Logic, loops og jam

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Brugeravatar
Morten Hjort
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: Ama'r

Logic, loops og jam

Indlæg Skrevet: 27. mar 2016, 17:36

Jeg har fået lavet mig et lille setup, så jeg jamme på min guitar via et Apogee GIO pedalboard. Jeg har både Mainstage og Logic Pro X, men er lidt doven til selv at få opbygget nogle projeter jeg kan jamme med. Findes der er et sted online, hvor jeg vil kunne downloade nogle projekt-filer da er sat op på forhånd? Jeg har jo alle loops m.m., så det burde være muligt, men Google har ikke været hjælpsom so far.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar
Sted: 2300

Re: Logic, loops og jam

Indlæg Skrevet: 27. mar 2016, 22:00

Der er en del, du skal blot søge på 'download templates Logic Pro X' og - tror jeg nok - 'mainstage patches download'

Mange koster penge, kan jeg umiddelbart se, men der må være nogle fora hvor der deles templates, så er det bare at finde noget i en genre man kan li' at bruge

Send gerne links til, hvad du finder – for jeg er nemlig også doven ;-)
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Morten Hjort
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 29. mar 2016, 09:15

Mystisk jeg har misset lige at søge på "template", men kan gode se at der er en del derude. Dog indeholder de fleste nye samples, så prisenerne bliver lid høje. Burde kunne finde nogle der blot indeholder Logics standard-samples. Sig også til hvis du finder nogle gode links. Jeg kigger videre på det.
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 29. mar 2016, 09:23

Ja, har kigget lidt rundt, der er en masse dubsteb og EDM men ikke lige en guitar-opsætning

Så en sej loopstation lavet i Mainstage 3 på et tidspunkt på youtube, men ikke noget link til et egentligt download, det kunne ellers være fedt, så ud til at være nørklet og tidskrævende, men alligevel nogenlunde det samme som en 3spors Roland loop station, som immervæk koster en 3-4000,- og som jeg har indtryk mange mister interessen for ret hurtigt.

Ellers må vi lave en tråd herinde med helt eller delvist færdige templates og patches i dropbox-links.
[b]Arbejdssøgende[/b] inden for musikundervisning i sammenspil, guitar og sangskrivning, samt inden for social mentoring og misbrugsvejledning
Brugeravatar
Morten Hjort
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 29. mar 2016, 09:26

Graceville skrev:Ellers må vi lave en tråd herinde med helt eller delvist færdige templates og patches i dropbox-links.

Det er en god idé! Kan også lynhurtigt sætte et simpelt WP-site op, hvor folk kan uploade deres egne templates, hvis det er interessant?
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 29. mar 2016, 10:13

Det tager vel tid at opbygge et 'kundegrundlag', så er det nok nemmere her, der også chance for feedback og du skal ikke forholde dig til spam-indlæg, som jeg skal på min wp-side
Brugeravatar
Graceville
Forum Superstar
Forum Superstar

Indlæg Skrevet: 28. maj 2016, 18:27

Ang loopstation

viewtopic.php?f=1&t=70265

sharing is caring

Tilbage til "Computer & Software"