Windows og musikproduktion

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Re: Windows og musikproduktion

Indlæg af danstanley »

Det der med at skifte DAW er ikke bare lige:-) Jeg har igennem årene været igennem alle DAWs. Men besluttede at holde ved Ableton Live.
1. Det passer mit flow udemærket.
2. Jeg magter ikke at sætte mig ind i nyt software igen igen, men vil hellere lære dette til bunds. For i bund og grund kan de alle næsten det samme. Og min musik bliver ikke bedre selvom der er endnu flere features til rådighed. Det samme gælder mængden af synths, plugins mm. Jeg vil hellere udnytte det jeg har optimalt. Det har så også noget med økonomi at gøre:-)

Jeg er dog faldet på røven over Reaper, da Ableton godtnok æder cpu og lidt ustabilt i forhold til et meget stabilt Reaper. :-)
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
stralner
Medlem
Indlæg: 1504
Sted: Nordjylland

Indlæg af stralner »

Jeg har heller ingen problemer med Windows det kører bare derud af. Det er sjovt nok de samme tweaks som lige skal gøres som det var for flere år siden. Men jeg vil anbefale at man sætter sin Pc op til musik og holder alt andet lort ude af den med mindre man altså vil løbe den risiko at noget driller før eller siden. :-) Jeg har ikke haft driverproblemer i flere år nu så ja, tror det er hip som hap om man er til Windows eller OS så længe det er de samme forudsætninger!

Som flere også siger er USB ikke super til store projekter, men til rigtig mange opgaver er det nu ganske fint. Jeg har bla. et UR28M som er super til det mobile sæt op og det kan klare stort set alt undtaget de 100+ spor med diverse i 96 KHZ, det kniber men det er heller ikke det jeg har det til.
Cubase 11 pro

Nyt svar