubase).

Det lyder som om du ikke ved hvordan de har forsømt dette program, lovet bod og bedring, og alligevel sjoflet brugerner, med bugs der lever videre fra version til version

Endu værre: I uendelige tider har programmet været direkte uanvendeligt på de fleste andre andre hosts end Cubase, (skægt nok), em grafisk bug har simpelt hen gjort at vinduerne scalere helt skævt, så man ikke kan se tingene

For mig forblev programmet et 100 pct tab, af både tid og penge, det blev aldrig anvendelugt på S1, ligesom det stadig heller ikke kører ordentligt på andre store hosts, såsom Sonar m.fl.

Efter en masse snakken udenom indrømmede de for nylig
deres medansvar idet de simpelt ikke havde frigivet lødig og nødvendig dokumentation til de andre udviklere

Alt er at finde på grupperne, incl deres egne,..

Steinberg tager det sgu ikke seriøst, beklager,..

Tværtimod har de helt bevidst og kynisk sjoflet en hel kundegruppe, de ku have løst problemet for længst hvis de ville, man de valgte ikke at gøre det,
Senest rettet af DUBTEMPLE fre 9. dec 2016 10:25, rettet i alt 3 gange.
/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Du har godtnok nævnt den Halion sag mange gange ;-)

Bruger SLL ikke også Halion? ... jeg kan ikke erindre at han har problemer på den måde. (Det ku jo være problemer kun nogen har) :-)

Jeg ser frem til lower zones til edit, jeg har været misundelig på Logic og det er noget rod selv at sætte vinduer på den måde. Sampler tracket er også spændende og kan erstatte funktioner der normalt skulle gennem Kontakt.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Det er rigtigt at jeg er blevet pissed over det, selvfølgelig, man forventer da at et program til 2-3000 kr, holdes ved lige, og kan bruges på den host man ønsker, især når det er de præmisser det et solgt under, og fra en ledende udvikler,..

Ja SSL bruger Halion lejlighedvist vist nok mest til nogle bestemte gamle lyde såvidt jeg husker ,.. men han er på cubase, hvor det virker rimeligt,.. det var ikke det jeg addresserede,.. (jvf quote)
stralner skrev: Steinberg tager det sgu seriøst når man henvender sig hos dem og det er det der tæller!!!
Ja, Sampler-tracket kunne godt ligne en god ide,..

Og så iøvrigt pøj-pøj med den nye version :-)
/Dub

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Det sker desværre engang i mellem.

Jeg havde et problem med Izotope Ozone 6, jeg kan ikke helt huske problemet, men noget med at loade fabfilter pro q ind i deres standalone sent i kæden som post eq, der fejlede helt vildt.

Efter 10+ mails frem og tilbage, med audio og video af hvad der foregik, blev det til "bare ærgeligt...."

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

DUBTEMPLE skrev:
stralner skrev: Steinberg tager det sgu seriøst når man henvender sig hos dem og det er det der tæller!!!
Så skal man da godt nok være fan-boy :-)

Hippo har nogle meget fine pointer vedr cubase, selvfølgelig kan man da forvente sig bedre,..

Og så er der dem af os der har Halion, eller jeg må hellere sige HAR haft, (for nu har jeg for nylig solgt både Halion og Cubase).

Det lyder som om du ikke ved hvordan de har forsømt dette program, lovet bod og bedring, og alligevel sjoflet brugerner, med bugs der lever videre fra version til version

Endu værre: I uendelige tider har programmet været direkte uanvendeligt på de fleste andre andre hosts end Cubase, (skægt nok), em grafisk bug har simpelt hen gjort at vinduerne scalere helt skævt, så man ikke kan se tingene

For mig forblev programmet et 100 pct tab, af både tid og penge, det blev aldrig anvendelugt på S1, ligesom det stadig heller ikke kører ordentligt på andre store hosts, såsom Sonar m.fl.

Efter en masse snakken udenom indrømmede de for nylig
deres medansvar idet de simpelt ikke havde frigivet lødig og nødvendig dokumentation til de andre udviklere

Alt er at finde på grupperne, incl deres egne,..

Steinberg tager det sgu ikke seriøst, beklager,..

Tværtimod har de helt bevidst og kynisk sjoflet en hel kundegruppe, de ku have løst problemet for længst hvis de ville, man de valgte ikke at gøre det,
Jeg kan godt huske den her, omkring Halion problemerne. Det er ikke helt rigtig hvad du siger, forstået på den måde, at Steinberg ikke har hele skylden. Årsagen til problemerne med Halion i andre Host programmer end Cubase var, at udviklerne af f.eks S1 bruge VST interfacet forkert, hvilke så havde nogle kedelige udfald på GUI'en. Om det så er Steinberg der ikke har lavet dokumentationen ordentlig, el. om det er udviklerne der har sovet i timen da de lavede deres VST host implementeres, det vides ikke.

Men Halion i sig selv fungerede faktisk helt ok. Det var VST3 interface delen i S1 osv. der ikke var lavet korrekt.

SLL

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Hippo skrev:.. jeg er i fuld "rage-mode" over Cubase 9 .. :censored: .. nærmest decideret rasende!!

Jeg har fundet 3-4 helt åbenlyse bugs og ting der er fuldstændig til grin inden for de første 5 minutter. Hvem er beta-testerne - og er det overhovedet mennesker, eller er det mon et kuld papegøjer, som er trænet til at sige "Ganz toll, Steinberg!" pr. refleks ..

Main curseren kommer ud af sync når man zoomer. Mixerens scroll-hastighed er helt i m*therf*cking skoven! Mængden af redundant information når nye højder, og stjæler mine pixels! Hover-buttons! Stadig ingen måde at save sit MixConsole setup globalt - kun via en template .. så trist med alle mine eksisterende arrangementer. Plugins åbner lagget og sløvt! Jeg .. kunne .. blive ved ..

Hvad har de brugt tiden på? Et drag and drop sampler track, og en halv-færdig cloud funktion som ingen bruger? Skal jeg føle mig lykkelig over der endelig er kommet undo / redo i mixeren - som i øvrigt bliver oversolgt i deres presentation; jeg kan ikke se hvordan man skulle kunne prøve flere forskellige mix af, når der ikke er en reel snapshot funktion? Og hvor er Melodyne ARA integration?!

Og så for at føje spot til skade .. ingen bit bridge længere, så jeg ikke kan bruge min gamle 32bit vocoder! Arrrrrrrrrrggggghhhh!!

Far er så hjerteskærende skuffet .. endnu en gang! :doh: .. et tydelig eksempel på hvad der sker, når dem som laver programmet ikke bruger det selv (professionelt) ..
Man kan jo ikke sige så meget til det, andet end du må tilbage på C6.5 igen. Eller måske prøve en anden sequencer som f.eks. Logic, S1, Sonar etc. Under alle omstændigheder skal man nok holde sig fra fremtidige major versioner og updates af Cubase.

SLL

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

SLL skrev:Man kan jo ikke sige så meget til det, andet end du må tilbage på C6.5 igen. Eller måske prøve en anden sequencer som f.eks. Logic, S1, Sonar etc. Under alle omstændigheder skal man nok holde sig fra fremtidige major versioner og updates af Cubase.
Ja, Cubase 6.5.5 virker jo lige så fint som det altid har gjort; jeg er nok bare frustreret over at det er så lidt jeg forlanger, og at de aldrig rykker på det.

Audio-engine wise er 8.5 (og sikkert også 9) top notch .. asio-guard er *virkelig* effektiv, og jeg har nogen gange brugt 8.5 til at live tracke vokalen til en vocoder-part på 64 bytes latency i et kæmpe arrangement, og det klarer den som en mis .. hvor 6.5.5 ville være een lang glitch! Og seriøst - hvad med Melodyne ARA integration? Se *det* ville være en *kæmpe* optimering af mit workflow! Så ville jeg bruge melodyne langt mere kreativt, end nu hvor jeg altid skal til at transfer det ind, redigere og printe det ned .. i stedet for bare at dobbeltklikke ..

og altså .. at man kan gemme sin mixer-konfiguration på een eller anden måde globalt? Det er da ikke for meget at forlange. Det kunne man jo trods alt i 6.5.5 (via workspaces, som nu bare flytter rundt på vinduer). Eller at grafikken ikke bliver langsommere for hver ny version uden at formidle mere info? Blot mere gøgl på skærmen, ulæselige vektor-knapper, gradienter ..... nu springer jeg vist i luften igen :twisted:

Tilbage til 6.5.5 for mig. Overvejer *meget* om jeg skal prøve Studio One næste gang jeg starter på et eller andet nyt. Det er bare så pinligt at sidde foran kunder og famle rundt efter funktioner; det er ikke just det ry jeg har bygget min forretning på ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

S1 ligner Cubase på mange måder, selvom de er forskellige. Så det er helt sikkert en mulighed, hvis man skal lave et forholdsvis "let" spring til anden DAW. Med alle de problemer du har, så vil du med stor sandsynlighed få et boost m. S1 på funktionalitet i forhold til C6.5.5, og måske endda også få løst mange af dine Cubase problemer.

Ellers skal du måske tage det helt store spring, og gå Mac / Logic pro vejen. Men det kræver nok noget mere tid og indlæring og penge.

Personligt har jeg også lidt udfordringer med Cubase 8.5 og 9 på min gamle Q6600 computer, som dog stadig kan køre rimelige projekter i realtime. En ny computer ville næsten gøre det hele for mig, så jeg slap for at freeze tracks og downmixe :)

SLL

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SLL skrev:[ Om det så er Steinberg der ikke har lavet dokumentationen ordentlig, el. om det er udviklerne der har sovet i timen da de lavede deres VST host implementeres, det vides ikke. SLL
SSL:

Når top-udviklerne af både S1, Sonar, Reaper, Ableton, samt Bidule, (og sikkert endu flere), alle samtidig har haft problemerne, så
kan jeg personligt ikke tro på andet end at det skyldes de har haft dårlig og vildledende documentation, never mind, jeg er videre :)
Senest rettet af DUBTEMPLE lør 10. dec 2016 01:57, rettet i alt 2 gange.
/Dub

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Hippo skrev: og altså .. at man kan gemme sin mixer-konfiguration på een eller anden måde globalt? Det er da ikke for meget at forlange. Det kunne man jo trods alt i 6.5.5 (via workspaces, som nu bare flytter rundt på vinduer).
Jeg skal lige være helt sikker på, hvad det er du mener :)

Jeg antager, at det du tænker på er... at du har mixet en sang, og ønsker at gemme hele mixer setup'et (inkl. inserts, plug-ins, EQ, routings, grupper, FXs und so weiter), for du vil gerne genbruge mixer setup'et til en anden sang ???

Det er rigtigt, at en sådan funktion ikke eksisterer. Der er dog noget, der lugter lidt af det... nemlig "Save as template..."... måske kender du allerede funktionen.

Dog skal man lige huske at fjerne diverse ting som f.eks. alle events, al automation samt alt fra Media Pool, inden man klikker "Save as template".

Herefter kan du starte et nyt projekt op vha. din nye template.
Du kan evt. prøve at eksperimentere lidt med det, og se om det kan være en hjælp :)
Hippo skrev: Tilbage til 6.5.5 for mig. Overvejer *meget* om jeg skal prøve Studio One næste gang jeg starter på et eller andet nyt. Det er bare så pinligt at sidde foran kunder og famle rundt efter funktioner; det er ikke just det ry jeg har bygget min forretning på ..
Hvis du ikke bryder dig om en given DAW version, så lad vær med at benytte den... der jo heldigvis ingen, der vrider armen rundt på os, og tvinger os til at opgradere :)
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mike Runner skrev: Jeg antager, at det du tænker på er... at du har mixet en sang, og ønsker at gemme hele mixer setup'et (inkl. inserts, plug-ins, EQ, routings, grupper, FXs und so weiter), for du vil gerne genbruge mixer setup'et til en anden sang ???
Ikke helt .. den nye mixer kan konfigureres hen mod noget jeg måske kunne lære at finde mig i. Jeg vil gerne lave et setup med to mix-consoles. Een øverst til audio kanaler, en nederst til grupper, vsti og fx. Jeg vil gerne sætte den op så den har den rette zoom, exclusive insert slots, exclusive racks åbent, og en masse små tweaks så den passer til min måde at arbejde på. Og det kan jeg sagtens finde ud af .. så langt så godt ..

.. men når jeg så er færdig med det, vil jeg gerne gemme det setup. Det kan jeg selvfølgelig gøre i en template - men det betyder så at jeg ikke har nogen mulighed for at hente det ind i de arrangementer jeg har gang i nuher. Så jeg skal med andre ord sætte mixeren op .. igen .. og igen .. og igen ..

Så er der selvfølvelig en "Save configuration" funktion øverst i mixeren .. men den er desvære isoleret til det cubase-projekt du har åbent - og altså ikke globalt. Man kunne have lavet en mulighed for at gemme det som en fil, men altså .. det har man ikke gjort. I Cubase 6.5.5 kunne du trykke "W" og save et global workspace - færdigt arbejde! Det er mig en evig gåde at der ikke er een på Steinberg som har overvejet problematikken ..

.. og sådan kunne jeg faktisk blive ved. Men det gør jeg ikke :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

SLL skrev:Ellers skal du måske tage det helt store spring, og gå Mac / Logic pro vejen. Men det kræver nok noget mere tid og indlæring og penge
.. det er ikke rigtig en mulighed. MacPro er ikke opdateret siden de kom frem - og det virker på mig ikke som om pro-segmentet er en prioritet for dem; nå ja .. så er der også thunderbolt kabinetter der skal købes til mit raydat, uad-2 osv.

.. og Logic .. der er ikke rigtig noget at vinde for mig der - så det blir helt sikkert Studio One hvis jeg skal noget sted hen .. ved mindre Steinberg tager sig sammen. Jeg har sendt dem en mail, hvor jeg venligt forklarer dem at de skal ansætte mig som gui-ansvarlig fordi deres produkt er en usability-katastrofe ..

mit freundlichen grüße,
Der Hippo
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Hippo skrev: Så er der selvfølvelig en "Save configuration" funktion øverst i mixeren .. men den er desvære isoleret til det cubase-projekt du har åbent - og altså ikke globalt. Man kunne have lavet en mulighed for at gemme det som en fil, men altså .. det har man ikke gjort. I Cubase 6.5.5 kunne du trykke "W" og save et global workspace - færdigt arbejde! Det er mig en evig gåde at der ikke er een på Steinberg som har overvejet problematikken ..
Ahh på den måde :)

Hmm... det lyder umiddelbart lidt underligt, at du ikke kan det.
Jeg har da lavet mit eget mixer setup i Cubase Pro 8, og det virker fint globalt.

Hver gang jeg starter et nyt (eller gammelt) projekt op, så kan jeg nemt hente mit mixer-setup (workspace) frem... hmm... strange.
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mike Runner skrev:
Hippo skrev: Hver gang jeg starter et nyt (eller gammelt) projekt op, så kan jeg nemt hente mit mixer-setup (workspace) frem... hmm... strange.
Det lyder Interessant? Jeg har virkelig prøvet .. siden Cubase 7! Og jeg kan også finde flere posts på steinbergs forum hvor folk brokker sig over den mangel .. https://www.steinberg.net/forums/viewtopic.php?p=195107
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Hippo skrev:
Mike Runner skrev:
Hippo skrev: Hver gang jeg starter et nyt (eller gammelt) projekt op, så kan jeg nemt hente mit mixer-setup (workspace) frem... hmm... strange.
Det lyder Interessant? Jeg har virkelig prøvet .. siden Cubase 7! Og jeg kan også finde flere posts på steinbergs forum hvor folk brokker sig over den mangel .. https://www.steinberg.net/forums/viewtopic.php?p=195107
Kig evt her:

I finally got my head around them this year. The problem for me was leaving "Show Project Presets" checked. I do not understand, and do not foresee ever understanding what they mean by Project Presets.

With that unchecked I create/edit workspaces in the left pane, and the copy them to the right, and they are available in all projects. What a pane. ;) but I can use workspaces. (I have a bunch now)

... fra denne tråd:
https://www.steinberg.net/forums/viewtopic.php?p=323004
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Og et hurtigt kig i manualen hjælper også nogle gange :wink:

Billede
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mike Runner skrev:Og et hurtigt kig i manualen hjælper også nogle gange :wink:
Har du prøvet det .. og konstateret at det ikke virker, før du skrev det indlæg? :wink:

Det flytter ganske rigtigt dine vinduer derhen hvor du gerne vil ha dem .. åbner det antal mixconsoles der var da du gemte det, men ingen konfiguration af mixeren er gemt; alting står som default .. og dermed skal jeg stadigvæk sætte alting op hver gang.

Fra den tråd du linker til:
Steve is spot on, used correctly workspaces have been a godsend all the years up to C6.5, and they are rock solid.
Hint: you can even use macros to recall them !
The only thing sorely missing was the option of defining a static, system wide set of workspaces, same for VST connections etc. Think loading older projects, changed screen setups etc ...

C7.x is different, unfortunately, since most features of the new mixer are not included in the workspaces, rendering them more or less useless in their current state. :cry:
.. der er desværre ikke rigtig det helt store at rafle om. Mixconsole settings er isoleret lokalt til projektet, og jeg kan hverken få øje på, eller google mig til en måde at flytte det mellem projekter på.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Hippo skrev:
Mike Runner skrev:Og et hurtigt kig i manualen hjælper også nogle gange :wink:
Har du prøvet det .. og konstateret at det ikke virker, før du skrev det indlæg? :wink:

Det flytter ganske rigtigt dine vinduer derhen hvor du gerne vil ha dem .. åbner det antal mixconsoles der var da du gemte det, men ingen konfiguration af mixeren er gemt; alting står som default .. og dermed skal jeg stadigvæk sætte alting op hver gang.
Så tror jeg ikke at vi snakker om det samme.
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mike Runner skrev:Så tror jeg ikke at vi snakker om det samme.
Ok .. nu prøver jeg simpelthen lige at trashe alle mine preferencer (med en backup ;) ) og prøver noget heeelt fra scratch! Håber jeg bliver positivt overrasket ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Suk .. det her bliver vildere og vildere! Hvis man resizer et MixConsole vindue oppefra og ned - og gør det lidt for meget så forsvinder toolbaren, og der er ingen måde du kan få den tilbage på, ud over at trashe dine preferencer. Dette sker fra et 100% clean sæt preferencer (på windows .. skal ikke kunne sige om det også sker på mac) ..

Det er ganske enkelt useriøst! Slut, færdig, jeg gider ikke mere! Nu gør jeg mine projekter færdig i Cubase 6.5.5 og så må min fremtid ligge i Studio One! Det er ganske enkelt en hån mod brugerne!
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hippo skrev:Suk .. det her bliver vildere og vildere! Hvis man resizer et MixConsole vindue oppefra og ned - og gør det lidt for meget så forsvinder toolbaren, og der er ingen måde du kan få den tilbage på, ud over at trashe dine preferencer. Dette sker fra et 100% clean sæt preferencer (på windows .. skal ikke kunne sige om det også sker på mac) ..

Det er ganske enkelt useriøst! Slut, færdig, jeg gider ikke mere! Nu gør jeg mine projekter færdig i Cubase 6.5.5 og så må min fremtide ligge i Studio One! Det er ganske enkelt en hån mod brugerne!
Velkommen, til en mere, og Pøj-pøj med omstillingen !!!
/Dub

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Hippo skrev:Nu gør jeg mine projekter færdig i Cubase 6.5.5 og så må min fremtide ligge i Studio One! Det er ganske enkelt en hån mod brugerne!
Hippo, det lyder da bare til at du bare skal over på S1 så hurtigt som muligt - det er også et fedt program!

Jeg er fint tilfreds med den nye version af Cubase. Skulle dog lige bruge en dags tid på at vænne mig til ét vindue.

Den nye sampler er superfed....for mig åbner det helt nye muligheder mht. sound design/nye instrumenter. Har altid været misundelig på Ableton-brugerne. Nu har jeg noget, der ligner deres simpler. Bruger også Halion 5 - fede lyde, men knapt så hands on.
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

midibass500 skrev:Hippo, det lyder da bare til at du bare skal over på S1 så hurtigt som muligt - det er også et fedt program!

Jeg er fint tilfreds med den nye version af Cubase. Skulle dog lige bruge en dags tid på at vænne mig til ét vindue.

Den nye sampler er superfed....for mig åbner det helt nye muligheder mht. sound design/nye instrumenter. Har altid været misundelig på Ableton-brugerne. Nu har jeg noget, der ligner deres simpler. Bruger også Halion 5 - fede lyde, men knapt så hands on.
.. men det er ikke af min gode vilje; er spændt / bekymret om jeg kan få et lige så godt / hurtigt flow i Studio One. Cubase har jo et *utal* af udefinerede hotkeys, som man kan kaste sig over - og jeg har customiset det virkeligt hårdt (og effektivt!) - garneret med 15 års daglig erfaring!

Det er så ærgeligt det hele. Som sagt har jeg ikke en finger at udsætte på audio-engine delen af Cubase 8+ .. det er udelukkende et interface spørgsmål - men Steinberg har tydeligvis fokus på nye (halvfærdige) features, sådan man kan fiske de årlige €50-100 op af lommerne på deres kunder, og deres forretning kan kører videre. Tråde bliver slettet på deres forum, og åbenlyse bugs forbliver uløste fra version til version. Det er jo en anden snak med Logic - det program skal ikke tjene penge til Apple; blot låse folk til macOS platformen ..

Hvis historien om at Studio One er skabt af frustrerede ex-Steinberg medarbejdere, som fik nok og sprang fra den synkende skude, så gir det jo god mening det hele.
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Vi har vist lidt forskellige syn på Cubase - men det skal der jo også være plads til. Jeg har kun hørt godt om Studio One, så mon ikke du bliver gladere for den? Og jo før du skifter, jo før er du godt kørende :)
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

@Hippo
Så prøver jeg lige :-)

Er det sådan noget du mangler?
fra 20.22 i videoen


Nyt svar