Cubase 9 på vej...

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Cubase 9 på vej...

Indlæg af midibass500 »

Cubase 9 er på vej. Rygterne siger december...måske allerede i morgen...så vi skal vel i gang med at spekulere ;)

Jeg gætter på ny grafik a la Wavelab eller Dorico.

Citat fra Steinbergs eget forum (Fabio Bartolini): "...Cubase 9 includes performance improvements, I look forward to see how it will work for users...."
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Uhh... spændende! [emoji41][emoji41]


Sent from my iPad using Tapatalk
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Ha, Logic er stadig én foran[emoji3] - kunne ikke lade være.

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Ssscchhhyyy, det skulle være en hemmelighed :)
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

gs-dk skrev:Ha, Logic er stadig én foran[emoji3] - kunne ikke lade være.
Hehe :wink:
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Heine
Medlem
Indlæg: 356
Sted: Århus

Indlæg af Heine »

9'eren offentliggøres officielt i aften.
Heine Svendsen, Indigo 2
Musik-PC'er: https://www.indigo2.dk/i2pc

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

it's out og f*ck me en fed update!

Medlemsavatar
PelleB
Forum Donator
Indlæg: 903
Sted: Copenhagen / Aalborg

Indlæg af PelleB »

Endelig! Jubii.. jeg køber asap og tester løs. Mega Nice update

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Samme her! :)
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Nicolai
Forum Donator
Indlæg: 2679
Sted: Vejle

Indlæg af Nicolai »

Det ser sgu godt ud...
[size=85]Jupiter: 8, 6, 4, MKS-80, 8000
Juno: 60, 106, MKS-50
JX: 10, 8p, 3p, MKS-30
JD: 800, 990 Vintage
D: 50, 550
JV: 2080, 1080, 880, 80
SH: 1, 1000, 2000
V-synth, FantomG7
(OB-8, Moog Voyager, Prophet-600, Trident2, PolySix, MS-20m, NordLead2, Virus osv osv)[/size]

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

https://www.steinberg.net/en/products/c ... ase_9.html





Jeg må sige at det er en fed update til et i forvejen alt for fedt produkt. logic brugere...kan i se røgen :lol:

Ku´ikke lade være :-P
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Hmm... har lige købt, betalt og downloadet, men kan overhovedet ikke komme igennem eLicenser??
Heller ikke på "My Products" kan jeg se C9??
Hvad sker der lige for det??
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

stralner skrev:https://www.steinberg.net/en/products/c ... ase_9.html

Jeg må sige at det er en fed update til et i forvejen alt for fedt produkt. logic brugere...kan i se røgen :lol:

Ku´ikke lade være :-P
Umiddelbart ser det mere ud til at Cubase nu har fået indført flere af de ting Logic har kunne i nogen tid under "What's New In Cubase 9". Måske i bedre udgave, nu de har haft tid til at evaluere Logics udgaver af ditto.

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jamen så er det måske et udtryk for at Steinberg har sat sig for at være det de bør være, nemlig det de var tidligere efter at de faldt i søvn. Dejligt at se at de er våget op til dåd, det var da på tide. Og nu hvor Logic jo har brugt Steinbergs udgaver da de startede op er det vel kun fair at de tager lidt tilbage ikke....ej pjat, det skal ikke ende i en min er bedre end din. Jeg syntes bare det er dejligt at Steinberg er begyndt at vågne og at kæmpen nu rejser sig igen :-)
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Klaja
Medlem
Indlæg: 624
Sted: Odense

Indlæg af Klaja »

Klaja skrev:Hmm... har lige købt, betalt og downloadet, men kan overhovedet ikke komme igennem eLicenser??
Heller ikke på "My Products" kan jeg se C9??
Hvad sker der lige for det??
Never mind! Nu er sagerne dukket op...
Ser lækkert ud! :-)
Find mig på ::YouTube::Klaja.dk::Facebook::

Medlemsavatar
midibass500
Medlem
Indlæg: 339
Sted: Aarhus

Indlæg af midibass500 »

Købt og installeret. Den nye sampler er superfed!
Martin Ahm

Laver lyd til brands - og udgiver 80er elektro på vinyl
Ahmatron - musik og lyddesign til broadcast
Code Elektro - 80er elektro

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. jeg er i fuld "rage-mode" over Cubase 9 .. :censored: .. nærmest decideret rasende!!

Jeg har fundet 3-4 helt åbenlyse bugs og ting der er fuldstændig til grin inden for de første 5 minutter. Hvem er beta-testerne - og er det overhovedet mennesker, eller er det mon et kuld papegøjer, som er trænet til at sige "Ganz toll, Steinberg!" pr. refleks ..

Main curseren kommer ud af sync når man zoomer. Mixerens scroll-hastighed er helt i m*therf*cking skoven! Mængden af redundant information når nye højder, og stjæler mine pixels! Hover-buttons! Stadig ingen måde at save sit MixConsole setup globalt - kun via en template .. så trist med alle mine eksisterende arrangementer. Plugins åbner lagget og sløvt! Jeg .. kunne .. blive ved ..

Hvad har de brugt tiden på? Et drag and drop sampler track, og en halv-færdig cloud funktion som ingen bruger? Skal jeg føle mig lykkelig over der endelig er kommet undo / redo i mixeren - som i øvrigt bliver oversolgt i deres presentation; jeg kan ikke se hvordan man skulle kunne prøve flere forskellige mix af, når der ikke er en reel snapshot funktion? Og hvor er Melodyne ARA integration?!

Og så for at føje spot til skade .. ingen bit bridge længere, så jeg ikke kan bruge min gamle 32bit vocoder! Arrrrrrrrrrggggghhhh!!

Far er så hjerteskærende skuffet .. endnu en gang! :doh: .. et tydelig eksempel på hvad der sker, når dem som laver programmet ikke bruger det selv (professionelt) ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Hippo skrev:.. jeg er i fuld "rage-mode" over Cubase 9 .. :censored: .. nærmest decideret rasende!!

Jeg har fundet 3-4 helt åbenlyse bugs og ting der er fuldstændig til grin inden for de første 5 minutter. Hvem er beta-testerne - og er det overhovedet mennesker, eller er det mon et kuld papegøjer, som er trænet til at sige "Ganz toll, Steinberg!" pr. refleks ..

Main curseren kommer ud af sync når man zoomer. Mixerens scroll-hastighed er helt i m*therf*cking skoven! Mængden af redundant information når nye højder, og stjæler mine pixels! Hover-buttons! Stadig ingen måde at save sit MixConsole setup globalt - kun via en template .. så trist med alle mine eksisterende arrangementer. Plugins åbner lagget og sløvt! Jeg .. kunne .. blive ved ..

Hvad har de brugt tiden på? Et drag and drop sampler track, og en halv-færdig cloud funktion som ingen bruger? Skal jeg føle mig lykkelig over der endelig er kommet undo / redo i mixeren - som i øvrigt bliver oversolgt i deres presentation; jeg kan ikke se hvordan man skulle kunne prøve flere forskellige mix af, når der ikke er en reel snapshot funktion? Og hvor er Melodyne ARA integration?!

Og så for at føje spot til skade .. ingen bit bridge længere, så jeg ikke kan bruge min gamle 32bit vocoder! Arrrrrrrrrrggggghhhh!!

Far er så hjerteskærende skuffet .. endnu en gang! :doh: .. et tydelig eksempel på hvad der sker, når dem som laver programmet ikke bruger det selv (professionelt) ..
Tihi... fnis... :lol:

Det er bare SÅ typisk, at indlæg som dette dukker op... no offence Hippo :) ... og det er sådan set ligegyldigt, hvilken DAW der er tale... de dukker ALTID op. X-antal skriver: "hey, hvor er det fedt"... og så er der nogle få, der skriver noget i stil med: "vil du skide i havet, hvor er det bare latterligt".

Men hey... hvis det hele er så skidt og ikke kan nytte noget, så spring da over til en anden DAW... sværere er det jo ikke :wink:

Tilføjelse:
Mange år som systemudvikler/programmør har lært mig, at der ALTID vil være børnesygdomme i ny software, uanset hvor meget det er blevet testet (og man kan mene hvad man vil, men programmørerne der laver DAWs er IKKE amatører)... af samme årsag venter jeg altid med at opgradere, til mange andre har gjort det, og de værste børnesygdomme er fjernet.
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Nye versioner. Nye syrede bugs. Sådan er det altid med især x.0 versioner. I alle DAWs. Det kan jeg som Logic bruger da skrive under på.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Man installerer vel den nye version parallelt med den gamle, så man kan fortsætte indtil den nye er stabil?

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. jeg har en "anden" DAW - og det er Cubase 6.5.5 .. jeg har brugt vel nok 15 år i Cubase, og har et rigtig hurtigt arbejdsflow .. så når det hele pludselig tegner langsommere, jeg kan se mindre information på den samme plads, den samme operation bliver langsommere, så bliver jeg irriteret ..

Det handler faktisk kun om *interfacet* for mig; der er sket masser af gode ting med selve audio-engine'en siden Cubase 6.5.5, og jeg ville ønske jeg følte det var et godt tradeoff at bytte lidt arbejds-hastighed for bedre audio-performance, men jeg kan simpelthen ikke få det regnestykke til at gå op.

Det virker som om Cubase mere og mere bliver målrettet folk der padler rundt på en trackpad i et mageligt tempo, og ikke bemærker et plugin-vindue pludselig tagert et halvt sekundt om at åbne, i stedet for at gøre det med det samme. Folk som mig der arbejder i programmet 8 timer hver dagbemærker den slags med det samme. Man kan selvfølgelig argumentere for at et halvt sekundt ikke er noget at hidse sig op over, men det er mere hele oplevelsen af at alt bliver langsommere, grimmere, mindre informativt og "forandring for forandrings skyld" ..

.. mange af de her ting har sejlet henover de seneste par versioner; jeg kan ikke helt kalde dem børne-sygdomme længere .. så min Cubase 6.5.5 ryger ingen steder, og har passet butikken siden Cubase 7 .. og 7.5 .. og 8 .. og 8.5 .. og nu også 9. Jeg havde bare sådan håbet, du ved .. :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

.. mange af de her ting har sejlet henover de seneste par versioner; jeg kan ikke helt kalde dem børne-sygdomme længere .. så min Cubase 6.5.5 ryger ingen steder, og har passet butikken siden Cubase 7 .. og 7.5 .. og 8 .. og 8.5 .. og nu også 9. Jeg havde bare sådan håbet, du ved .. :)
Bare sådan af ren og skær nysgerighed....har du prøvet 8.5 :?:
Cubase 11 pro

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Hippo skrev:Det virker som om Cubase mere og mere bliver målrettet folk der padler rundt på en trackpad i et mageligt tempo, og ikke bemærker et plugin-vindue pludselig tagert et halvt sekundt om at åbne, i stedet for at gøre det med det samme. Folk som mig der arbejder i programmet 8 timer hver dagbemærker den slags med det samme. Man kan selvfølgelig argumentere for at et halvt sekundt ikke er noget at hidse sig op over, men det er mere hele oplevelsen af at alt bliver langsommere, grimmere, mindre informativt og "forandring for forandrings skyld" ..

.. mange af de her ting har sejlet henover de seneste par versioner; jeg kan ikke helt kalde dem børne-sygdomme længere .. så min Cubase 6.5.5 ryger ingen steder, og har passet butikken siden Cubase 7 .. og 7.5 .. og 8 .. og 8.5 .. og nu også 9. Jeg havde bare sådan håbet, du ved .. :)
Kan til dels godt følge dig :)

Jeg har fortsat Cubase 5 på min gamle Windows XP, som kører KLIPPE-STABILT.

Jeg sprang fra Cubase 5 til Cubase Pro 8 på min MacBook Pro her for 2 år siden, og må sige at det er f*cking FANTASTISK :-D ... Den gamle Cubase 5 har ikke været i brug siden.

Jeg kan ikke nikke genkendende til langsomme plug-in vinduer eller lign... alt kører 100% smooth og hurtigt her hos mig :) ... Jeg venter dog stadig liiiiige lidt med at opgradere... faktisk har jeg købt Cubase Pro 8.5 licensen, men kører stadig Cubase Pro 8... if it ain't broke, don't try to fix it :wink:
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg sprang fra Cubase 5 til Cubase Pro 8 på min MacBook Pro her for 2 år siden, og må sige at det er f*cking FANTASTISK :-D ... Den gamle Cubase 5 har ikke været i brug siden.
Nej vel, nu vi taler om workflow altid er det jo også lidt et paradoks at mange ikke vælger at opdaterer både Daw og styresystem :lol: s

Alt i alt er Cubase 9 som de selv beskriver gennemført. Jeg er stadig imponeret over de medfølgende plugins, og de sidste opdateringer gør det unødvendigt at tilføre andre plugins medmindre man leder efter analyse og workflow i dem, der vælger jeg stadig Fabfilter. Ja der er nogle bugs, det er altid træls men vi ved jo at de er der når det kommer so what´s the fuzz about that, det bliver jo løst ASAP, de fleste fejl ligger trods alt hos de andre udbydere (tredie parts) Steinberg tager det sgu seriøst når man henvender sig hos dem og det er det der tæller!!!
Cubase 11 pro

Nyt svar