Grafikkort hackintosh

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Grafikkort hackintosh

Indlæg af soduno »

Nu fandt jeg ud af der var en helt del af jer herinde der også kører med hackintosh. Har lige fået det installeret
og det fungerer faktisk rigtig cool og hurtigt. Det problem jeg har er grafikken. Jeg har fået min hackintosh til genkende
mit GTX 660 men det lagger ret meget når jeg f.eks. spiller spil, og kan også se på nettet det ikke er på listen over supporterede kort.

Spørgmålet lyder: Har i fået nogle kort til at fungere på hackintosh hvor det ikke lagger i diverse spil? Altså med full performance?
Har læst mig til at f.eks. gtx 770 er natively supported i OSX. Vil det sige man får full performance heraf? :-)

//Simon
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Hmm...jeg bruger "grafikkortet" indbygget i processoren, så jeg har ikke eksperimenteret med dedikerede kort til dét.

Jeg bruger listen over hardware på TonyMacX86 når jeg skal finde kompatible ting: http://www.tonymacx86.com/building-cust ... hics_Cards

Jeg ser hverken 660 eller 770 på listen.

Læs hvad der står over listen. Der er nogle pointers vedr. kompatibilitet.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Indlæg af soduno »

Luny Tune skrev:Hmm...jeg bruger "grafikkortet" indbygget i processoren, så jeg har ikke eksperimenteret med dedikerede kort til dét.
Jeg bruger listen over hardware på TonyMacX86 når jeg skal finde kompatible ting: http://www.tonymacx86.com/building-cust ... hics_Cards
Jeg ser hverken 660 eller 770 på listen.
Læs hvad der står over listen. Der er nogle pointers vedr. kompatibilitet.
Hmm. Jeg kan faktisk heller ikke hverken se 660 eller 770. Fandt bare frem til et sted på nettet, hvor en skrev han havde fået det til at virke.
Om det så har været med full acceleration, ved jeg ikke.

Så vidt jeg kan læse mig frem til er de listede kort natively understøttet i OSX. Men betyder det man får fuld performance ved spil?
For hvis man kigger på Apple's egen liste over supporterede grafikkort, ser det helt anderledes ud:
https://support.apple.com/da-dk/HT202239

Dog ved hjælp af deres artikel, handler det vidst om OpenCL understøttelse (så vidt jeg kan se) :roll:
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Medlemsavatar
kizz
Medlem
Indlæg: 811
Sted: 8000

Indlæg af kizz »

Jeg bruger dette i en hackintosh https://www.proshop.dk/Grafikkort/GeFor ... R3/2346658 og det virker upåklageligt.
Det er også anbefalet af flere rundt omkring.

Gforce 210 findes dog i flere udgaver/mærker,men tror ikke at det betyder noget.

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Har du prøvet at køre med graphicsenabler:yes og no og se hvad der fungerer bedst?


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Indlæg af soduno »

the19thbear skrev:Har du prøvet at køre med graphicsenabler:yes og no og se hvad der fungerer bedst?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg kan faktisk ikke finde min boot.plist nogen steder. Bliver den ikke automatisk installeret ved Multibeast? :roll:
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3338
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Når du får clover/chimera eller hvad du nu har, frem (altså lige når du har tændt computeren og får det "fake" logo inden Apple logoet) kan du skrive graphicsenabler yes eller no. Google kommandoen for rigtig brug:) så kan du køre den direkte inden systemet booter op uden at ødelægge noget:)


Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Indlæg af soduno »

the19thbear skrev:Når du får clover/chimera eller hvad du nu har, frem (altså lige når du har tændt computeren og får det "fake" logo inden Apple logoet) kan du skrive graphicsenabler yes eller no. Google kommandoen for rigtig brug:) så kan du køre den direkte inden systemet booter op uden at ødelægge noget:)
Sent from my iPhone using Tapatalk
Hmm. Så ikke ud til at hjælpe særlig meget desværre :cry: . Jeg tror jeg prøver at inverstere i et af de kort som er listet på tonymacx86 og ser hvad der sker. Håber det hjælper lidt på det. Er der nogen af jer der har fået hackintosh til at virke med spil uden lag? :-)
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Default avatar
pksh
Medlem
Indlæg: 489

Indlæg af pksh »

Du har installeret NVidia driveren, yes? Bare for at være sikker :)

Medlemsavatar
jkspost
Medlem
Indlæg: 329
Sted: København

Indlæg af jkspost »

660GTX er der massere der bruger uden problemer i deres hackintosh.
Jeg bruger et GTX650 i min spand med El Capitan og det virker glimrende også med spil - virkede også fint med Mavericks og Yosemite.

Jeg installerer altid nvidia web driveren. Ikke så meget for ydelsen, men jeg oplever problemer med sluk/genstart hvis ikke den er installeret.
Giv den evt. et skud :
http://www.tonymacx86.com/graphics/1888 ... -06-a.html

Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Indlæg af soduno »

jkspost skrev:660GTX er der massere der bruger uden problemer i deres hackintosh.
Jeg bruger et GTX650 i min spand med El Capitan og det virker glimrende også med spil - virkede også fint med Mavericks og Yosemite.
Jeg installerer altid nvidia web driveren. Ikke så meget for ydelsen, men jeg oplever problemer med sluk/genstart hvis ikke den er installeret.
Giv den evt. et skud :
http://www.tonymacx86.com/graphics/1888 ... -06-a.html
GTX660? Okay. Jeg synes bare jeg kan se alle steder de skriver 660 ikke er supporteret :? . Men så begynder jeg at tro der måske er et eller andet med min Hackintosh installation jeg har gjort forkert :P

Jeg har pt. Nvidia web-driver installeret men får af vide "ECC Not Supported" :roll:
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Men "ECC not supported" betyder da at RAM'en ikke understøttes af motherboardet, gør det ikke?

Hvilket motherboard og hvilken RAM bruger du?
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
jkspost
Medlem
Indlæg: 329
Sted: København

Indlæg af jkspost »

Mit gfx kort har heller ikke ECC RAM og derfor skriver den, at det ikke er understøttet. :-)
Jeg tror vejen frem er, at søge lidt på http://www.tonymacx86.com/ for hjælp til at få dit kort til at spille.

Der findes massere af tråde med succes builds af xxxx bundkort + xxxxx grafikkort. Prøv evt. at søge med din kombination af bundkort og grafikkort.

Default avatar
frede4500
Medlem
Indlæg: 295

Indlæg af frede4500 »

du skal ændre i bootplist før dit kort virker ,jeg har kørt med 660 kortet uden problemer ,da jeg kørte hackintosh ,kører idag en tunet nedskaleret lite version af win7

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Jeg fatter hat af at anbefalingen er at hekse med det ikke-supporterede kort til det (måske) virker, i stedet for at køre med et supporteret kort i stedet. Men hvis man gerne vil have lidt win-tilstande ind i sit mac-miljø, så er det da måden at gøre det på.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Default avatar
frede4500
Medlem
Indlæg: 295

Indlæg af frede4500 »

ikke nødvendigvis ,at enable et 660 kort er bare at gå ind i bootplist og under graphics skrive enable eller disable
kan ikke lige huske hvordan ,det virker også på en alm mac ,som idag er intel basseret og hvad jeg ville betegne som en ret dyr pc
da mac efter osx 10,6 er begyndt at efterligne windows og afvikler fra cashes ,hvor alt ligger i start op strenge er der ingen fordel i mac mere

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Uden overhovedet at have googlet på det først, spørger jeg helt frit... Kan et Mac Pro grafikkort sættes i en PC?

Man ser nemlig fra tid til anden et Mac Pro grafikkort til salg på DBA, og hvis det er understøttet og kan kører i en PC, så er det vel en optimal løsning?
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
soduno
Medlem
Indlæg: 794
Sted: Denmark - Copenhagen

Indlæg af soduno »

Hald skrev:Uden overhovedet at have googlet på det først, spørger jeg helt frit... Kan et Mac Pro grafikkort sættes i en PC?

Man ser nemlig fra tid til anden et Mac Pro grafikkort til salg på DBA, og hvis det er understøttet og kan kører i en PC, så er det vel en optimal løsning?
Tænker du på de ældre Mac Pro'er eller de nyere?
For de nye er så vidt jeg ved custom build for at kunne passe i deres kabinet. Men de ældre er vel bare
helt "almindelige" PCI grafikkort :)
James May:
"Look, i can't dummy it down to your level because I am scared of hights"

Default avatar
frede4500
Medlem
Indlæg: 295

Indlæg af frede4500 »

grafik kort lavet specielt til mac ,skal have flashet bios for at køre med pc ,bios i grafik kortet er programmeret til at køre med osx ,geforce 8800gt kan køre direkte i mac ,som det eneste jeg kender til ,der er sikkert også et par geforce quadro kort der kan også

Nyt svar