EZ Mix 2 kampagne – noget for mig?

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

EZ Mix 2 kampagne – noget for mig?

Indlæg af Graceville »

Toontrack laver tilbud på deres ez mix 2 i øjeblikket

- jeg kan ikke helt gennemskue hvorfor, måske er der en 3'er på vej

- det koster lidt over en tusse i øjeblikket og man får to forstærkerbundles med efter eget valg.

- Jeg kan heller ikke gennemskue, om det er noget for mig med mit fokus på sangskrivning og higen efter at få en god lyd hurtigt, men jeg kan bare ikke vurdere, om det i virkeligheden er et downgrade fra det jeg har. Jeg vil gerne bruge tid på at komponere (hader når andre sangskrivere kalder sig komponister, men det er en anden diskussion) og arrangere. Og det er nok humlen i det hele, jeg vil helst ikke bruge for meget tid på grundlæggende god lyd, med mindre det er noget i arrangementet via automation.

- det er jo fint med alle de der amps presets og at man - ifølge hvad de siger - kan spare cpu og tid, men hvor voldsomt er det? Er det alt for fedt i sammenligning med logics egne presets, eller er det det samme?

- nogen der bruger/har brugt det, og som kan give deres besyv med?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

op :-)
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Har ingen erfaring med den.

Men lyttede lige på deres vokal-demoting. Jeg er ikke rigtigt imponeret. Dels er der mindst en, hvor sibilanter mm lyder endnu dårligere efter processering - og dels kan det vel laves med dine eksisterende værktøjer?

Presets - som der er en del af i Studio One 3, som jeg sidder og nørkler med - er da fine som udgangspunkt - men jeg oplever ikke nogen, der ikke skal justeres ind i forhold til det samlede mix.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

De effekter der er med I tilbudet på lyder ikke som dem der måske vil være mest oplagte til dit brug !!!

Jeg ville bestemt ikke gi en tusse for en bundle medmindre de medfølgende effekter gennerelt ramte plet til mit behov

Man får IKKE hvad man betaler for, (havde det bare været så nemt), men derimod som oftest enten "mere" eller "mindre"

Det gamle ordsprog er BS, istedet skal alt checkes ud på forhånd, så godt som muligt
Senest rettet af DUBTEMPLE ons 20. apr 2016 07:59, rettet i alt 3 gange.
/Dub

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

SustainerPlayer skrev:Dels er der mindst en, hvor sibilanter mm lyder endnu dårligere efter processering - og dels kan det vel laves med dine eksisterende værktøjer?
Jo, jeg skal stoppe med at tro jeg kan betale mig fra at gå i dybden med noget og lave mine egne presets/efterredigering. Sidst jeg brændte nallerne var med et one-knob wonder fra Waves til vokal, well well well.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

DUBTEMPLE skrev:
De effekter der er med I tilbudet på lyder ikke som dem der måske vil være mest oplagte til dit brug !!!
Jeg ville bestemt ikke gi en tusse for en bundle medmindre de medfølgende effekter gennerelt ramte plet til mit behov
Der var en forstærkerbundle rettet mod indie som muligvis passer ok til det jeg laver og så ikke helt. Har ikke helt sat mig ind i netop det bundle.
DUBTEMPLE skrev: Man får IKKE hvad man betaler for, (havde det bare været så nemt), men derimod som oftest enten "mere" eller "mindre"

Det gamle ordsprog er BS, istedet skal alt checkes ud på forhånd, så godt som muligt
Som så meget andet ser det ud til at være en stor tom indkøbsvogn i et supermarked med alle mulige blinkende flotte ting på hylderne. Udtrykket: 'at hoppe med på vognen' har fået en ny betydning på det seneste, haha.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Graceville skrev: Der var en forstærkerbundle rettet mod indie som muligvis passer ok til det jeg laver og så ikke helt. Har ikke helt sat mig ind i netop det bundle.

Som så meget andet ser det ud til at være en stor tom indkøbsvogn i et supermarked med alle mulige blinkende flotte ting på hylderne. Udtrykket: 'at hoppe med på vognen' har fået en ny betydning på det seneste, haha.
Haha, ja, jeg hoppede også med,..

Jeg valgte dog den "nøgne" EZ-mix 2 ,.. uden noget ,.. og noget billigere, 49USD :-)

Ville egentlig bare prøve reggae mix tingen fra "Rub-a-Dub Studios" studios i Stockholm, som er tilpasset deres trommesæt, og må formodes at indeholde lidt "signatur lyd" også, i bedste fald,..

Efter længere tids venten kom så mix-tingen, og tromme-tingen også på tilbud for kort tid siden, har ikke haft tid til at arbejde med det endu,.

Jeg forventer det er stærkt begrænset at arbejde med, og har ikke de store forventninger,...

Deres normal-priser er helt hen i vejret syntes jeg, for hvad det er,..

Mener SOS har et review i deres back-archieve
/Dub

Medlemsavatar
Sherinian
Medlem
Indlæg: 340

Indlæg af Sherinian »

Nu er jeg jo ikke producer som sådan.
Jeg laver demoer og backingtracks, og jeg har egentlig ikke nogle større intereser i at blive den vildeste studie ingeniør.
Jeg oplevede, at jeg havde meget svært ved at få noget "loudness" ud af min demoer og backingtracks. Jeg fandt det utrolig tidskrævende at lave et mix som var højt nok uden at blive tæppebombet af clipping - og det er ganske enkelt ikke den del af processen som jeg vil bruge min tid på.
Derfor tænkte jeg at give EZ Mix 2 og de tilhørende mastering pakker et skud.
Jeg synes det har været hver en krone værd.
Jeg lavet et mix der ikke clipper og slutter af med en passende mastering effektkæde fra EZ Mix, og med et trylleslag har jeg et mix med masser af loudness - og typisk også med noget "farve" som jeg virkelig godt kan lide.
Jeg er også vild med mange af de andre effektkæder man får i de forskellige pakker. Mine forskellige VST elbas lyde er alle sammen alt alt for pæne til fed beskidt hård rock. Jeg sender dem en tur igennem en eller anden passende elbas effektkæde i EZ Mix og får den fede lyd jeg har manglet.
Jeg har også investeret i deres "Ambient" pakke, som er helt overdrevet lækker...tjek den ud her:
https://www.toontrack.com/product/ambient-ezmix-pack/

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Bestemt rigtig gode indlæg og betragtninger

Jeg har besluttet mig for at vente, eftersom det er en ongoing thing med 'udsalg' og der er ting jeg absolut kan blive bedre til i min næste produktionsrunde af eget materiale – plugins jeg har brugt penge på og som jeg gerne vil lære bedre at kende. Jeg har også lige opdaget multibandcompressor takket være Klaus' videoer.
Sherinian skrev:tæppebombet af clipping
Måske sætte buffersizen op til 1024 når du mixer? Ellers har jeg haft lidt bøvl tidligere med flash, som jeg så har afinstalleret, da det ikke fungerer så godt sammen med Logic X.
Sherinian skrev:Jeg er også vild med mange af de andre effektkæder man får i de forskellige pakker [...] "Ambient" pakke, som er helt overdrevet lækker
.

Jeg er også fristet af larger than life lyd, men noget siger mig lige nu, at jeg skal klappe hesten og bruge det jeg har. Det er min bankkonto :-).

Mine produktioner strækker sig til max 7 audiospor + lidt krimskrams, så det er lige, om jeg får brugt de forskellige features. En ambientpakke er jo også det det er og jeg er lidt paranoid over om det hurtigt bliver en signatur for det musik man laver, så jeg går efter autentiske/historiske lyde såsom fender music man og den slags.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Sherinian
Medlem
Indlæg: 340

Indlæg af Sherinian »

Graceville skrev:
Sherinian skrev:tæppebombet af clipping
Måske sætte buffersizen op til 1024 når du mixer? Ellers har jeg haft lidt bøvl tidligere med flash, som jeg så har afinstalleret, da det ikke fungerer så godt sammen med Logic X.
Det kunne have været en ide, hvis der var tale om klik og pop på grund belastning af min computer, men det var nu ikke den slags clip jeg baksede med.
Det var typisk mine trommespor der udløste clip her og der. Og når jeg skruede dem tilstrækkeligt langt ned, så fik jeg ikke nok loudness ud af mine ting, fordi jeg jo så har måtte skrue tilsvarende ned for alle andre spor.
I de tilfælde er det fedt, at man lige kan vælge en effektkæde fra EZ Mix, der holder styr på den slags og giver væsentlig bedre loudness...hvis man ikke gider at sidde og bruge flere timer på den slags.

Og igen vil jeg sige, at de forskellige pakker til EZ Mix byder på fede effektkæder til alverdens tænkelige ting.
Det er super nemt at få en akustisk guitar til at lyde godt, og det kan godt være lidt svært, hvis man ikke ved hvad man laver.
Alle effektkæder kan tilpasses efter egen smag, men det er rimelig begrænset hvad man kan. Og det er også pointen. Det skal bare lyde godt og det skal det gøre hurtigt, så man kan fokusere på at lave musik :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Sherinian skrev:Det var typisk mine trommespor der udløste clip her og der. Og når jeg skruede dem tilstrækkeligt langt ned, så fik jeg ikke nok loudness ud af mine ting, fordi jeg jo så har måtte skrue tilsvarende ned for alle andre spor.
Det tyder på du fører din egen war of loudness, det er med at markere alle spor undtagen master og så skrue ned for det hele så det ligger omkring 12-9 db og så skrue op på volumen på dit lydkort, så skulle det gerne lyde mere transparant og uden clip. Det er en typisk fejl at søge efter så lidt headroom som muligt, det er kun noget man gør på analoge mixere, ikke i digital regi.

Ellers fede betragtninger omkring EZ :)
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Sherinian
Medlem
Indlæg: 340

Indlæg af Sherinian »

Graceville skrev:
Sherinian skrev:Det var typisk mine trommespor der udløste clip her og der. Og når jeg skruede dem tilstrækkeligt langt ned, så fik jeg ikke nok loudness ud af mine ting, fordi jeg jo så har måtte skrue tilsvarende ned for alle andre spor.
Det tyder på du fører din egen war of loudness, det er med at markere alle spor undtagen master og så skrue ned for det hele så det ligger omkring 12-9 db og så skrue op på volumen på dit lydkort, så skulle det gerne lyde mere transparant og uden clip. Det er en typisk fejl at søge efter så lidt headroom som muligt, det er kun noget man gør på analoge mixere, ikke i digital regi.

Ellers fede betragtninger omkring EZ :)
Skyldig :-D
Jeg oplever bare også, at jeg får det for lavt ud, når jeg bouncer.
Men jeg vil prøve at følge dit eksempel og se hvor det fører mig hen.
Ellers kan jeg i hvert fald bekræfte, at EZ Mix kan hjælpe med at løse den slags problemer :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Masteren kan du sagten have liggende omkring 3 eller 0 db via limiter og en ekstra compressor, prøv at se på nogle channel strip presets og se hvordan de hiver db op

dertil kan du lave kanal-grupper (sub) og sætte comp på dem, to forskellige comp pr kanal er ikke så ualmindeligt, da den anden supplerer den første yderligere.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Men EZ mix har vel også et plug in til master spor?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Sherinian
Medlem
Indlæg: 340

Indlæg af Sherinian »

Ja ja. Der er lige et par hurtige eksempler i den her video:

Nyt svar