Empirical Labs Arousor

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Empirical Labs Arousor

Indlæg af Christoffer I. N. »

Billede

http://www.empiricallabs.com/arousor.html

Folk på facebook siger de har set prisskilt på 350$.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

yes 349 dollars - og det er introduktions prisen

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har du mere info, Andreas?
Det er ikke til salg endnu eller hvad?




Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

nej - jeg har kun fulgt med i gearslutz tråden.
Men det kribler i fingrerne !

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Udover at prisen er "total turnoff" for mig, så er jeg interesseret i at se hvor cpu-krævende den er.

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

helt hen i vejret med den pris enig !

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Lyder umiddelbart fed udfra de videoer. Der ligger allerede andre videoer på youtube, for de interesserede. Den slags rushede videoer, fra folk der lige har fået et nyt plugin ind af døren for 5 minutter siden, plejer generelt ikke at være noget værd at se, imho.

Ang. prisen. Jeg har indtrykket af at ELI har arbejdet seriøst på en software model i flere år. Så der er gået røv mange timer med RnD, udvikling at teknologi m.m. Jeg tror tilgengæld også, at de ville sælge over dobbelt så mange, hvis de satte den til den halve pris. Dermed samme fortjeneste. Men selvfølgelig, flere brugere kræver flere ydelser fra dem iforhold til support m.m.

Medlemsavatar
Magic Pants
Medlem
Indlæg: 286
Sted: Østerbro, København

Indlæg af Magic Pants »

Jeg er helt med på at prisen skal reflektere den indsats R'n'D afdelingen har lagt for dagen, men hver gang en producent kommer ud med et plugin, der koster spidsen af en jetjager, klør det i min venstre lillefinger, og vi ved ALLE hvad det betyder... :dollargrin:

Mit forbehold skyldes, at hvis de sætter prisen så højt, regner de ikke med at det, nødvendigvis, bliver jordens mest solgte plugin. Det er der ikke noget galt i, lige bortset fra, at en næsten alle de plugins, der har været pissedyre, har været kortlevede og ikke haft den årelange support, som f.eks. waves, plugin alliance eller lign. gængse producenter. Det gi'r skidegod mening, fordi de ikke nødvendigvis har så mange brugere, der skal have support, som hvis man laver et superfedt plugin til 39$.
Jeg er ikke interesseret i at give 350$ for det plugin, hvis der er mulighed for at supporten falder fra efter 2-3 år.
Ingen tvivl om, at Dave Derr (manden bag Empirical Labs) har gode ører, og en del af prisen er et plugin, som er 'skudt ind' af hans ører, men han er berømt for hans lyd og ikke hans IT-support.

Jeg elsker analogier:
En del af hypen omkring Dewalt værktøj, er holdbarheden (og support).
En del af hypen omkring Wolksvagen, er holdbarheden (og support).
En del af hypen omkring Levi's bukser er holrbarheden...
osv osv osv....

Det handler, for mig, også om konsistens i produktet, og der findes glimrende produkter, som jeg ikke bruger, fordi jeg ikke stoler på at de kan få mig fra A til B.

Hvis I andre gider punge ud, og bruge Arousor i et halvt års tid, og vende tilbage, så kan vi snakke om det :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Faldt over anden dyr software igår som kommer før det her plugin.. Og jeg har i forvejen to dyre indkøb at gøre inden jeg når dertil.
Men det kunne da være fint at høre hvad folk synes om det her første ægte ELI plugin.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. hmm! Altså - nu er jeg ikke specielt velhavende overhovedet, men jeg synes ikke $350 er urimeligt - omend bestemt heller ikke billigt! Der er mange UAD plugs som kostede det samme (ved lancering). For mig er en kompressor et værktøj, og om det er soft- eller hardware er jeg et eller andet sted ligeglad med. En hardware distressor koster vel omkring 4x prisen, og så får man een kanal, og påtvunget et bestemt workflow (som ikke passer særlig godt ind i mit).

Hvis man arbejder professionelt med musik i et studie, vil jeg vove den påstand man kan tjene det plugin ind på max. en dags arbejde (med fradrag osv) .. så personligt generer prisen ikke mig .. og der er jo en demo, så man køber på ingen måder katten i sækken. Waves tager sig jo godt betalt for opdateringer osv, så det skal man jo også regne med når man sammenligner TCO ..

.. jeg gafler en demo i dag; så må vi se om de får mine penge (:
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Vend meget gerne tilbage med hvad du synes, Rune. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Første ordentlige demo jeg er stødt på, ELI delte den også selv:

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Er der nogen, som har fået leget med det nye plugin ?
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Mike Runner skrev:Er der nogen, som har fået leget med det nye plugin ?
Ja - jeg har brugt den en uges tid efterhånden. Den er ret fin til ting der kalder på smæk for skillingen, men jeg synes dog også den er liiiidt bøvlet at arbejde med; meget nem at overloade, i hvert fald i min gain-struktur .. og så er det stadigvæk beta-software må man sige. Men altså .. den kan da helt sikkert noget .. men om det er $350 værd det har jeg lidt sværere ved at afgøre ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fedt Rune. :)
Kan du sammenligne dens farve og compression (evt. hver for sig) med noget?

Har du evt. erfaringer med en hardware Distressor, og en mening om hvordan den klarer efterligningen?

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Christoffer I. N. skrev:Har du evt. erfaringer med en hardware Distressor, og en mening om hvordan den klarer efterligningen?
Kun når jeg tilfældigvis er løbet ind i den som livelydmand (ofte i Pumpehuset i gamle dage).. men jeg har ønsket mig een i studiet længe ;). Altså - den har som sagt rimelig godt med "snap" - og den bliver nemt hidsig .. hvilket helt klart også er sådan jeg husker en distressor, men samtidig har den jo også det her "attack mod" parameter, så der er rimelig god kontrol over det. Plus .. softclipping og wet / dry balance. En p*sseirriterende ting er dog, at ens "dry" signal er "post-gain" i comp'en .. det finder jeg bestemt ikke særlig smart, når man har med en "drive > output" comp at gøre; tror nærmest jeg skriver til dem og spørger om de ikke kan implementere en eller anden switch som slår det fra ..

Tror den vil gøre sig godt på ting, hvor man har lyst til at "høre" comp'en. Men altså .. skal du ikke bare demo'e den? ;)

edit: hmm .. nu testede jeg det lige igen, og nu opfører wet / dry tingen sig som jeg gerne vil have det! :doh: .. jeg må ha drukket for meget kaffe ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hippo skrev:.......................... skal du ikke bare demo'e den? ;)
Nej, jeg kan på nuværende tidspunkt sagtens leve uden den, bilder jeg mig ind. :-D
Jeg har vigtigere indkøb at gøre inden. Men hvis jeg lige vinder i Lotto, så bliver den nok afprøvet. Det kræver så, at jeg begynder at spille Lotto.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Christoffer I. N. skrev: Nej, jeg kan på nuværende tidspunkt sagtens leve uden den, bilder jeg mig ind. :-D
.. kom nu, mulle .. er du en tøsedreng?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ja, en ret stor én. Det kilder for at demoe, men jeg kan slet ikke retfærdiggøre at skulle punge ud til den.
Hvilket leder mig til:
Du skriver det er Beta, er det stadig ikke muligt at købe den? Er der noget nyt fra dem omkring hvornår ordentlig release er?
Det er jo meget sejt at hype sit nye plugin i en måneds tid inden public beta frigives, for så liige at kunne trække den en måned eller to mere med at fikse de bugs folk nu finder og melder tilbage..

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Ok rimelig heftig bug-liste de har skrabet sig sammen:
http://www.empiricallabs.com/downloads.html

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så har de lavet en ny release, og samtidigt fjernet den hidsige bug-liste for offentligheden, så man kan håbe at de har fået fikset størstedelen af dem på de par uger der er gået.
Tilgengæld kan man nu også købe den! 300$ introduktionspris indtil 17. juni, derefter 350$ normalpris.
http://www.empiricallabs.com/arousor.html

Medlemsavatar
Mike Runner
Medlem
Indlæg: 931
Sted: Hedehusene

Indlæg af Mike Runner »

Hippo skrev:
Mike Runner skrev:Er der nogen, som har fået leget med det nye plugin ?
Ja - jeg har brugt den en uges tid efterhånden. Den er ret fin til ting der kalder på smæk for skillingen, men jeg synes dog også den er liiiidt bøvlet at arbejde med; meget nem at overloade, i hvert fald i min gain-struktur .. og så er det stadigvæk beta-software må man sige. Men altså .. den kan da helt sikkert noget .. men om det er $350 værd det har jeg lidt sværere ved at afgøre ..
OK... jeg tror, at jeg venter med at prøve, til de har fjernet størstedelen af børnesygedommene.
Christoffer I. N. skrev:Har du evt. erfaringer med en hardware Distressor, og en mening om hvordan den klarer efterligningen?
Eftersigende skulle Arouser ikke være ment som en plugin-version af Distressor'en... selv om diverse GUI ting absolut ligner Distressorer'en :)

Jeg har et par Distressor'ere i studiet, og det er (i min optik) en SUPER FED compressor. De mange indstillingsmuligheder gør, at den kan bruges til mange forskellige ting ud over "bare" at comp'e... man kan virkelig shape ting.

Jeg tvivler fortsat på, at plugin-teknologien er langt nok fremme til at matche den analoge verden... det betyder dog ikke, at jeg ikke er nysgerrig efter at prøve plugin'et :)
.:: Mike ::.
www.mtpstudio.dk

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. købt! I øvrigt ser det ud til der følger 2 ilok aktiveringer med ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

tillykke med købet !

Rige svin ;)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

:dollargrin:


Post gerne noget lyd eller video, eller bare flere erfaringer, når du har noget du vil dele, Rune. :)

Nyt svar